Gjest Pippelipp Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg leser av og til at dere lager borddekorasjoner, invitasjoner, brudebuketter etc. selv. Og så er det mange som spør hvordan man lager ting lev, hvordan dette og hint kan se ut og så tenkte jeg at vi kanskje kunne hjelpe hverandre. Hva med en inspirasjonstråd? Hva har dere laget til bryllupet? Hvordan gjorde dere det? Har dere bilder? Jeg lagde invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, menyer, takkekort og håndveske til brudekjolen selv. Jeg må ta bilder og så skal jeg poste (litt uorganisert av meg å skrive denne meldingen før jeg har tatt bildene, unnskyld) Har dere lyst til å dele erfaringer? Ja, og så var det dette med pris. Var det dyrt? Var det dyrere å lage selv enn å få laget? Kunne det ha blitt gjort billigere? Jeg fant ut at å lage papirarbeidet selv var slettes ikke noe billig, i hvert fall ikke hvis jeg skulle ha det sånn som jeg hadde lyst til å gjøre det. Men, jeg synes naturligvis at resultatet ble perfekt og da var alt i orden
MonThe Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Er ikke kommet så langt i planleggingen at jeg har startet med å lage noe, skal gifte meg juli 2011, men har veldig lyst til å lage bordkort og invitasjoner selv:) har to veninner som er vedlig flinke til scrapbooking, og har fått lovnader om at de skal hjelpe meg:) Har også lyst til å lage borddekorasjonene selv, har allerede noen ideer ..venter spent på tips fra denne tråden!
Ponine Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg kommer til å lage invitasjoner, bordkort osv selv, og skal be svigermor (tidligere blomsterbinder) om hjelp til borddekorasjonene! Det blir nok en liten stund til ennå da, siden bryllupet ikke er før neste år, men vil gjerne ha inspirasjon Gleder meg til å forhåpentligvis se litt bilder her etterhvert!
ffjellrev Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Skulle gjerne vist de fantastisk invitasjonene Mr Mann lagde, men det blir litt for personlig. Vi tok inspirasjon fra filmen "Prinser og prinsesser" http://www.nfi.no/barnunge/filmstudieark/film.html?id=196 . Vi fant et bilde av kirken, et brudepar (fra sånne stensiler/sjablonger man kan lime på vegger ol) og av hunden vår, puttet det inn i photoshop og lagde svarte siluetter. Så malte vi (ok, han) akvarellark i "fargen" og printet bilde + teksten på invitasjonene. Fikserte med sånn spray man bruker til kullstifter. Limte det hele på svart papp. Utenom å male akvarellarkene, var det veldig greit å kunne printe invitasjonene. Har fått mye skryt for dem. Bildet har vi også som bakgrunn på hjemmesiden til bryllupet. Skal lage bordkort også, men de har vi ikke bestemt enda.
lilleGrethe Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Vi lager alt av papirarbeid selv. Jeg kjøpte 100 hvite kort og konvolutter fra en bokhandel her i England (merke Anita's), de kostet ca 100-120kr tilsammen. Og så kjøpte jeg hvite bordkort fra eBay. Tror de kostet ca £5 for 100. Og så kjøpte jeg kartong/tykt papir i to ulike rødfarger, og klippet ut hjerter av disse. Jeg laget først et dokument på PC-en med utriss av hjertene, og så skrev jeg ut det på kartongen så det var enkelt å klippe. Jeg hadde litt store hjerter til invitasjonene, og små hjerter til bordkortene. Både invitasjonene og bordkortene gikk fint å printe ut på skriveren hjemme. Så la jeg først det ene hjertet på og festet med dobbeltsidig fototeip, og så la jeg det andre hjertet delvis oppå, og brukte decoupageteip til å klistre det på forsiden av invitasjonen. Jeg gjør det samme på bordkortene, bare i liten versjon. Kirkeprogram og kuvert-hefte har vi ikke laget ennå, men jeg regner med at vi bruker samme skrifttypen som vi brukte ellers, og hvis jeg orker å klippe flere hjerter, setter jeg kanskje på noen av dem også. Jeg tror jeg sparte masse penger på papirarbeidet, men det hjelper vel å være i England hvor jeg fikk så billige kort og konvolutter. Ellers lager jeg alle smykkene mine selv. Jeg har laget smykker til flere bruder før, og har laget smykker i mange år, så jeg er forsåvidt godt trent - jeg har allerede laget tiara, og har prøvd meg frem med noen versjoner av øredobber og smykker ellers. Det er veldig greit når man lager selv at man kan prøve seg fram og se hva man liker best. Så selger jeg de smykkene jeg ikke skal bruke selv. Jeg sparer nok en god del penger på å lage smykkene selv, selv om jeg lager 2-3 versjoner av noen av smykkene, så vil det koste mindre enn å kjøpe dem, også hvis jeg ikke får solgt de jeg ikke bruker. Det er vel det jeg lager selv som jeg kommer på - har ikke bilder av smykkene ennå, tror jeg vil vente med å legge dem ut til etter bryllupet.
Ponine Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Hvordan går du frem når du lager dine egne smykker, lilleGrethe?
lilleGrethe Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Hei Ponine, Jeg bruker sølvwire, perler og swarovski-krystaller. Jeg har litt forskjellige teknikker, alt fra å tre perler på en tråd til å tvinne sølvtråd. Det er litt vanskelig å forklare, men du kan se noen av smykkene mine her. og her Hvis det er noen spesielle smykker du vil vite teknikken til, kan jeg sikkert prøve å forklare.
MillaMilla Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Her er bilder av mine nesten ferdige innbydelser! Selve invitasjonsteksten skal printes med mørkeblå bokstaver på "gjennomsiktig" papir og muligens festes med blå hjerter, det har jeg ikke helt bestemt enda. På konvoluttene skal navn og adresse skrives med sølvtusj, og senere skal jeg lage matchende bordkort! Virkelig et hyggelig prosjekt for min første sommerferieuke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå