Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Har fått 3 små knappenåls store utvekster på forhuden. Misstenker at det er kjønnsvorter. Leser på nett att dette er den mest utbredte seksuelt smittsome sykdommen. Er dette ensbetydende med at samboeren min har vært utro? Jeg har ikke hatt sex med noen andre! Kan dette ligge latent i mange år før man får utbrudd. Eller er smitten skjedd i den siste tiden. Slik at jeg med sikkerhet kan vite at min samboer har vært ute med andre? Eventuelt kan det smittes på noe annet vis?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Har fått 3 små knappenåls store utvekster på forhuden. Misstenker at det er kjønnsvorter. Leser på nett att dette er den mest utbredte seksuelt smittsome sykdommen. Er dette ensbetydende med at samboeren min har vært utro? Jeg har ikke hatt sex med noen andre! Kan dette ligge latent i mange år før man får utbrudd. Eller er smitten skjedd i den siste tiden. Slik at jeg med sikkerhet kan vite at min samboer har vært ute med andre? Eventuelt kan det smittes på noe annet vis? jeg fikk kjønnsvorter ca 3 måneder etter jeg ble smittet (av en kjæreste). Mannen min fikk dem ca 3 år etter. Så jeg tipper de kan ligge latent ja.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 det stemmer! kjønnsvorter er et HPV virus. selve viruset blir man aldri kvitt. jenter kan også oppleve celleforandringer om de er smittet og bør derfor ta celleprøve hver 6 mnd.man kan være bærer av viruset i mange mange år før man får symptomer i form av utbrudd. kjæresten din kan med andre ord ha hatt viruset lenge før hun traff deg så ho har absolutt ikke nødvendigvis vært utro:) vortene kan behandles med middel man får på resept. man kan også prøve å fryse dem bort hos legen. blir det alt for plagsomt kan man fjerne dem med laser på sykehuset
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Ok, får vel ikke kaste henne på dør da. Om jeg hadde vist 100% at hun hadde vært utro, så hadde hun måtte pakke og dratt!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 nei ikke gjør det med det første ihvertfall. meget sannsynlig at ho har hatt viruset lenge uten å vite det. de aller fleste som bærer viruset før ikke utbrudd en gang så man kan være bærer av viruset hele livet uten en gang å vite det. det sies også at hele 75% av befolkningen i norge faktisk bærer dette viruset. grunnen er nok at de aller fleste ikke vet at dem har det.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Hva med å først finne ut hva utvekstene er før du begynner å kaste noen på dør.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Og ja, det kan faktisk hende at du selv har vert bærer av viruset i mange år før du fikk utbrudd, og at det kanskje ikke har noe med samboeren din å gjøre i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå