Gå til innhold

Gir du bryllupsgave til venner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Gir du bryllupsgave til venner (som du har lite kontakt med) du ikke er invitert i bryllupet til?

Hva hvis du har en del kontakt med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg hadde gitt de bryllupsgave :) hvis det er venner jeg har en del kontakt med ville jeg ønsket å gi de en oppmerksomhet på dagen deres. Om jeg hadde fått komme eller ikke hadde jeg ikke tenkt på. det koster jo tross alt med bryllup :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Nei, det ville jeg vel ikke, men et gratulasjonskort ville de i få i alle fall. Det kan være flere grunner til at man ikke blir invitert i et bryllup og de trenger ikke alle være slemme grunner.

Skrevet (endret)

Det kommer litt an på hvilke typer venner det er.

I noen tilfeller ville jeg nok gitt gave, i andre ikke. Hvor grensen går er følelsesmessig, så det har jeg ikke fasitsvar på.

Generelt kan jeg si at om det er en venninne jeg har hatt veldig mye med å gjøre, en som har betydd mye for meg, men har mistet kontakten med gifter seg, så ville jeg gitt gave om jeg visste hun skulle gifte seg.

Er det noen jeg bare har vært på fest sammen med en gang i ny og ne, nei, ville neppe gitt noen gave, men et kort.

Edit: Er det venner jeg har noe med å gjøre, så ville de ha fått gave.

Endret av O'hara
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer an på, hvis det var ei nær venninne ville jeg kanskje gjort det. Er ikke vant til at vi i vennekretsen(e) kjøper så mye gaver til hverandre, og jeg synes det f eks er mer naturlig (eller bare "lettere") å gi noe når jeg skal på besøk til noen som nettopp har fått barn/venter barn, har flyttet osv, enn å kjøpe inn gaver til bestemte datoer... Ville ikke latt være for å være fornærmet eller noe, det bare kommer an på om det var noe jeg hadde lyst til. Hadde ikke forventet gave fra noen som helst som ikke kom i mitt bryllup heller.

Skrevet

Det kommer an på. Jeg har gitt gave til venninne som giftet seg - vi var ikke invitert i bryllupet (de hadde et relativt lite selskap, så det var bare de nærmeste vennene som var invitert), men vi kom i vielsen, og jeg var i utdrikningslaget. Da syntes jeg gave var naturlig.

Skrevet

ja det gjør jeg,minimun gave på 500 kr, gir også en tanke hvis det f.eks er søsken av mine venner, naboer, kollegaer ol som gifter seg. Har full forståelse for at man ikke kan be alle, men gratulerer gave syns jeg er koselig å gi uansett.

Skrevet

Er det gode venner, ville jeg gitt gave. Men jeg ville nok ikke gitt gave til noen jeg bare har litt kontakt med. kanskje et kort, som viste at man tenkte på de.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det trenger ikke være en kjempegod venn en gang. Jeg går også i vielsen om det er noen jeg kjenner skal gifte seg. Synes sånt er koselig, jeg, og ville satt stor pris på om det kom folk i vår vielse uten at de nødvendigvis var invitert til bryllupsfest.

Jeg kjøper ikke så veldig gyre gaver om det er kollega eller bekjent, men et par hundre kroner eller sånn. Flere ganger har jeg kjøpt en sånn serviettholder med noen fine servietter i, og lykter med kubbelys i osv.

Har ikke opplevd at nære venner har giftet seg uten å være invitert, men her hadde det blitt dyrere gave.

Skrevet

Ville definitivt gitt en oppmerksomhet til venner som giftet seg, selv om jeg ikke var invitert i bryllupet. Det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet på den store dagen.

Hvor mye jeg ville bruke på gaven kommer vel an på hvor mye jeg har med dem å gjøre. Men alt fra 100 til max 500.

Håper jo mine venner tenker sånn om meg også... At jeg er verdt en gave/oppmerksomhet på bryllupsdagen min.

Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Er det veldig perifere venner kan det være at jeg bare sender en blomsterbukett, men i utgangspunktet er det presang til de aller, aller fleste av mine venner/bekjente.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg regner som venner ville selvsagt fått en gave uavhengig om jeg er bedt i bryllupet eller ikke. Jeg graver nok ikke så dypt som jeg ville gjort om jeg var bedt til middag eller kaffe/fest, men en gave er selvsagt.

Bekjentskaper ville jeg nok ikke gitt gave, hvis ikke det var av typen "lisa på studiekullet vårt gifter seg, spytt i 30-50 kroner så gir vi henne en gave fra hele kullet". Heller ikke blomster eller kort, da fikk det greie seg med gratulasjoner i etterkant.

Skrevet

Ja, både naboar, kollegaer og vennar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...