Mermaid Blues Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Jeg skal til Tallinn om et par uker, og planlegger en dagstur over til Helsinki i samme slengen. Har funnet ut at med båt kommer jeg til Helsinki ca i 10-tiden på formiddagen og blir til rundt 21 på kvelden. Vil gjerne se så mye som mulig, har noen gode tips til hva jeg bør prioritere og evt hvordan jeg raskest mulig kommer meg fra sted til sted? Jeg har lyst til å se Sibelius-monumentet, Uspenski-katedralen og Tempelkyrkan, men utover det har jeg ikke de helt store planene. Blir også glad for tips til bra steder å spise
Gjest padawan Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 jeg har ikek vært der siden jeg bodde der som liten men jeg regner med du finner noen tips hvis du leser artikkelen om byen på Wikitravel.org. Helsinki og Tallin er forresten de eneste hovedstedene i Europa hvor en kan se over til den andre byen uten at landene grenser fysisk til hverandre.
Mermaid Blues Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2010 Takk for tips, skal sjekke der
Kjetil E Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 jeg har ikek vært der siden jeg bodde der som liten men jeg regner med du finner noen tips hvis du leser artikkelen om byen på Wikitravel.org. Helsinki og Tallin er forresten de eneste hovedstedene i Europa hvor en kan se over til den andre byen uten at landene grenser fysisk til hverandre. Ikke faen om du kan se Helsinki fra Tallin eller omvendt. Det er faktisk alt for langt mellom byene.
Mermaid Blues Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2010 Dyttesen: flere som har forslag? Reiser over helga
Donpedro Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Er en av trikkerutene (husker ikke hvilken) som tar en fin runde forbi de største sightsene, verdt en tur. Suomelinna er også et vakkers sted (festning på øy utenfor byen).
Skravla Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Jeg skal også til Helsinki i sommer og samler tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå