Gjest Bianca26 Skrevet 17. juni 2010 #141 Skrevet 17. juni 2010 De av dere som nevner at dere ikke ville deltatt i bryllupet om dere hadde fått en invitasjon: er dere faktisk venner av Stordalen? Hva som er kjendiser for dere er vennene hans. Ellers så setter nok næringslivet i Marokko pris på at Stordalen legger igjen penger hos dem! Det er jo ikke sånn at han brenner opp pengene. Han kjøper varer og tjenester som igjen gir inntekter til andre. Det er morsomt å få med seg at fagforeningssurpomper klager på pengebruken til Stordalen. Sparer vi alle på alle våre penger får ingen av oss noen penger. Mye av hva Stordalen selger er faktisk luksus. Hvis vi skal slutte med luksus så vil de som jobber med dette miste jobbene sine. Ellers er det kjekt å observere i denne tråden at bredbåndssatsningen til SP ute i distriktene har fungert. For her har tydeligvis bygdedyret blitt sluppet løs. Alle de kan jo umulig være nære og personlige venner av ham. Alle er sikkert bekjente men venner tror jeg ikke alle de gjestene er.
Vera Vinge Skrevet 17. juni 2010 #142 Skrevet 17. juni 2010 Hvem er du egentlig? En av Stordalens betalte undersåter, selvsagt.
¤¤¤Ariel¤¤¤ Skrevet 17. juni 2010 #143 Skrevet 17. juni 2010 Jeg bryr meg egentlig lite om hva herr Stordalen bruker sine penger på. Det er hans penger, og han har jo ikke for vane å ellers kaste pengene sine bort på bare unødvendigheter, så at en mann med penger vil bruke dem på å feire seg selv, sin kone og kjærligheten sammen med et lass kjendiser, rike venner og få godt med publisitet ? Ja, da synes jeg han skal få gjøre det, og få gå i fred for sladder og stygge ord om egen person og ikke minst alt det nedsettende enkelte klarer å vri ut av seg om kona hans.
Gjest Ciara* Skrevet 19. juni 2010 #144 Skrevet 19. juni 2010 Kan iallfall si at flere i mediebransjen ler godt av ham.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #145 Skrevet 19. juni 2010 Kan iallfall si at flere i mediebransjen ler godt av ham. Nå er det jo knapt noen som blir mer latterliggjort enn nettopp folk i mediebransjen så... hva var poenget ditt igjen?
AngeliqueW Skrevet 19. juni 2010 #146 Skrevet 19. juni 2010 (endret) "- Jeg måtte jo kjempe litt for den første daten, men det er vel omtrent sånn at det som ikke koster noe, er heller ikke verdt noe, sier Stordalen." ÅÅååja, og dumme meg som trodde at "the best things in life are free". Man lærer noe nytt hver dag... Skal man se helt bort fra miljøspørsmålet, kunne jeg godt tenkt meg å hatt muligheten til å holde et så flott bryllup, om enn i en litt annen stil. (Jeg er ikke så veldig imponert over hollywood/nyrik-stilen.) Jeg kunne også godt tenke meg å ha like mye penger, men hadde kanskje valgt å bruke dem litt annerledes. Edit; Er det flere enn meg som synes fru Stordalen har et visst transepreg? Endret 19. juni 2010 av AngeliqueW
Jens Skrevet 22. juni 2010 #147 Skrevet 22. juni 2010 "- Jeg måtte jo kjempe litt for den første daten, men det er vel omtrent sånn at det som ikke koster noe, er heller ikke verdt noe, sier Stordalen." ÅÅååja, og dumme meg som trodde at "the best things in life are free". Man lærer noe nytt hver dag... Skal man se helt bort fra miljøspørsmålet, kunne jeg godt tenkt meg å hatt muligheten til å holde et så flott bryllup, om enn i en litt annen stil. (Jeg er ikke så veldig imponert over hollywood/nyrik-stilen.) Jeg kunne også godt tenke meg å ha like mye penger, men hadde kanskje valgt å bruke dem litt annerledes. Edit; Er det flere enn meg som synes fru Stordalen har et visst transepreg? Herregud for ett nivå man har kommet til når man begynner å kritiserer utseendet til Gunhild Denne tråden gir oss ihvertfall en sterk pekepinn på hva slags mennesker som sitter på Kg....
Kosemose Skrevet 22. juni 2010 #148 Skrevet 22. juni 2010 Hvis man har utrolig mye penger, hva er vel bedre å bruke en del av dem på enn en fantastisk fest for å feire at man har funnet en livsledsager? Og greit nok - de kunne brukt mye mindre på festen og gitt enorme summer til veldedighet. Men fakta er vel at de gir mer til miljøet enn de fleste av oss, også hvis vi regner prosentvis av inntekt, gjetter jeg på. Uansett hva de bruker penger på, så blir det kvalmt i noens øyne. Jeg for min del syns det er et mye mer menneskelig trekk å bruke disse summene på bryllupsfest for slekt og venner (og bekjente...) og opplevelser kontra "ting". Så kan man jo mene at de ikke skulle hatt alle pengene, eller at de burde gitt bort alt. Joda... selv om vi ikke har Stordalens penger, har vel de fleste av oss i Norge mer enn vi strengt tatt trenger. Og når det gjelder bryllup og storslagenhet, så tror jeg den gjengse KG bridzilla ikke står noe tilbake for Stordalen, hvis man ser på hvor kostbart og flott det er i forhold til penger man har til rådighet. En forskjell er det kanskje - det virker som om den gjengse KG Bridzilla prioriterer brudens antrekk, bryllupsreisen, og ellers ting som kun "gavner" brudeparet/bruden, på bekostning av gjestene som helst skal finansiere mat/drikke selv. Jeg får inntrykk av at Stordalen har lagt vekt på at gjestene skal kose seg, først og fremst.
Kosemose Skrevet 22. juni 2010 #149 Skrevet 22. juni 2010 "- Jeg måtte jo kjempe litt for den første daten, men det er vel omtrent sånn at det som ikke koster noe, er heller ikke verdt noe, sier Stordalen." ÅÅååja, og dumme meg som trodde at "the best things in life are free". Man lærer noe nytt hver dag... Edit; Er det flere enn meg som synes fru Stordalen har et visst transepreg? Jeg tror ikke han mente det bokstavelig... Jeg tror han mente det metaforisk, som i at han ikke tok den første og beste som "bød seg fram" og at man ofte verdsetter mer det man må kjempe for. Jeg tror ikke det har noe med penger å gjøre, og syns det er litt merkelig at han blir misforstått på dette.... Om Gunhild er stygg, pen, tynn, feit, osv - hva har det med saken å gjøre? Syns du hun er for stygg for ham? du er kanskje flottere enn henne?
AngeliqueW Skrevet 24. juni 2010 #150 Skrevet 24. juni 2010 Jeg tror ikke han mente det bokstavelig... Jeg tror han mente det metaforisk, som i at han ikke tok den første og beste som "bød seg fram" og at man ofte verdsetter mer det man må kjempe for. Jeg tror ikke det har noe med penger å gjøre, og syns det er litt merkelig at han blir misforstått på dette.... Om Gunhild er stygg, pen, tynn, feit, osv - hva har det med saken å gjøre? Syns du hun er for stygg for ham? du er kanskje flottere enn henne? Jeg skjønte hva han mente. Det var bare et morsomt utsagn, spesiel siden det kom fra ham. Jeg har ikke nevnt noe om hva jeg synes om utseendet hennes utover det at hun utseendemessig minner om en av Sveriges mest kjente transer. Jeg påstår ikke at jeg er flottere enn henne, hvem Stordalen velger er meg knakende likegyldig. Jeg er forøvrig ikke mer perfekt enn at jeg faktisk går rundt og har mine egne meninger om hvordan folk ser ut, og jeg er klar over at det er lite PK både irl og kanskje spesielt her inne på KG. Nå har det seg dessverre slik at jeg ikke er interessert i å underkaste meg KGs uskrevne lover, jeg akter å fortsette å ha egne meninger selv om de går på tvers av det som er stuerent her inne på KG
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå