Sunshine Skrevet 13. juni 2010 #41 Skrevet 13. juni 2010 Og her er janteloven i full blomstring ser jeg. Hva er så galt med at folk bruker pengene sine slik de selv ønsker? De støtter stadig veldedige formål, så hvorfor er det så forferdelig at de bruker SINE penger på seg selv og sine venner? Det finnes en del land i verden der kjendiser fester bort millioner av kroner, og hva gjør dere? Jo dere sluker det som står i sladderpressen om det etterpå. Det er ikke uten grunn at VG, Dagbladet, Se & Hør, Her & Nå, etc tjener penger. Hva er forskjellen denne gangen? At han er norsk? Han skiller seg nok ut fordi han tør feire seg selv offentlig, og slik gjør jo ikke vi nordmenn! Nei gud forby!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #42 Skrevet 13. juni 2010 Og her er janteloven i full blomstring ser jeg. Hva er så galt med at folk bruker pengene sine slik de selv ønsker? De støtter stadig veldedige formål, så hvorfor er det så forferdelig at de bruker SINE penger på seg selv og sine venner? Det finnes en del land i verden der kjendiser fester bort millioner av kroner, og hva gjør dere? Jo dere sluker det som står i sladderpressen om det etterpå. Det er ikke uten grunn at VG, Dagbladet, Se & Hør, Her & Nå, etc tjener penger. Hva er forskjellen denne gangen? At han er norsk? Han skiller seg nok ut fordi han tør feire seg selv offentlig, og slik gjør jo ikke vi nordmenn! Nei gud forby! ventet på dette med janteloven ja. hilsen ts.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #43 Skrevet 13. juni 2010 Og her er janteloven i full blomstring ser jeg. Hva er så galt med at folk bruker pengene sine slik de selv ønsker? De støtter stadig veldedige formål, så hvorfor er det så forferdelig at de bruker SINE penger på seg selv og sine venner? Det finnes en del land i verden der kjendiser fester bort millioner av kroner, og hva gjør dere? Jo dere sluker det som står i sladderpressen om det etterpå. Det er ikke uten grunn at VG, Dagbladet, Se & Hør, Her & Nå, etc tjener penger. Hva er forskjellen denne gangen? At han er norsk? Han skiller seg nok ut fordi han tør feire seg selv offentlig, og slik gjør jo ikke vi nordmenn! Nei gud forby! ventet på dette med janteloven ja. hilsen ts.
Marabou Skrevet 13. juni 2010 #44 Skrevet 13. juni 2010 han har visstnok brukt 400 millioner kroner på dette bryllupet. De sa 20 mill på tv2-nyhetene, er jo litt forskjell.
hjertesukka Skrevet 13. juni 2010 #45 Skrevet 13. juni 2010 Måtte le litt av et innslag om dette på TV2-nyhetene i går. Petter sa, så er det sååååå hyggelig å ha med oss 200 av våre aller nærmeste venner, mange har vi jo ikke sett på mange år. Vet ikke helt jeg, men det er noe med "nærmeste venner" og "ikke sett på mange år" som ikke rimer helt :klø: Ja, her har man virkelig skjønt begrepet "nærmeste venner". Fjerne bekjente tror jeg vi sier heller. Og knapt nok det.
ilcrappo Skrevet 13. juni 2010 #46 Skrevet 13. juni 2010 Vedder på at hun gifter seg med han pga pengene og han gifter seg med henne for hun er en ung blond babe Det er mulig at hun er "blond og dum", slik du vil ha det til, men hun har tross alt en medisinsk doktorgrad, så jeg har mine tvil.
Kråkesaks Skrevet 13. juni 2010 #47 Skrevet 13. juni 2010 Ja, her har man virkelig skjønt begrepet "nærmeste venner". Fjerne bekjente tror jeg vi sier heller. Og knapt nok det. Ja, han må ha en underlig definisjon av det begrepet.
Sunshine Skrevet 13. juni 2010 #48 Skrevet 13. juni 2010 ventet på dette med janteloven ja. hilsen ts. Ja det er akkurat det det er. Jeg tviler på at du engasjerer deg så sterkt når amerikanske stjerner bruker et hundretalls millioner på en flottere bryllupsfeiring.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juni 2010 #49 Skrevet 13. juni 2010 Jeg vil gjerne få understreke - nok en gang - at jeg unner Stordalen med Frue både festen og kjærligheten. Gjerne stor stor stor flott fest. Det kvalme for meg er "miljøaspektet". De er sååååååå opptatt av miljøet "hele tiden" at det det er ikke til å tro. Bortsett fra at det er et pr stunt. For Stordalen kommer miljøsaken aldri i veien for hans personlige behov. Fint at han kan donere gavene til regnskogfondet. Fint for han og regnskogfondet. Neste spørsmål: hvor mye koster denne fiffige festen miljøet? Poenget er altså ikke at han feirer stort med nære venner, men at det er så prangende og med hele pressen tilstede - det er ikke et bryllup - det er en pressehappening. Se og bli sett fest - og som koster miljøet dyrt. Derfor
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #50 Skrevet 13. juni 2010 De sa 20 mill på tv2-nyhetene, er jo litt forskjell. Prisen på leie av palasset der de holdt festen var visstnok på 400 millioner.
Marabou Skrevet 13. juni 2010 #51 Skrevet 13. juni 2010 Og her er janteloven i full blomstring ser jeg. Hva er så galt med at folk bruker pengene sine slik de selv ønsker? De støtter stadig veldedige formål, så hvorfor er det så forferdelig at de bruker SINE penger på seg selv og sine venner? Det finnes en del land i verden der kjendiser fester bort millioner av kroner, og hva gjør dere? Jo dere sluker det som står i sladderpressen om det etterpå. Det er ikke uten grunn at VG, Dagbladet, Se & Hør, Her & Nå, etc tjener penger. Hva er forskjellen denne gangen? At han er norsk? Han skiller seg nok ut fordi han tør feire seg selv offentlig, og slik gjør jo ikke vi nordmenn! Nei gud forby! Vi er jo ikke så vant med nyrik-adel her i sosialist-Norge så jeg kan jo forstå at mange synes det er litt kvalmt med slik eksponering og flashing av penger. Men men. Jeg reagerer mer negativt på kongefamiliens eskapader som tross alt betales av våre skattekroner.
Vera Vinge Skrevet 13. juni 2010 #52 Skrevet 13. juni 2010 Og hva er problemet? :klø: La nå mannen bruke pengene sine slik han ønsker, selv om mange av oss ikke ville valgt en slik feiring selv om vi hadde hatt penger til det. Jeg forstår ærlig talt ikke poenget med å heve seg over disse menneskene av den grunn, ei heller hvorfor det er greit i å spekulere i om hun er golddigger og om han bare ønsket seg en blond babe. Kjenner vi dem overhodet? Jeg tror ikke kritikken nødvendigvis handler om misunnelse, men at man i Norge knapt kan gjøre noe som skiller seg ut fra mengden før man får beskyldninger om det ene og det andre kastet etter seg. Så lenge folk også viser et visst samsfunnsansvar, syns jeg vi skal la dem få feire bryllup i fred, så smakløst man enn kan synes at det er (jeg syns bl.a. brudens kjole og styling var helt på trynet, men det blir et sidespor). Jeg vet jeg blir litt strenge tante Vera nå, men dette ble bare litt for sprøtt for meg.
Kosteskaft Skrevet 13. juni 2010 #53 Skrevet 13. juni 2010 Her er de berømte vg-tv-snuttene av dem alle http://www.vgtv.no/?id=30850&category=5 (denne er så tragisk). http://www.vgtv.no/?id=30849&category=5 (kjendisene handler - WOW ) http://www.vgtv.no/?id=30838&category=5 (her ankommer de alle -- ohooo la meg ta på dere aaa). - Irene - Den første snutten, rett etter vielsen. Altså nå har jeg aldri hørt stemmen til Petter Stordalen før, men er han dopa på annet enn alkohol??? Eller er stemmen hans slik..? Hørtes veldig innøves ut det de sier, ikke spesielt engasjert stemme fra noen av de. "jeg elsker Petter Stordalen så masse." Men kanskje ikke så lett med masse media forran seg?? Men en ting: Som flere påpeker, de skal jo være såå opptatt av miljøet. Fly, leie hotell, biler, limousiner, etc. Ikke spesielt miljøvennlig! Og snakk om produkt plassering, hehe! Deler av bryllupet virker som en gigantisk produktplassering av egne tiltak. Blir nevnt i annen hvert intervju, diverse fond som de holder på med. PR verd mange millioner dette. For øvrig må de gjerne bruke 20 eller 200 millioner på fest. Det er en ærlig sak å bruke egne penger. Men så påstå man er miljøopptatt, det går ikke.
Kråkesaks Skrevet 13. juni 2010 #54 Skrevet 13. juni 2010 syns jeg vi skal la dem få feire bryllup i fred, De hadde neppe tatt med seg et helt pressekorps om de ville være i fred.
Alice123 Skrevet 13. juni 2010 #55 Skrevet 13. juni 2010 Hvordan greier man egentlig å bruke 400 mill på én helg? Det er så mye penger at jeg ikke greier å forstå hvor mye det er, en gang!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juni 2010 #56 Skrevet 13. juni 2010 han har visstnok brukt 400 millioner kroner på dette bryllupet. hva skjer med en slik persons hjerne mtp pengebruk? Greit nok, de ønsket ikke gaver, men heller at folk skal gi til rengskogsfondet og diverse. hva hvis han heller ønsket seg noen små-ting og ga bort halvparten av det dette bryllupet koster til regnskogsfondet? jeg syns det hele virker så patetisk der han og konen gunhild kommer spankulerende som de var kongelige selv for å gi sitt intervju til sin medbrakte journalist ned til marokko. de virker så pr-kåte og de virker som om de tror de er kongelige. jeg blir skikkelig flau over å se de på vg-tv jeg. Jeg er enig i at det virker voldsomt at de har invitert med journalister - men dette er en del av Stordalens PR for sin business, skulle jeg tro, og da er det jo naturlig. Jeg synes i grunn han kan få bruke så mye penger han vil på bryllupet sitt, hvorfor skulle han ikke det? Stordalen ønsker tydeligvis å ivareta et visst image og da har han lagt seg på den kostbare linjen.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juni 2010 #57 Skrevet 13. juni 2010 Hvordan greier man egentlig å bruke 400 mill på én helg? Det er så mye penger at jeg ikke greier å forstå hvor mye det er, en gang! Tror ikke det er så veldig vanskelig ;-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #58 Skrevet 13. juni 2010 Det er mulig at hun er "blond og dum", slik du vil ha det til, men hun har tross alt en medisinsk doktorgrad, så jeg har mine tvil. den sosiale intelligensen trenger ikke være høy selvom den akademiske er det.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juni 2010 #59 Skrevet 13. juni 2010 den sosiale intelligensen trenger ikke være høy selvom den akademiske er det. Nå har jo Stordalen valgt Gunhild som sin kjære utvalgte, og da spiller det vel ikke så stor rolle hvor smart hun er sosialt eller faglig? Hun er bare tilfeldigvis gift med en hotellgründer. Gjør det noe om hun eventuelt ikke har "sosiale entenner"? Er ikke det greit da?
¤flicka¤ Skrevet 13. juni 2010 #60 Skrevet 13. juni 2010 Sier litt om dere. Mulig det, det er uansett helt uproblematisk for meg hva du måtte mene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå