Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Jeg jobber i restaurantbransjen og vi har det sånn at vi logger oss på pc når vi starter og slutter. Men man får ikke betalt på minuttet, vet dere hvordan det systemet funker? hørt at hvis man logger feks av 21.44 får man betalt til 21.30 eller no i den duren.. bare tenker at man mister endel timer om man jobber endel... hmm
Kosteskaft Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hos oss var/er det omvendt. Feks skulle man slutte egentlig 16.30, men hvis kunder var forsinket så fikk man betalt for hvert påbegynte kvarter. Altså sluttet man 16.37, så fikk man betalt til 16.45. Eller var det per påbegynte halvtime?? Men hvertfall ikke mindre!
Red headed girl Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Vi har det slik at logger man på før man skal begynne, så får man selvfølgelig ikke betalt for de ti minuttene en eventuelt er på jobb før arbeidstiden:P Altså, viss jeg skal begynne klokken 14.00, og kommer ti minutt før, så logger jeg meg inn 13.50, men får ikke betalt før fra klokken 14.00 likevel. På kvelden er det klart at vi får betalt for å jobbe overtid, er det feks masse kunder i butikken, rot med oppgjøret osv, da må man jo jobbe lenger, og da skal man vel også ha betalt for det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Hos oss var/er det omvendt. Feks skulle man slutte egentlig 16.30, men hvis kunder var forsinket så fikk man betalt for hvert påbegynte kvarter. Altså sluttet man 16.37, så fikk man betalt til 16.45. Eller var det per påbegynte halvtime?? Men hvertfall ikke mindre! Ja det er noe sånt.. logger jeg av 15,14 får man betalt til 15, og venter jeg to minutter får jeg en halvtime "ekstra". det er sykt! Noen sandre som har pålogging som vet noe om det?
Kosteskaft Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Hos oss så skal overtid registreres på hvorfor. Og avdelingleder godkjenner riktigheten, er jo ikke sånn at man kan sløve noen minutter ekstra for å få ekstra betalt, hehe!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har jobbet som butikksjef og hos oss var det sånn at dersom en ansatt stemplet inn mer enn fem minutter før h*n skulle begynne eller mer enn fem minutter etter h*n skulle sluttet ("normalarbeidstid" lå registrert i systemet) kom dette opp på avvikslisten som måtte godkjennes av butikksjefen før lønnskjøring. Jeg måtte da avgjøre om tiden skulle settes som "mertid" og avspaseres eller om det skulle betales lønn for tiden. Alt under fem minutter ble satt til 0.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå