Gjest Airi Chikako Skrevet 17. juli 2010 #41 Skrevet 17. juli 2010 Synes at om man kan ta seg råd til 1098 kr på restaurant så vil man framstå som knipen om man ikke gir tips. Man kan jo ikke unnkylde med at de 200 kronene blir aaaalt for mye...
Gjest Alabama Skrevet 17. juli 2010 #42 Skrevet 17. juli 2010 Synes at om man kan ta seg råd til 1098 kr på restaurant så vil man framstå som knipen om man ikke gir tips. Man kan jo ikke unnkylde med at de 200 kronene blir aaaalt for mye... Ville aldri tipset 200 kr! Men skjønner at folk ikke gidder å tipse når maten er dårlig og servitøren er kjip! Da tipser jeg aldri, isåfall bare opp til nærmeste tier. Og så sier jeg ifra hvis jeg er tøff nok den dagen.
Gjest Airi Chikako Skrevet 17. juli 2010 #43 Skrevet 17. juli 2010 Ville aldri tipset 200 kr! Men skjønner at folk ikke gidder å tipse når maten er dårlig og servitøren er kjip! Da tipser jeg aldri, isåfall bare opp til nærmeste tier. Og så sier jeg ifra hvis jeg er tøff nok den dagen. Det kommer nok aldri jeg til å gjøre heller, men så spiser ikke jeg for den summen heller.
Gjest Mahareth Skrevet 17. juli 2010 #44 Skrevet 17. juli 2010 (endret) Som servitør har man en årslønn på ca 250.000. Jeg, som butikkmedarbeider har en årslønn på ca 230.000. Ikke f**n om jeg tipser servitøren, med mindre det var service virkelig utenom det vanlige. Endret 17. juli 2010 av Mahareth
Gjest Katee Skrevet 17. juli 2010 #45 Skrevet 17. juli 2010 Pleier gi ca. 10 prosent så hadde nok endt opp på 1200,- Så lenge det er god service (og betjeningen yter mer enn hva jeg forventer) så tipser jeg
Gjest Airi Chikako Skrevet 17. juli 2010 #46 Skrevet 17. juli 2010 Som servitør har man en årslønn på ca 250.000. Jeg, som butikkmedarbeider har en årslønn på ca 230.000. Ikke f**n om jeg tipser servitøren, med mindre det var service virkelig utenom det vanlige. Eh, dette varierer vel mye? Vil uansett gå ut i fra at den lønna du nevner er gjennomsnittlig, altså at de fleste tjener mindre. Rundt 20 000 i måneden er begynnerlønna til en servitør. Ikke svimlende mye høyere enn det jeg antar du også tjener.
Gjest Mahareth Skrevet 17. juli 2010 #47 Skrevet 17. juli 2010 Eh, dette varierer vel mye? Vil uansett gå ut i fra at den lønna du nevner er gjennomsnittlig, altså at de fleste tjener mindre. Rundt 20 000 i måneden er begynnerlønna til en servitør. Ikke svimlende mye høyere enn det jeg antar du også tjener. Nei, det er ikke "svimlende mye høyere" enn min lønn, men det er faktisk ikke lavere. Poenget mitt her er at servitørlønn er ikke rævva, og det er et argument som bør forsvinne fra denne debatten. De som fortsatt velger å snakke om servitørenes elendige lønn burde faktisk heller tipse frisøren sin. Faglærte frisører tjener sjeldent mer enn 25.000 i måneden.
Gjest Airi Chikako Skrevet 17. juli 2010 #48 Skrevet 17. juli 2010 Nei, det er ikke "svimlende mye høyere" enn min lønn, men det er faktisk ikke lavere. Poenget mitt her er at servitørlønn er ikke rævva, og det er et argument som bør forsvinne fra denne debatten. De som fortsatt velger å snakke om servitørenes elendige lønn burde faktisk heller tipse frisøren sin. Faglærte frisører tjener sjeldent mer enn 25.000 i måneden. Ja, det er jeg helt enig i. Det er en lønn til å leve av. Men det hindrer ikke meg fra å tipse. Tipser selvsagt ikke om servicen har vært rævva, men den trenger ikke å være upåklagelig. Tipser forøvrig frisøren min også Men det er i alle fall bare rett og rimelig, siden det er snakk om studenter som klipper håret mitt til et slikk og ingenting, så det er ikke helt relevant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå