Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksene mennesker, jeg 42 og hun 50 som til daglig ikke har noen problemer med å snakke til hver andre om alt. Vi stor trives i hver andres selskap og også seksuelt er vi tilfreds.

Men så har det altså skjedd at vi har kranglet et par ganger nå etter å ha vært på byen. Hun mener jeg er sjalu og over reagerer mens jeg syntes hun ikke tar signaler fra andre og korigerer dem eller sier i fra om at de går forlangt.

1.Episode: Vi var ute på en pub og danset og koste oss. Hun blir bedt opp av en mann, i den andre dansen deres legger han hode ned i halsgropen hennes (mellom hals/skullder) og begynner å beføle rumpa hennes. Etter å ha oppservert dette en stund (Ca. 2min.) er jeg ganske irritert over at hun ikke gjør noe med det. Jeg går så bort å spør henne hva de holder på med, hun blir sur men blir med meg bort til bordet igjen. Senere på kvelden blir jeg dyttet til borte ved baren av han som hun danset med, jeg dytter til bake og det holder på å utarte seg men heldig vis er det noen som får roet ned det hele. Dette får hun til å kalle meg en sjalu bråkemaker, hun så ikke hva som skjedde, hun vil ikke høre om at han startet det for som hun sier; "Jeg vet hvem han er og han er ikke sånn". Dette mener hun fortsatt.

2.Episode: Vi tar oss en ute pils, kommer i snakk med to hyggelige dansker. Senere på kvelden når vi har trekkt inn på puben kommer den ene dansken over til bordet vårt. Han setter seg ned å begynner å snakke og flørte med kjæresten min. Jeg blir jo ikke over vetes begeistret for det men tenker at hun sier vel i fra om at vi er et par. Når jeg går for å kjøpe meg en pils kommer dansken etter meg og spør om vi ikke kan gå ut litt. Når vi kommer ut spør han meg hvorfor jeg er så alvorlig og jeg forklarer han at det er min kjæreste du sitter å stryker på låret å prøver å sjekke opp. Han blir overasket, ber om unnskyldning å sier hun ga ikke noe utrykk for det. Kjæresten min har sett dette på avstand og på grunn av livlig kroppsspråk tror hun det er bråk og kommer ut, kjeftende og smellende på meg om at nå er det nok av denne sjalusien min og at jeg alltid skal lage bråk.

Min påstand er at hun går for langt, ved å ikke si ifra om at hun er i et forhold eller sette grenser på et akseptapelt nivå av kjærtegn (berøring) så får mannfolk et inntrykk av her er det ei som er tilgjengelig. Da blir jeg sett på som en konkurent og blir møtt med fiendtlighet. Noe som igjen fører til situasjoner hvor jeg fort kan se ut som en bråkemaker.

Hun mener nei det er jeg som over driver, de fleste er bare ut for å ha det gøy, treffe nye mennsker, flørte og danse osv.

At det er på grunn av min sjalusi at det oppstår agresjon, misfortsåelser og dårlige vibbrasjoner.

Om noen stryker henne på rumpa når de danser, kysser henne i halsgropen eller på kinnet og stryker henne på låret så kan vel ikke det være så farlig.

Det viktigste er jo at det er vi to som går hjem sammen til sist mener hun.

Håper en del mennsker her kan hjelpe meg med innspil.

Føler meg ganske rådvil her har aldri sett på meg selv som sjalu men jeg er kansje det?

Ha en riktig god kommende uke alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer :riste:

Hun bør absolutt være moden nok til å sette grensene når flørt utarter seg. Flørting på byen når man er ute sammen klinger uansett ikke i mine ører. Den eneste man skal flørte med da er kjæresten ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår din måte å se det på fullt ut. Den andre parten får se til å sette grenser der de skal/bør settes, og ikke tillate at noen klår på henne.

Skrevet

Det er ikke du som har problemer med sjalusi, det er hun som mangler folkeskikk. Greit nok at enkelte synes det er OK at kjæresten klemmer litt ekstra på andre, men da bør det jo være noe begge er enige om. Du kan kanskje forsøke å ta det opp på en saklig måte, uten å kjefte. Fortell om hvordan du føler deg når hun oppfører seg på den måten, da mener jeg selvsagt hjemme i egen stue når begge er edru. Kanskje hun trenger litt ekstra oppmerksomhet for å føle seg bedre, men hun bør være kvinne nok til å kunne stoppe det før det går for langt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot flørt. Men det får da være grenser. Og de grensene setter man i fellesskap. Hvis ikke kjæresten din forstår det er det ikke så voldsomt mye hun forstår.

SÅ: hvor går grensen? For meg er beføling på rompen, kyssing i halsgrop og stryking på lår langt over grensen. For meg er dette innledning på noe som jeg ikke har bedt om - og selv som singel synes jeg dette er å gå alt for langt hvis jeg ikke har "planer" om at vedkommende skal være med hjem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og la meg også legge til - siden klemming blir nevnt: en klem er noe annet enn å tafse på rompen, klå på låret eller kysse i halsgropen. Jeg klemmer stadig mine venner jeg av begge kjønn. Det er ikke noe seksuelt i klemming, det er en måte å hilse på.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke at du er urimelig i det hele tatt. Jeg hadde ikke tillatt andre menn å ta på meg på det viset, og jeg hadde blitt sur hvis mannen min hadde holdt på slikt.

Har du noen anelse om hvor langt hun vil la det gå dersom hun er alene på byen?

Skrevet

Ja, du er sjalu, og ja hun går for langt.

Din sjalusi anser jeg som helt normal, du forsvarer deg på en måte mot fremmede der og da, men du går ikke rundt og er sur etterpå.

Hun driter i at hun tråkker over dine grenser. Jeg mener at du gjør rett i å fortelle hvor grensene går. Jeg synes at hun feiler. Men det er jo ett litt følsomt og komplisert spørsmål, fordi hun har behov for kurtisering fra flere enn deg, og da virker du litt begrensende, og derfor kan det hende at du er litt stress å ha med ut.

Jeg gjetter på at samlivskurs er noe som kan være til nytte.

Dere er iallfall ikke enige. Bør dere bli det? Kommunikasjon? Kompromisser?

Skrevet

Er det en idè for deg å tafse og klenge litt mer på henne når dere er ute slik at det ser ut som dere er et par?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det flørt og tafsing generelt man går ut for å oppleve da? Er det ikke å gå ut for å ha det gøy på vanlig oppegående vis, som er saken? Samtaler med mennesker, evt. dans, lytte til musikk, ha det bra med seg selv og sin kjære? Ikke å gå over streken og la fremmede klå.

En slik kjæreste som trenger den slags oppmerksomhet fra andre enn meg, hadde jeg ikke likt å gå ut med.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tafsing fra andre er ikke ok i vårt forhold. Vi er begge åpne for at det er ok å ta i mot litt flørsting og opperksomhet fra andre på byen, men når det blir fysisk har det gått over en grense.

Gjest Bianca26
Skrevet

Vi er to voksene mennesker, jeg 42 og hun 50 som til daglig ikke har noen problemer med å snakke til hver andre om alt. Vi stor trives i hver andres selskap og også seksuelt er vi tilfreds.

Men så har det altså skjedd at vi har kranglet et par ganger nå etter å ha vært på byen. Hun mener jeg er sjalu og over reagerer mens jeg syntes hun ikke tar signaler fra andre og korigerer dem eller sier i fra om at de går forlangt.

1.Episode: Vi var ute på en pub og danset og koste oss. Hun blir bedt opp av en mann, i den andre dansen deres legger han hode ned i halsgropen hennes (mellom hals/skullder) og begynner å beføle rumpa hennes. Etter å ha oppservert dette en stund (Ca. 2min.) er jeg ganske irritert over at hun ikke gjør noe med det. Jeg går så bort å spør henne hva de holder på med, hun blir sur men blir med meg bort til bordet igjen. Senere på kvelden blir jeg dyttet til borte ved baren av han som hun danset med, jeg dytter til bake og det holder på å utarte seg men heldig vis er det noen som får roet ned det hele. Dette får hun til å kalle meg en sjalu bråkemaker, hun så ikke hva som skjedde, hun vil ikke høre om at han startet det for som hun sier; "Jeg vet hvem han er og han er ikke sånn". Dette mener hun fortsatt.

2.Episode: Vi tar oss en ute pils, kommer i snakk med to hyggelige dansker. Senere på kvelden når vi har trekkt inn på puben kommer den ene dansken over til bordet vårt. Han setter seg ned å begynner å snakke og flørte med kjæresten min. Jeg blir jo ikke over vetes begeistret for det men tenker at hun sier vel i fra om at vi er et par. Når jeg går for å kjøpe meg en pils kommer dansken etter meg og spør om vi ikke kan gå ut litt. Når vi kommer ut spør han meg hvorfor jeg er så alvorlig og jeg forklarer han at det er min kjæreste du sitter å stryker på låret å prøver å sjekke opp. Han blir overasket, ber om unnskyldning å sier hun ga ikke noe utrykk for det. Kjæresten min har sett dette på avstand og på grunn av livlig kroppsspråk tror hun det er bråk og kommer ut, kjeftende og smellende på meg om at nå er det nok av denne sjalusien min og at jeg alltid skal lage bråk.

Min påstand er at hun går for langt, ved å ikke si ifra om at hun er i et forhold eller sette grenser på et akseptapelt nivå av kjærtegn (berøring) så får mannfolk et inntrykk av her er det ei som er tilgjengelig. Da blir jeg sett på som en konkurent og blir møtt med fiendtlighet. Noe som igjen fører til situasjoner hvor jeg fort kan se ut som en bråkemaker.

Hun mener nei det er jeg som over driver, de fleste er bare ut for å ha det gøy, treffe nye mennsker, flørte og danse osv.

At det er på grunn av min sjalusi at det oppstår agresjon, misfortsåelser og dårlige vibbrasjoner.

Om noen stryker henne på rumpa når de danser, kysser henne i halsgropen eller på kinnet og stryker henne på låret så kan vel ikke det være så farlig.

Det viktigste er jo at det er vi to som går hjem sammen til sist mener hun.

Håper en del mennsker her kan hjelpe meg med innspil.

Føler meg ganske rådvil her har aldri sett på meg selv som sjalu men jeg er kansje det?

Ha en riktig god kommende uke alle sammen :)

Jeg syns ikke du overreagerer i det hele tatt. En ting er å danse og uskyldig flørting, men tafsing og kyssing er ikke akseptabelt.

Herregud for en umoden oppførsel fra en 50 åring sier jeg bare

Gjest manna
Skrevet

Ikke stres! om 10 år blir du 52 mens dama di 60...Da blir det mindre og mindre flørting på henne:)

Gjest Tsunade
Skrevet

Skjønner godt at du bli sjalu, TS, og jeg syns ikke at du overreagerer. Dama di går langt over streken, og setter deg i flere vanskelige og ubehagelige situasjoner der du blir gjort til "skurken". Kanskje hun nyter å se dere kjempe om hennes gunst? I såfall tåpelig og umoden oppførsel, spesielt fra en såpass voksen kvinne. Høres litt panikkalder ut...

Gjest Blondie65
Skrevet

Kanskje du skal gi igjen med samme mynt. Hva med å flørte litt med noen yngre damer neste gang - danse litt og sånn? Kanskje hun er litt mer motagelig for fornuft når hun ser hvordan hun selv holder på.

Skrevet

Og la meg også legge til - siden klemming blir nevnt: en klem er noe annet enn å tafse på rompen, klå på låret eller kysse i halsgropen. Jeg klemmer stadig mine venner jeg av begge kjønn. Det er ikke noe seksuelt i klemming, det er en måte å hilse på.

Men det går også an å klemme skjedeveggene rundt en penis, eller klemme hånden rundt et kvinnebryst, så klemming er ikke nødvendigvis bare en uskyldig klem (en klem kan forøvrig også være seksuelt ladet, om man klemmer med hele kroppen) ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Men det går også an å klemme skjedeveggene rundt en penis, eller klemme hånden rundt et kvinnebryst, så klemming er ikke nødvendigvis bare en uskyldig klem (en klem kan forøvrig også være seksuelt ladet, om man klemmer med hele kroppen) ;)

Hm ... det var noe annen klemming jeg tenkte på ja.

Skrevet

Min mening er at hun går for langt. Og at det er forståelig at du blir sjalu.

Hun liker å la flørtingen gli over i klåing og kyssing - og mener at så lenge man går hjem sammen trår man ikke over noen grense. Men jeg mener at man kan ikke praktisere dette uten at man vet at partneren syns det er greit.

Skrevet (endret)

Glemte helt av at hun var femti da jeg leste innleggget. Slik oppførsel er å gå langt over grensen!! For å si det sånn, hvis hun ikke er voksen nok til å fortså dette, er dette noe du ønsker å plages av i framtiden?

Du må nok prøve å snakke skikkelig med henne om grenser i forholdet, for slik som dette kan jo ikke fortsette. For å si det sånn, jeg er 19 år, og hadde aldri oppført meg slik på byen. Det "vertste" jeg har gjort på byen de siste årene (hatt kjæreste i tre år), er å danse litt småflørtende og sånt med en kompis, og selv det synes jeg egentlig var å gå litt for langt. Men jeg hadde mine grunner til hvorfor jeg var så oppmerksomhetsøkende den kvelden.

Synes det er veldig respektløst av henne å oppføre seg slik, og i tillegg lager hun drama ute på byen og kaller deg for sykelig sjalu. Jeg kan fortsatt ikke fatte og forstå at hun er 50?

Hvis prat ikke fungerer, så kan du prøve å heller bare klå og klenge litt mer på henne på byen slik at hun føler at hun ikke trenger det fra andre. Hvis hun ikke responderer på det, så kan du evt. prøve å synke ned til hennes nivå (egentlig ikke noe jeg er så fan av, men hvis du ønsker å fortsette forholdet, så er det kanskje nødvendig for å få henne til å innse en ting eller to) ved å flørte og la andre kvinner legge an på deg osv.

Endret av Teriyaki
Gjest Gjest
Skrevet

Hun der høres ikke ut som noen bra dame. Ikke nok med at hun oppfører se simpelt når du er tilstede, hun prøver å gjøre deg til den skyldige! Skikkelig manipulerende dame. Vil råde deg til å komme deg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...