Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 en felles vennine av kjæresten min og eksen hans legger ut gamle bilder av dem på facebook hele tiden. Det ble slutt for 3 år siden og rett etterpå døde hun i en bilulykke. Vi har vært sammen to år i oktober, og er samboere. Jeg har sagt til kjæresten min at jeg syns det er ubehagelig, og han sa han forsto meg godt og fjernet taggen av seg, men venninen hans bare fortsetter. Bildene hun legger ut er fra den tiden de var kjærester, og de holder rundt hverandre og nusser på de fleste av bildene (rundt 30-40). Jeg blir igrunnen lei meg, og forstår ikke hvorfor hun gjør dette. Jeg har aldri møtt henne personlig, men hun vet godt at vi er samboere. Hva kan jeg gjøre med dette? Det er noe jeg tenker mye på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 skjønner egentlig ikke hvorfor du er lei deg. Er det fordi hun er dø? Eller fordi du ville helst være sammen med noen som ikke hadde noe kjæreste før deg?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Du kan spørre henne hva motivene hennes er for å legge ut 3 år gamle bilder av kjæresten din og ex'n hans i Facebook, når forholdet er over og hun er død. Er hun en god venn av kjæresten din? I så fall kan det jo tenkes at hun vil være grei med ham og sende over bilder av de to, slik at han skal få ha nok minner? Samtidig vet hun at du er en ny kjæreste og at du vil se taggingen av bildene, og da kan du stille spørsmålstegn ved hennes motiv for å gjøre det på den måten. Hvorfor ikke heller da sende de privat. Endret 13. juni 2010 av gjestdeluxe
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Forstår ikke hva du mener... hvem er død? Eksen til kjæresten din ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Eksen til kjæresten min er død ja. Jeg syns det er trist såklart, hun var bare i tyveårene. Nei, jeg har ingen problemer med at han har hatt kjærester før meg. Jeg synes bare det er rart at hun legger ut så mange bilder av de to. Hun er heller ingen nær venn av kjæresten min, men god venn med eksen hans.
LetThemEatCake Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Det kanske var en väldigt lycklig tid för exet (hon som är död) och väninnan kanske vill belysa den tiden och visa upp hennes lyckligaste ögonblick för världen? Hon utgör ju inget hot för dig i nuläget, men jag förstår att det känns jobbigt. Men som jag ser det har du två alternativ - antingen pratar du med tjejen som lägger upp bilderna och säger att du tycker att det är jobbigt, eller så accepterar du bilderna och att det är historia och en del av din kärestas liv. Alla har ju ett förflutet, men jag förstår att man kanske inte vill ha det slängt i ansiktet när man loggar in på Facebook..
Anglofil Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Det virker veldig saert og skjönner godt du reagerer. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Det høres ikke greit ut. Kanskje burde kjæresten din si fra alvorlig til henne. Dersom hun publiserer bilder av han som han ikke ønsker, er det faktisk ulovlig. Ikke så rart om han syns det er litt ubehagelig å få dette i fleisen selv heller. Det var sikkert en lykkelig tid, men det er jo mange vonde følelser her. Dessuten lurer jeg på hva hennes familie ville synes om at andre legger ut alt mulig av bilder på FB av deres døde datter/søster osv. Om hun venninnen absolutt vil legge ut bilder av denne døde jenta, så kan hun da finne noen utenom "kjærestebilder" skulle man tro.
Gjest hjkl Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Jeg ser ikke problemet her hun er død, det er ikke akkurat som om de kan bli sammen igjen.
Fluffe Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Jeg ser ikke problemet her hun er død, det er ikke akkurat som om de kan bli sammen igjen. Nei. Men det er vell ikke så veldig koselig at din nåværende kjærestes tidligere liv blir klint utover hele facebook. Kline bilder, kose bilder og andre bilder tilhører skuffen, død eller levende!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 Man skal faktisk ha tillatelse til å legge ut bilder av andre. Så her er det ganske enkelt for kjæresten din å si ifra til denne venninnen at han ikke ønsker det. Slike bilder kan man gjerne ha i et fotoalbum, men synes ikke det har noe på facebook'en hennes å gjøre, da bildene mest omhandler to andre personer. Siden hun er død er det heller ikke sikkert at hennes familie synes noe om dette. Folk har helt forskjellige meninger om dette, og de burde også i det minste bli spurt. Synes hun virker respektløs denne venninnen, ihvertfall om det er snakk om veldig mange bilder av henne og kjæresten din. Han bør si fra, og fortsetter det bør han rapportere henne.
Frk Snasen Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Sært... meget sært. Man kunne hengt det på en knagg at hun (venninnen) savner henne slik og vil minnes henne, men vil da virkelig tro hun har andre bilder av sin venninne enn hvor hun går og susser på din-sin? Virker nesten som om hun på en meget sær (og psyk) måte prøver å gjøre deg sjalu, men har vansker for å tro det og. Når det er sagt forstår jeg ikke at man kan bli sjalu på en død person, men, men, men.... Endret 13. juni 2010 av Frk Snasen
Deadbarbie Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Her er jeg helt enig med anonym, dette hørtes ikke greit ut. Det er meget unødvendig av venninnen å legge ut sånne bilder, selv om hun kanskje savner hun mye. Ikke minst fordi det er på facebook. Av og til syns jeg det blir for dumt at man skal måtte minnes en død person over facebook! Da kunne hun heller sendt de over på mail til han, litt i skjul, hvis han ville ha de. Kanskje kjæresten din burde si ifra til henne ja..! Greit nok at hun er gått bort og det er ingen sjanse for at de blir sammen igjen, men "kline-bilder" osv er vel litt mye.
Fluffe Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Sært... meget sært. Man kunne hengt det på en knagg at hun (venninnen) savner henne slik og vil minnes henne, men vil da virkelig tro hun har andre bilder av sin venninne enn hvor hun går og susser på din-sin? Virker nesten som om hun på en meget sær (og psyk) måte prøver å gjøre deg sjalu, men har vansker for å tro det og. Når det er sagt forstår jeg ikke at man kan bli sjalu på en død person, men, men, men.... Hva for noe? "din sin"?? Endret 14. juni 2010 av mirandaa
Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Hva for noe? "din sin"?? Kjæresten hennes da. Forstår du nå?
Butterball Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 TS skriver jo at hun døde ETTER at det ble slutt, så for meg hadde det vært et fett om hun var i live eller ikke. Å legge ut sånne bilder på facebook syns jeg er rett og slett respektløst, både ovenfor familien til avdøde (med mindre de har sagt det er greit) og TS. Ser også at noen har nevnt at hun kanskje gjør det for at kjæresten skal ha minner om avdøde. Hvem vil egentlig ha kysse og kosebilder av en eks som "gode minner"? Om de var venner etter bruddet kunne jeg forstått porstrettbilder av kun henne o.l., men fortsatt, kjærestebilder er no-go.
Gjest har mange ekser. Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Jeg ville IKKE satt pris på om noen la ut kyssebilder av meg og en av mine ekser. Det er ett tilbakelagt kapittel, og jeg ville gitt beskjed til de som la ut disse bildene. Høres veldig rart ut - kan dere tenke dere selv? Nå er dere gift, samboere, har barn osv, og så skulle en felles "venn" fra fortiden legge ut bilder av deg og din eks-kjæreste - hvor dere kysser og holder rundt hverandre. Nei, TS du er ikke rar som reagerer på dette! Og dere som synes TS reagerer pga sjalusi osv, tenk dere at det var deg det var snakk om. Jeg tror ikke hun som gjør det helt skjønner hva hun gjør - for hvis hun skjønner det, så kan jeg være enig med andre her inne om at dette var en tid hun ikke vil gi slipp på og at hun bør bli fortalt at dette er rett og slett litt sært.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Tusen takk for alle svarene Som de fleste har skjønt er det ikke på grunn av sjalusi jeg reagerer, men det er vel ingen som har lyst til å se bilder av kjæresten sin kyssende på andre jenter, døde eller ei. Jeg syns det er respektløst gjort, og at hun burde ha sluttet når han fjerner taggen av seg på alle bildene. Jeg kommer til å ta det opp med kjæresten min, og be han si noe til henne siden hun ikke gir seg. Jeg vil unngår å lage oppstyr så hvordan bør vi gi beskjed?
Rosenrød Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Hun høres litt merkelig ut, hun som har lagt ut disse bildene. Forstår godt at du reagerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå