Gå til innhold

stordalens bryllup.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Janteloven er hvertfall fortsatt høyst levende.

Ja, han har penger til å bruke på dette...

Ja, han kunne sikkert brukt mindre på bryllupet og gitt mer til veledighet.

Men de må da få gjøre som de vil i sitt eget bryllup.

Ville de ha det sånn, så hva så?

De har en unik mulighet til å få nøyaktig det de vil ut av bryllupet sitt og det har de tydeligvis gjort også.

Håper de og gjestene koste seg masse og at alle hadde en fin dag.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

enig med Mocca

tror det er mye misunnelse her i landet (og på KG)

Det finns faktisk verre bridezillaer enn Gunhild, og de fleste er jo her

Skrevet

enig med Mocca

Jeg er misunnelig på pengene hans :gjeiper: men jeg er ikke misunnelig på å bruke så mye penger på et bryllup. Jeg syns det blir litt feil, når fokuset på gavene skal ligge i veldedighet, mens man selv brenner av 400 millioner på et bryllup. Men de gjør jo som de vil, og han har penger til det. Men siden fokuset også er på så mye veldedighet, ville jeg kanskje hysjet ned prisen på selve bryllupet. Blir litt åsnn, vi kan brenne av 400 millioner på et bryllup, men vi må jo tenke på andre også, så gavene kan bli veldedighet.

Og jeg er fortsatt misunnelig på pengene hans, for drømmen min er å åpne skole i et fattig land. Kunne brent av mange millioner på noe slikt, fremfor et bryllup. Men det er meg da :sjenert:

Skrevet

enig med Mocca

Kjenner du Gunhild, og vet hva hun er og ikke er? Når man klarer å bruke 400 millioner på et bryllup, må du ikke komme og fortelle meg at man IKKE er bridezilla. Og nå baserer jeg det på bakgrunn av hva de bruker på dette, uten å vite noe om de som personer i det hele tatt. Men ejg synser i vei, og mener at man er bridezilla når man kan bruke så mye penger på et bryllup, for da får man det virkelig som man vil ned til den minste detalj.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du Gunhild, og vet hva hun er og ikke er? Når man klarer å bruke 400 millioner på et bryllup, må du ikke komme og fortelle meg at man IKKE er bridezilla. Og nå baserer jeg det på bakgrunn av hva de bruker på dette, uten å vite noe om de som personer i det hele tatt. Men ejg synser i vei, og mener at man er bridezilla når man kan bruke så mye penger på et bryllup, for da får man det virkelig som man vil ned til den minste detalj.

hun har nok hatt do-kurver med gullbarer i;)

Skrevet

Men for alt vi vet er det kanskje Petter selv som er den verste bridezillaen. :ler:

Skrevet

Men for alt vi vet er det kanskje Petter selv som er den verste bridezillaen. :ler:

Det er godt mulig :fnise:

Gjest Constanze
Skrevet

Denne tråden må være noe av det eneste kvalme jeg har sett ifm Stordalens bryllup.

Han er en av landets rikeste menn, og har kommet dit han er helt på egenhånd, han startet bokstavlig talt med to tomme hender.

Når det gjelder veldedige formål så gir han gedigne summer - uten at han reklamerer for det.

Dere bør skjemmes, men jeg tviler egentlig på at noen har vett til det.

Skrevet

Selfølgelig må de gjøre akkurat som de vil, men det jeg synes var så teit er at de skal fremstå som stå miljøvennlig. Å fly 230(?) gjester ned til hvor enn det var, er jo ikke akkurat miljøvennlig..

Skrevet

Denne tråden må være noe av det eneste kvalme jeg har sett ifm Stordalens bryllup.

Han er en av landets rikeste menn, og har kommet dit han er helt på egenhånd, han startet bokstavlig talt med to tomme hender.

Når det gjelder veldedige formål så gir han gedigne summer - uten at han reklamerer for det.

Når man er kjent, må man ogs¨å tåle en del. Han stiller opp på en del intervjuer i forbindelse med bryllupet, og da må han også tåle en del kommentarer på at han velger å bruke så mye penger på et bryllup.

Det er likegyldig for meg om han hadde vært verdens rikeste mann, for jeg mener nå at man fint kan klare seg på en lavere budsjett enn de de ligger på. Men det igjen er min mening.

Og jeg tviler ikke på at han gir mye til veldedighet, men min personlige mening er fortsatt at man kan klare seg på et mindre budsjett. Enten man er norges rikeste mann eller ikke.

Gjest Constanze
Skrevet (endret)

Når man er kjent, må man ogs¨å tåle en del. Han stiller opp på en del intervjuer i forbindelse med bryllupet, og da må han også tåle en del kommentarer på at han velger å bruke så mye penger på et bryllup.

Det er likegyldig for meg om han hadde vært verdens rikeste mann, for jeg mener nå at man fint kan klare seg på en lavere budsjett enn de de ligger på. Men det igjen er min mening.

Og jeg tviler ikke på at han gir mye til veldedighet, men min personlige mening er fortsatt at man kan klare seg på et mindre budsjett. Enten man er norges rikeste mann eller ikke.

For meg må folk mene hva de vil, men det går an å si hva man mener med en viss respekt for andre mennesker og ikke håne, spre løgner og latterliggjøre dem.

Og bruker mye penger på et bryllup? Javisst, men han har sannlig råd til det også. I motsetning til de fleste som skriver på bryllupsforumet på KG som må både låne penger i banken og få donasjoner fra snille foreldre. Det er da ti ganger verre, spør du meg. Er det noen som stiller spørsmål om hvor mye de donerer til veldedige formål?

Endret av Constanze
Skrevet

For meg må folk mene hva de vil, men det går an å si hva man mener med en viss respekt for andre mennesker og ikke håne, spre løgner og latterliggjøre dem.

Det er jeg enig med deg i, men enkelte mennesker tar litt av her på KG av og til. Tviler på at de er slik i den virkelige verden. Man bør kanskje tenke over hvordan man skriver av og til

Gjest AnonymBruker
Skrevet

den sosiale intelligensen trenger ikke være høy selvom den akademiske er det.

Det blir jo dumt å spekulere i at hun må score dårlig på en eller annen skala, hun har som sagt doktorgrad og en mann som er så velstående og i noens (riktignok ikke mine, men smak og behag) øyne ganske attraktiv mann... han ville kunne valgt rimelig mange andre, så jeg vil nå tro hun har mange sterke sider. På helt generelt grunnlag synes jeg det er et merkelig fenomen med slike kjendisfester hvor man samler sammen se&hør-fjes fra histen og pisten (se også tråd om klasseskiller på Skråblikk) - jeg får meg bare ikke til å tro at de utgjør en naturlig "vennekrets". Men det er maaaange slike arrangementer i året, både i privat og annen regi (type premiere/magasin/PR-/sponsorfester osv)

Gjest Constanze
Skrevet

Ser forresten at ingen av dere har nevnt at paret ikke ønsker seg gaver til bryllupet. De ber heller folk om å gi bidrag til Miljøstiftelsen Zero, Dyrevernalliansen (som Gunnhild er svært opptatt av) - og de som ikke ønsker å gi til de to bes gi sin støtte til Regnskogfondet.

Men det passer vel ikke helt å ta med dette i kritikk-raidet i denne tråden?

Skrevet

DET er da ikke helt sant.

Han og kona har da flere ganger under bryllupet (hallo! bryllupet, ikke jobbsammenheng nei!) reklamert for de ulike tiltakene de driver med. Hadde aldri hørt om "Zero" før bryllupet/pr-tiltaket deres.

Det er dobbeltmoralen jeg stiller spørsmål til.

Å bruke egne penger man har tjent, er får man gjøre som man vil med. Men bedre med ærlige folk som bruker penga og ikke forsøker å unnskylde seg ved å betale bittesmå klimakvoter. (som jo er ett trekk i forhold til det at Stordalen/Choice forsøker seg med miljøprofil)

Skrevet

Ser forresten at ingen av dere har nevnt at paret ikke ønsker seg gaver til bryllupet. De ber heller folk om å gi bidrag til Miljøstiftelsen Zero, Dyrevernalliansen (som Gunnhild er svært opptatt av) - og de som ikke ønsker å gi til de to bes gi sin støtte til Regnskogfondet.

Husker ikke hvem, men er minst en som har nevnt det.

Og selvfølgelig, hva i all verden skulle gjester som er på linje med forretningsforbindelser, gi til folk som kan kjøpe seg alt???

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Typisk at folk kommer med det der misunnelsestøvet. Jeg (og mange andre) synes hele opplegget er blodharry! Hvis jeg hadde giftet meg med en mann som kunne svi av nærmest ubegrenset med penger på bryllupet, hadde jeg valgt noe milevis fra det der. Selv om man har penger MÅ man ikke velge de dyreste løsningene på alt! Korps, herregud, noe så latterlig! Men de er vel harry, da! Og liker å vise fram pengene sine.

Skrevet (endret)

Det jeg syntes er synd er at han går jo virkelig mot alt han stod for ang miljøet.

Hjelper ikke å ønske penger til dette formålet .. når man drar langt med fly og bruker x ant kr på å gjifte seg

Endret av mirandaa
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan vet du det hvis han ikke reklamerer for det? Litt selvmotsigelse det der ja.

I det hele tatt gjør Petter Stordalen svært lite uten å reklamere for det. Jeg er sikker på at hvis han kunne funnet en måte å dra penger ut av noe helt verdiløst bare ved å sette navnet sitt på så hadde han gjort det og.

Problemet mitt og mange andres er den latterlige avlaten: ja og by the way gavene går til veldedighet. Ja tenk for så gode er vi.

Jeg kan nevne 100 ting jeg heller ville brukt 390 millioner på og hvor det kom mer til nytte og avsatt 10 millioner til et storveis bryllup. Selv 10 millioner er svært mye penger for meg. 400 millioner er helt hinsides det meste jeg kan tenke meg.

Men så er jo ikke dette egentlig et bryllup! Nei det er nok en gang et Stordalen stunt i merkevarebygging. Flott det altså - bare ikke kall det for veldedighet eller miljøgreier. Det er der kvalmen stiger for meg.

Gjest Blondie65
Skrevet

Joda det er nevnt fra side 1 i denne tråden - men det gadd vel ikke du å lese siden du allerede har bestemt deg for at det er misunnelse som driver de som er uenig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...