Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig gått ned 5 kg etter en del trening. Jeg fortalte dette til sambo og han sa at han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut. Selv om jeg hadde veid 90 kg spurte jeg... Og ja han elsker meg uansett og bryr seg ikke om hva jeg veier.

-Hva mener han med dette? Er det virkelig det samme for han hvordan jeg ser ut?

Jeg vet jeg bør sette pris på at han elsker meg for den jeg er og ikke kroppen min, og det gjør jeg! Men kunne ønske han elsket kroppen min også..

Hva tror dere han mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han mener det han sier, at han elsker deg for den du er. Regner da med at han elsker kroppen din også, men den er bare det ytre, og det er det indre han virkelig elsker.

Hvordan ville du reagert om han sa at han ikek ville elsket deg om du var 90 kg? Du ville sannsynligvis blitt veldig lei deg, og hadde kanskje skrevet en helt annen problemstilling her inne.

Han elsker DEG

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har endelig gått ned 5 kg etter en del trening. Jeg fortalte dette til sambo og han sa at han elsker meg uansett hvordan jeg ser ut. Selv om jeg hadde veid 90 kg spurte jeg... Og ja han elsker meg uansett og bryr seg ikke om hva jeg veier.

Jeg vet jeg bør sette pris på at han elsker meg for den jeg er og ikke kroppen min, og det gjør jeg! Men kunne ønske han elsket kroppen min også..

Hva tror dere han mener?

Jeg tror at du skal spør den eneste som kan hvite hva han mener. Og ikke en gjeng fremmede som umulig kan vite hva han mener

Skrevet

Jeg tror han mener det han sier, at han elsker deg for den du er. Regner da med at han elsker kroppen din også, men den er bare det ytre, og det er det indre han virkelig elsker.

Hvordan ville du reagert om han sa at han ikek ville elsket deg om du var 90 kg? Du ville sannsynligvis blitt veldig lei deg, og hadde kanskje skrevet en helt annen problemstilling her inne.

Han elsker DEG

Takk for svar! Jeg blir kanskje bare litt usikker fordi jeg føler han ikke er like tiltrukket til meg som han var tidligere og at det er et fett for han hvordan jeg ser ut.

Antagelig vile jeg nok blitt lei meg for det ja... Men er så stolt av kroppen min nå, og kunne vel ønske han satt litt mer pris på at jeg ser ut som jeg gjør nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som at det han egentlig sier er:

"Du trenger ikke å gå ned noen kilo, hvis det er for min skyld. Jeg er fornøyd med deg som du allerede er. Om det skulle skje at du ble tykkere eller veldig tynn, vil jeg ikke se på deg som mindre attraktiv for det. Jeg blir hos deg, slapp av!"

Skrevet

Jeg tror at du skal spør den eneste som kan hvite hva han mener. Og ikke en gjeng fremmede som umulig kan vite hva han mener

Jeg er da en av tusenvis som spør de "fremmede" på KG. Er for å få innspill fra andre da jeg ikke får noe tydelig svar fra sambo selv. Selvfølgelig har jeg spurt han og han svarer at han elsker meg for den jeg er og at hvor tykk/tynn jeg er ikke er relevant for om han elsker meg eller ikke.

Betyr ikke utseende noe når man har vært sammen en stund? Er det ikke viktig å prøve å holde seg fin og flott for den man er sammen med? Når man elsker hverandre kan man bare forfalle da?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg tror han kan ha blitt redd for å si noe feil, og spilt safe med å si at han elsker deg uansett. Noe som er sant, og som han gjør. Du kan jo si til ham at du er stolt over at du har klart å gå ned såpass mye, så får du nok skryt :) Og lykke til videre!

Skrevet

Høres ut som at det han egentlig sier er:

"Du trenger ikke å gå ned noen kilo, hvis det er for min skyld. Jeg er fornøyd med deg som du allerede er. Om det skulle skje at du ble tykkere eller veldig tynn, vil jeg ikke se på deg som mindre attraktiv for det. Jeg blir hos deg, slapp av!"

Det hørtes egentlig veldig fornuftig ut det du skriver...

Noen kilo den ene eller den andre veien er ikke viktig for han, kanskje han ikke ser det engang :fnise:

Takk!

Gjest Grubler for mye
Skrevet

Jeg tror rett og slett han er som min kjæreste, ikke "ser" kroppen på den måten men digger deg og hele deg uansett. Er ikke helt sikker på om han ville sett det engang om jeg gikk ned 5 kg :fnise: Han er mann. Ser at jeg har nye klær og synes visst nesten uansett at jeg er flott i dem. (Bortsett fra når jeg bruker for mye blonder da. De liker han ikke :ler: ) Men om håret er nyklippet i en ny frisyre eller det bare er nyvasket - eller til og med ustelt kan han kommentere at jeg er så fin i dag.

Vi jenter er for opptatte av kropp. Mannfolk har færre sperrer og ære være dem for det. Bare nyt det at han digger deg du. Finnes det noe viktigere kanskje? Så lenge du er sunn og frisk? Vi må heller lære oss å akseptere forskjellene. Jeg har ikke lyst til å bli modellslank for da vet jeg at puppene mine blir mindre. Det er typen også enig i - og jeg slipper å bale med det. Vinn-Vinn!! :jepp:

Skrevet

Jeg tror rett og slett han er som min kjæreste, ikke "ser" kroppen på den måten men digger deg og hele deg uansett. Er ikke helt sikker på om han ville sett det engang om jeg gikk ned 5 kg :fnise: Han er mann. Ser at jeg har nye klær og synes visst nesten uansett at jeg er flott i dem. (Bortsett fra når jeg bruker for mye blonder da. De liker han ikke :ler: ) Men om håret er nyklippet i en ny frisyre eller det bare er nyvasket - eller til og med ustelt kan han kommentere at jeg er så fin i dag.

Vi jenter er for opptatte av kropp. Mannfolk har færre sperrer og ære være dem for det. Bare nyt det at han digger deg du. Finnes det noe viktigere kanskje? Så lenge du er sunn og frisk? Vi må heller lære oss å akseptere forskjellene. Jeg har ikke lyst til å bli modellslank for da vet jeg at puppene mine blir mindre. Det er typen også enig i - og jeg slipper å bale med det. Vinn-Vinn!! :jepp:

Haha, ja det hørtes litt ut som min sambo. Egentlig er jeg veldig lykkelig i forholdet! Frisk ung og gode fremtidsutsikter, sammen! Jeg har en overdreven evne til å tolke hva som kommer ut av munnen hans, mens jeg kanskje bare bør ta det for hva det er. Menn og kvinner ER jo forskjellige, og jeg må kanskje innse at jeg ikke alltid skjønner meg på de.

Godt å høre at vi er flere om det hvertfall :)

Skrevet

Hva tror dere han mener?

Har han sagt at han ikke elsker kroppen din?

At han sier at han elsker deg for den du er betyr jo ikke at han IKKE elsker kroppen din!!

Snu det andre veien - hadde du sluttet å elske han om han la på seg 10 kilo? Hadde du elsket ham mer om han gikk ned 5 kilo?

Jeg tror vel det du mangler er litt oppbakking fordi du selv er stolt av at du har gått ned 5 kilo! Du vil at han skal være stolt av deg og synes at du er fin! Det synes han nok også - men syntes at du var like fin før! Og skulle du gå på en smell og legge på deg 15 kilo så er ikke den noe som ødelegger hans kjærlighet til deg!

Og hva betyr utseende...?

Har selv opplevd å være sammen med en fantastisk kjekk og vakker mann, men den dagen forholdet vårt gikk i stå og vi til slutt gikk fra hverandre så hjalp det ikke at han fortsatt var like kjekk og vakker! Jeg skal innrømme at jeg nok først ble forelsket i ham pga utseende hans - men utseende var ikke nok til at forholdet overlevde.

Skrevet

du kan spørre han : ja det er bra du elsker meg uansett hvordan jeg ser ut men hva hadde du foretrukket at jeg var ? 100kg eller 70?

Hva hadde du syntes var finest? selv om du dog syns at jeg er fin uansett...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du kan spørre han : ja det er bra du elsker meg uansett hvordan jeg ser ut men hva hadde du foretrukket at jeg var ? 100kg eller 70?

Hva hadde du syntes var finest? selv om du dog syns at jeg er fin uansett...

Hva han foretrekker av kroppsvekt har vel ikke noe med hvorvidt han elsker henne eller ikke å gjøre!

Hvis hun blir 100 kilo så kan det nok godt stemme at han synes hun burde slanke seg - men det betyr ikke at han ikke elsker henne.

"Feilen" som har skjedd mellom TS og samboeren hennes er vel først og fremst at TS ikke føler at hun får anerkjennelse for vekttapet som har betydd mye for henne. Hun setter ikke pris på at han ikke legger merke til at hun har slanket seg. Hun synes selv hun har blitt veldig fin og vil at han skal synes det også.

Hadde hun gått opp i vekt og han ikke hadde lagt merke til det så hadde hun kanskje blitt glad?

Å si at man elsker noen uansett betyr vel ganske enkelt at man har rukket å bli så kjent og at kjærligheten har blitt såpass dyp at man tåler at ting skjer i livet.

Jeg synes TS skal være glad for at hun har en samboer som ikke er så overfladisk at han vurderer henne utifra størrelsen på rompa hennes!

Gjest Gjest
Skrevet

Synes han sier det på en pent måte jeg... Han er glad i det uansett forde du er den DU er.

Har inntrykk av at når menn sier slike ting så mener de det og ikke en hel masse andre ting som vi kvinner gjerne ønsker å legge i ting.

Men vær bare veldig glad i at han er glad i deg uansett om du er tykk eller tynn. Han setter nok helt sikkert pris på en veltrent og sunn kropp. Men om du nå en eller annen gang i fremtiden skulle bli gravid,,, ja da går gjerne kiloene opp også. En -kan- få både mange kilo, strekkmerker og det hele. Som av og til kan ta tid før en kommer tilbake til det mer "normale" igjen

Da bør det vere betryggende og godt å hvite at kjæresten din er glad i deg uansett og ikke går fra deg bare forde kroppen er i en naturlig endring.

Har en mann som sa akkurat det samme til meg da vi var nyforelska. Undret meg litt over det for jeg ville jo gjærne være -pen- i hans øyne også,, men han synes jeg var pen uansett.

Så ble vi gravide. Lite viste jeg om at jeg hadde gener for å gå opp mye. Gikk opp hele 30 kg og det tok mange år før jeg var nede til normalvekt igjen. (og kroppen ble jo en del endret) Men han gikk nå ikke på grunn av noe så overflatisk som at jeg en periode så ut som en valross... eller at kroppen ble en del endret etter et svangerskap og fødsel, som er ganske så naturlig med alderen.

DET er EKTE kjærlighet synes jeg.

Du kan jo og tenke på om 40-50 år når det blir både rynker og litt heng både her og der. Da må det jo også være betryggende å hvite at kjæresten liker deg forde du er DU og ikke bare noe så overflatisk som kroppsfasongen en har når en er ung og sprek :gjeiper:

Skrevet

nå vi jeg påstå at selv om du ELSKER noen så trenger ikke det bety at du TENNER på dem fordet. Derfor er det viktig å få vite at partneren tenner på deg også.

Hvis du går opp mye i vekt eller går mye ned, så vil han jo selvfølgelig ikke slutte å elske deg, men hva med tenning? For meg betyr tenning EKSTREMT MYE i et forhold, kjærligheten alene er ikke nok,.Den som skakl ha meg må både elske meg og tenne på meg, syns at jeg er attraktiv!

Skrevet

nå vi jeg påstå at selv om du ELSKER noen så trenger ikke det bety at du TENNER på dem fordet. Derfor er det viktig å få vite at partneren tenner på deg også.

Hvis du går opp mye i vekt eller går mye ned, så vil han jo selvfølgelig ikke slutte å elske deg, men hva med tenning? For meg betyr tenning EKSTREMT MYE i et forhold, kjærligheten alene er ikke nok,.Den som skakl ha meg må både elske meg og tenne på meg, syns at jeg er attraktiv!

Nå er heldigvis smaken som baken og mange menn er ikke så opptatt av fasongen på kroppen som vi kvinner selv er. Dvs. vi kvinner er mer kritiske til oss selv enn hva mennene våre er til oss. Og godt er da vel det!!!

Dette har kanskje også noe med alder å gjøre. Jeg er 20 år eldre enn TS og vet at fasongen kan forandre seg på både meg og min partner uten at det gjør noe for hverken kjærligheten eller sex'en.

Jeg tror TS skal la være å lage problemer av noe som ikke er et problem. Dvs. hvis hennes samboer sier at vektøkning/vekttap ikke påvirker hans oppfattelse av henne eller kjærlighet til henne så skal hun tro ham på det.

TS sin sambo burde kanskje sagt "jo jeg ser du har gått ned i vekt - du ser kjempeflott ut". Men hva kan egentlig menn si i slike situasjoner da... Skryter han av kjæresten sin som har gått ned i vekt så vil hun automatisk tro at han før syntes hun var for tjukk... Sier mannen at han elsker henne uansett så bryr han seg ikke... eller mener innerst inne at hun egentlig burde slanke seg... Det er ikke lett å være mann heller og skulle si det riktige til oss kvinner!!

Men jeg skjønner hva du mener Tone. Man kan slutte å tenne på noen man virkelig elsker. Men da skal det for mitt vedkommende være en drastisk vektøkning/tap og spesielt også andre følelsesmessige faktorer som spiller inn. Slutter man å tenne på mannen sin gjennom flere å fordi han har fått et par kilo for mye over magen så er man vel litt vel kroppsfiksert...

Skrevet

Jeg blir kanskje bare litt usikker fordi jeg føler han ikke er like tiltrukket til meg som han var tidligere og at det er et fett for han hvordan jeg ser ut.

Akk, vi damer skal alltid tolke ting menn sier, istedet for å høre hva det faktisk er :fnise:

Jeg gjør akkurat det samme, og erger meg over det. Er blitt flinkere til å la være, men av og til begynner tankene å spinne. Det fører ingen vei!

:klem:

Skrevet

Men dette menes da godt. Hva er det med damer...?

Skrevet

Hva er det med damer...?

Nemlig...!

Skrevet

Og ja han elsker meg uansett og bryr seg ikke om hva jeg veier.

Jeg vet jeg bør sette pris på at han elsker meg for den jeg er og ikke kroppen min, og det gjør jeg! Men kunne ønske han elsket kroppen min også..Hva tror dere han mener?

Snakk om å tolke ting feil og lage problemer for seg selv.

Hva ville du at han skulle svare da TS?

TS sin sambo burde kanskje sagt "jo jeg ser du har gått ned i vekt - du ser kjempeflott ut". Men hva kan egentlig menn si i slike situasjoner da... Skryter han av kjæresten sin som har gått ned i vekt så vil hun automatisk tro at han før syntes hun var for tjukk... Sier mannen at han elsker henne uansett så bryr han seg ikke... eller mener innerst inne at hun egentlig burde slanke seg... Det er ikke lett å være mann heller og skulle si det riktige til oss kvinner!!

Nemlig!! Spør du mannen din om vekta di så vil han uansett prøve å svare så ærlig men allikevel så diplomatisk som mulig. For her er det minefelt så det holder!

Har man lagt på seg så vil man ikke at han sier noe... Men om man påpeker vektøkningen sin og ønsker et svar fra den stakkars mannen så må han jo svare at det ikke spiller noen rolle. Men vil man tro på det?

Og hvis han nå mener at rompa di har blitt for brei og vil de fleste kvinner da synes det er ok å få beskjed om å slanke seg???

Har man gått ned i vekt så vil man at han skal se det og man vil ha kompliment. Men samtidig så genererer jo det nye spørsmål. Og da kommer det, som Lizzee sier, spørsmål om han kanskje syntes man var for tjukk før. (hvis du synes jeg er fin nå så må du jo ha ment at jeg var for tjukk før)

Akk, vi damer skal alltid tolke ting menn sier, istedet for å høre hva det faktisk er :fnise:

Jeg gjør akkurat det samme, og erger meg over det. Er blitt flinkere til å la være, men av og til begynner tankene å spinne. Det fører ingen vei!

:klem:

Men dette menes da godt. Hva er det med damer...?

Det er noe som heter: NÅR FOLK FORTELLER DEG SANNHETEN SÅ SKAL DU TRO PÅ DEM!!!

Men vi damer er visst ikke gode på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...