Gå til innhold

Hva er en svigermor?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har det seg slik at ganske mange som bare er samboere, og ikke gift kaller sin kjæreste eller samboers mor for sin svigermor, til tross for at de ikke er gift?

For en svigermor eller vel ikke det før man har giftet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller min samboer sin mor for svigermor. Siden vi har vært sammen i nesten 10 år føles det mest naturlig for meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En svigermor er moren til den man er gift med.

Mange kaller mødrene til samboere eller kjærester for svigermødrene sine, men de er ikke det før de er gift slik du sier.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Svigermor

Skrevet

Det er vel ikke svigermor før man er gift nei. Men ser ærlig talt ikke problemet med å omtale samboerens mor for svigermor dersom man har vært sammen lenge.. :) Selv om hun i praksis egentlig ikke er det!

Skrevet (endret)

Jeg kaller også moren til min samboer for svigermor. Har vært samboere i snart 8 år. Men har skjønt at enkelte (gifte?) folk reagerer på dette, da de mener det ikke er riktig.

Endret av Meaty
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man da kalle foreldrene til samboer når man ikke kan si svigers?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg kaller kjæresten foreldre svigermor og -far. Det er i grunn mest for enkelhetsskyld, mye greiere enn å si "mora til typen min".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller min samboer sin mor for svigermor. Siden vi har vært sammen i nesten 10 år føles det mest naturlig for meg.

trådstarter her. ja men det får du lov til, men lurte litt på den egentlige definisjonen.

for hun er jo ikke din svigermor. hun er din samboers mamma, men forstår at du gjør det altså. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du kan kalle dem: "foreldrene din arne/hans/anna/tina, eller hva h*n heter?

for de er ikke dine svigerforeldre. :)

klem fra ts.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

du kan kalle dem: "foreldrene din arne/hans/anna/tina, eller hva h*n heter?

for de er ikke dine svigerforeldre. :)

klem fra ts.

ser jeg har skrivefeil her.

skulle stå foreldrene til og ikke foreldrene din.

t.s.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel kalle dem de de heter. Sier dere Hei svigermor! Du svigerfar, kan du... til foreldrene til mannen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer og kjæreste med min kjære i tre år.

til andre, f.eks venninner og sånn kaller jeg moren til sambo for: "mamma'n til Petter". Det høres helt rart ut å kalle henne svigermor da vi ikke er gift, og om vi så var gift ville jeg ikke kalt henne svigermor for det (gammeldags).

syns det høres gammeldags og feil ut å kalle noen for svigermor når de overhode ikke er deres svigermødre.

dere kan jo gå fra hverandre ganske snart... så nei ughughugh.,..

hilsen ts.

Skrevet

trådstarter her. ja men det får du lov til, men lurte litt på den egentlige definisjonen.

for hun er jo ikke din svigermor. hun er din samboers mamma, men forstår at du gjør det altså. :)

Men jeg er enig i at det ikke følger definisjonen av svigermor.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel kalle dem de de heter. Sier dere Hei svigermor! Du svigerfar, kan du... til foreldrene til mannen?

Haha... høres lite meg ikke teit ut da.

Jeg tror de som kaller sin bedre halvdel for svigerforeldre når de ikke er det har et ønske om å bli gift. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok :)

t.s.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok :)

t.s.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dere kan ikke kalle noen for en svigermor når hun ikke er det??????????????????????????????????????????????

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man sier da ikke det til dem? Når man snakker til dem bruker man selvsagt navn, svigermor/svigerfar bruker jeg når jeg skal snakke om dem til feks en venninne, som ikke vet hvem Per og Kari er, siden ordet forteller min relasjon til dem, og er kjappere enn å si feks "Kari, moren til Petter/samboeren min"

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kalte ikke moren til samboern min for svigermor, men hun kaller seg det selv så da skjer det innimellom. Pleier faktisk som regel å si "moren til xxx" eller "mamma'n til xxx".

Gjest Gjest
Skrevet

Tja deres navn kanskje, Eller mine samboers foreldre det er nok av muligheter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...