Gå til innhold

Driver du med boksing?

Fremhevede innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg sysler med tanken på å begynne å trene boksing.

Noen av dere som har erfaring fra dette?

Jeg mener ikke "kickpuls" som de har på SATS.

Jeg har tidligere trent mest styrke - men er blitt lei.

Jeg ønsker å få trent hele kroppen likevel - hva slags treningseffekt får man ved denne type trening (jeg skjønner det banker armene, da :sprettoy:)?

Tenker ikke konkurranse, men for trening & moro skyld.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God idee! Det er supergøy!

Jeg har boksa mot partner og på sekk.

Husk å varme veldig godt opp først, spesielt håndleddet så du ikke skader deg! Vet om folk som har slitt med vondt inni hånda/fingrene lenge etter manglende oppvarming...

Jeg surrer hendene med et spesielt bånd før trening for å støtte opp.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jepp, håndleddet er utsatt.

Har trent pittelitt slag/nærkamp før, og det brister lett...

Du snakker om å bruke et bånd til støtte. Er det mye tilbehør man trenger?

Trener du jevnlig, forresten?

Skrevet

Jeg har kjøpt støttebånd, hansker og sekk. Sekken henger i garasjen, så jeg kan trene hjemme, Veldig greit. Sekken er dyr, kanskje 1500,- mens båndene er billige. Jeg husker ikke helt prisen, tror det var max 100 for to stykker. De er ca 1.5-2 meter lange med løkke til tommelen og borrelås for festing. Ellers har jeg myke hansker, koster kanskje 300?

Hvis du skal bokse kamper trenger du mer beskyttelse (hode, tenner), men for trening holder det med hansker+støtte. Hvis du vil sparke kan du kjøpe "boksehansker" til fotbladene også.

Jeg har trent mye i perioder! Før bokset jeg mot partner, mens nå blir det mest garasje:-)

Skrevet

Og glem ikke hodet! Mannen min trena endel boksing før, og han har redusert hukommelse som er diagnostisert fra boksingen! Ikke særlig gøy når du er 34 år bare.

Men det er sabla god trim da. Og gøy. Har boksa en del på sekk og vurdere å kjøpe en for å henge i kjelleren.

Gjest lekebøll
Skrevet

OK - er dette noe alle bør begynne med, eller?

Eller er det delte meninger om hva som er nødvendig og ikke?

Altså, jeg skal ikke kjøpe sekk - skal trene på et studio i nærheten - men støttebånd og hansker kanskje?

Hvordan trener du når du trener for deg selv, egentlig?

Gjest lekebøll
Skrevet

monja - sabla god trening for hva da, bortsett fra armer?

Skrevet

Trene for seg selv betyr å sette på høy musikk og denge løs på sekken til du stuper! Du kan gjerne feste et bilde av en person du ikke liker på sekken, så får du ut litt agresjon i tillegg;-)

Det er sikkert lurt å få litt instruksjon først om ulike typer slag og hvordan du skal treffe sekken.

Gjest lekebøll
Skrevet

Joda, jeg bare lurte på om du trente teknisk, eller om du bare slår.

Skrevet

Jo ja, jeg prøver jo å utvikle meg teknisk. Og få mer kraft bak slagene!

Skrevet

Hva med kickboxing da du ballen ?

www.kickboxing.no

Skrevet

Når du bokser på sekk bruker du jo hele kroppen. Du står jo ikke som en saltstøtte og denger løs. Og som pinky sier - høy musikk og et bilde av noen du ikke liker gjør susen. Jeg fikk alment god kondis av boksingen og ble sterk i armene...

Gjest lekebøll
Skrevet

Jepps, monja.

Gøy å se at det er flere her inne som har litt kjennskap til sporten, forresten.

Ja, kanskje kickboxing Ursula?

Det finnes også på stedet jeg har planer om å melde meg inn, så jeg får se. :smile:

Skrevet

Jeg har boksa - ikke sparring men mot sekk. Tok timer i en periode. Vil kanskje anbefale deg å ta noen timer hos instruktør slik at du får litt hjelp med teknikken i starten, da er det lettere å unngå skader og du får bedre trening i hele kroppen når teknikken sitter!

Jeg syns boksing er en flott treningsform, og har kjempelyst til å begynne igjen selv! (så si fra hvis du finner et bra sted der man kan bokse!)

Gjest lekebøll
Skrevet

Hei Jamila!

Hvor bor du hen, da? Oslo?

Jeg har tenkt å ta timer, ja - jeg vil lære det skikkelig.

Er jo ingen sak å slå på en sekk, men teknikken er utrolig viktig for å unngå skader, blant annet (har tatt noen få instruksjoner).

Skrevet

Jepp, bor i Oslo! (men bodde i utlandet da jeg tok bokse-instruksjon :cry: )

Så flott at du har tatt timer--hvor?

Gjest lekebøll
Skrevet

Ah, ok.

Så at du bor i Oslo etterpå.... :roll:

Har ikke akkurat "tatt timer", men vi hadde endel/litt opplæring i slag og stillinger, samt posisjoner, under nærkamp i "forcen".

Altså, jeg har egentlig ingen boksetrening. :)

Skrevet

Men da må vi vel bare finne et sted, da, så kan vi sparre mot hverandre og lære alt slik det skal gjøres! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...