Gå til innhold

Slank(ere) til bryllupet?

Holly Hobbie

har du planer om å gå ned i vekt til den store dagen?  

1. 1. har du planer om å gå ned i vekt til den store dagen?

• ja, vil ta meg best mulig ut
      34
    • nei, jeg er passe sånn jeg er
      15

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva skjer med folk?????

:fy:

Her skal man SLANKE seg også i tilegg til alt det andre maset!!!

Hadde jeg innehatt EN av disse stressfaktorene til enkelte her så hadde jeg vurdert å droppe hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest, for enkelte kan jo bryllup være nettopp den motivasjonen man trenger for å gå ned noen ekstra-kilo man har på kroppen - hvis man har de, that is.

At folk ønsker å ta seg best mulig på bryllupsdagen er det vel ikke noe galt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å bli litt mindre, ikke først og fremst til bryllupet (selv om det er et ønske), men til 17. mai. Bunaden var nemlig alt for trang i år...

Har gått ned litt bare ved å tenke meg om i forhold til hva jeg spiser, men er ikke noe flink med trening og sånn. (trenger bedre kondis også)

krysset ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to førnevnte - bryllupet er en fin anledning til å gå ned igjen den størrelsen jeg har gått opp det siste året. Motivasjon, kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på og gå ned i vekt i nå til den store dagen. Jeg har hatt bulimi før, så jeg var til legen for og få litt hjelp til hva jeg kunne spise og sånn, så det ikke gikk over styr igjen, for jeg har fortsatt lyst en tur på toalettet av og til etter måltider..

Jeg har kuttet ut chips, brus, majones, frityrt mat osv...

Jeg spiser mindre, men oftere. Jeg går turer 4 ganger i uken, jeg har bestilt et treningsapparat for magen, som faktisk hjelper, for det er magen jeg sliter med mest.

Så trener jeg vekter 2 ganger i uken, for jeg skal ha ermeløs kjole, og da hadde det ikke vært no fint med de "pølsene" som hang . :ler:

Håper jeg virkelig klarer det, Har gått på mange slankekurer, men med en gang jeg er ferdig, så går jeg rett opp igjen. Så da prøver jeg en ny måte med endring i kostholdet og mosjon, så får jeg håpe det holder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig og pass på deg selv! Helsen din er nye viktigere enn en slank figur på bryllupsdagen!

Siden du har hatt bulimi tidligere kan du jo få "tilbakefall". Jeg må si jeg syntes det er litt skremmende :(

Håper du får hjelp av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk automatisk ned noen kilo pga stress og nerver, og brudekjolen hang litt for mye på meg. Den passa ikke helt til hanni minus tre kilo. Det var dumt :( Synes det er tull å slanke seg til den ene dagen. Jeg skulle heller ønske at kjolen min satt som et skudd (og den var ferdigsydd en måned før bryllupet så den hadde ikke hengt lenge i skapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har en studn tenkt at jeg burde gå ned en del..

men merker at tanken om bryllup gir meg en ekstra motivasjon (selv om datoen ikke er satt)

godt å ha god tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, for enkelte kan jo bryllup være nettopp den motivasjonen man trenger for å gå ned noen ekstra-kilo man har på kroppen - hvis man har de, that is.

At folk ønsker å ta seg best mulig på bryllupsdagen er det vel ikke noe galt i?

Takk pusekatt :D

For meg har bryllupet vært en motivasjon for å gå ned i vekt. Har ikke direkte slanget meg, men lagt om kostholdet, trener 3 ganger i uke + bindevevs massasje. Har sikkert gått ned 5 kilo på 2 måneder, ønsker å gå ned 2-3 kg til.

Merker at jeg har mer overskudd og selvtillit, jeg trivdes ikke med å være litt overvektig, følte meg aldri bekvem i klær eller ute blant folk.

Nå er denne følelsen bort og jeg er stolt av meg selv.

Vil fra råde folk å begynne på pulverkurer, dette setter kun ned forbrenningen din. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det i ellos faktisk. Hvis du har en katalog, så ser du en dame som trener magen sin på et bilde, det er den. Billig var den og, 129.- eller no sånt.

Jeg har fått flatere mage, og den er blitt ganske hard og siden jeg begynte på det, har brukt det jevnt i 3 uker, 5-10 minutter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg skal slanke meg ca 5 kg. Begynte å slanke meg for lenge siden. Gikk tre Grethe Roede kurs i fjor høst å gikk ned 25 kg. Så jeg føler meg ganske bra nå. Men ønsker å gå ned 5 kg til. Grunnen til det er at jeg mangler 5 kg før jeg har en godkjent BMI. Denne gangen skal jeg ikke betale penger for å gå på kurs , men skal føge opplegget hjemme for meg selv. Fast veiedag er søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Madammen, da..... :roll:

Utdrag fra Tex`s ordbok

sjokkis er en betegnelse på alle matvarer som inneholder fragmenter av kakaoplanten

Ex

Melkesjokolade

Sjokoladekake

Sjokoladepudding

Kakao

Småsjokolade i løsvekt

Alle former for sjokoladebarer

Sjokoladesaus

Sjokoladekrem

Sjokoladevafler

Sjokoladefromage

Sjokolademousse

Marsipangris med sjokolade

Nytes i store mengder så ofte som mulig

Utdrag slutt.

AHA :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startet på Grete Roede kurs ca 1,5 år før bryllupet, vi hadde ikke satt dato, men jeg hadde bestemt meg for å gå ned ganske mye før vi giftet oss. Klarte å gå ned 14 kilo på ett år, med mye slit fordi også jeg som Tex, har en stoffskiftesykdom som innbefatter lavt stoffskifte, noe som igjen gjør at det ikke er så lett å slanke seg... Motivasjonen ble derfor som blåst bort etter 2 Grete Roede kurs, hvor jeg fulgte alt til punkt og prikke og ikke gikk ned ett gram....

Sluttet å tenke slanking og gikk automatisk ned enda noen kilo før bryllupet, men er fortsatt en str. 48 og halvveis fornøyd med det :ler: Fortsatt synes jeg det er noe uvant å ikke kunne kjøpe bukser i str. 42, til tross for at det er ihvertfall 6 år siden jeg kom inn i den str.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre gått opp noen kilo i løpet av sommeren, de kunne jeg godt tenke meg å bli kvitt. Men det er ikke så lette for jeg har Hypothyreose, som er en sykdom som gir deg lavt stoffskifte.

Dessuten har jeg kjøpt kjole, og hvis jeg går ned for mye passer den ikke.... (godt argument for å ta seg en sjokkis)

Heisann Tex.

Litt utenfor tema dette kanskje, men..

Jeg har også Hypothyreose men bruker medisiner som justerer stoffskiftet slik at jeg ligger innenfor de normale verdiene, og da skal det være fullt mulig å gå ned i vekt. Hvis du bruker medisin, er du sikker på at du ikke har for lav dose...?

Hilsen meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jeg har gått på Thyroxiner i flere år, men jeg har såkalt jo-jo-hypo, sånn at skjoldbruskkjertelen virker når den har lyst.

Jeg kan derfor innimellom rase ned ti kilo på to mnd, men så få det slengt etter meg igjen på fjorten dager. Og dessverre så er det oftest veldig lavt, leve på gulrøtter i fire uker hjelper ikke for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...