Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #1 Del Skrevet 23. september 2003 Noen her som har gjort dette?? Skal til å flytte hjemmefra for første gang, og har naturlig nok et ganske stramt budsjett. I leiligheten der vi skal flytte står et gammelt kjøleskap som vi kan få, men det er i en gyselig spygul farge. Tenkte da at vi kunne male dette, i stedet for å kjøpe nytt, men vet ikke helt hvordan man gjør det. Vet at det må avfettes, grunnes og sånt, men hvilken maling skal man bruke. Skipsmaling? Billakk?? Og blir det veldig dyrt? Hvis det blir det gidder jeg nemlig ikke, da kjøper jeg heller nytt... Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. september 2003 #2 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har ikke gjort dette selv, og vet ikke hva det koster, men jeg kjenner folk som har fått sprøytelakkert både komfyr og kjøleskap, og til og med kjøkkenfronter/skapdører på bilverksted. Kan tenke meg at det er den typen lakk eller maling som sitter best. Kjøleskapet er jo utsatt for en del slitasje og daglig bruk. Hva med å ta en telefon til en billakkerer eller to og be om pris? Kanskje det går an å bruke billakk på spray og gjøre det selv? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 23. september 2003 #3 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg mener å ha sett på BBC Prime (de har forskjellige slike puss-opp-programmer) at de har malt både det ene og det andre - deriblant kjøleskap. Men hvordan aner jeg ikke. Kanskje du kan få hjelp på www.bbcprime.com ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2003 #4 Del Skrevet 23. september 2003 Kjøleskap skal kunne males med bengalakk, eller blank maling f. eks Lady 80. Man kan også bruke spraymaling, Quick Spray, som sikkert er det aller enkleste, men bør gjøres utendørs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2003 #5 Del Skrevet 24. september 2003 Du kan og bruke emalje maling. Ser ut som emalje etter tørking. Bruk skikkelig oljemaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #6 Del Skrevet 24. september 2003 Hei. Jeg malte kjøleskapet mitt med bengalakk. Først ett strøk med grunning og så to med sølv metallik . Det ble veldig bra og slitesterkt. Jeg fikk 3000 kroner for kjøleskapet da jeg solgte leiligheten, for kjøper syntes det passet så godt inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå