Lvly Skrevet 13. juli 2010 #101 Del Skrevet 13. juli 2010 75C her. Ikke hatt problemer med å finne bh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 13. juli 2010 #102 Del Skrevet 13. juli 2010 Greit. Jeg klarer ikke få fram poenget mitt. ARGH! Jeg blir så irritert på meg selv når jeg ikke klarer å si det som er helt klart i hodet mitt. Jeg prøver ikke å si "normalt" unormalt, like kropper, kritisere kropper. Men å si noe om at mange bruker feil, og å le av de som bruker 60 (eksempelvis) bare er teit, når så mange bruker feil størrelse... Men men... Skal prøve punktvis. A) Svært mange kvinner bruker feil BH størrelse B) De bruker ofte for stor omkrets og for liten skål C) BH'en skal sitte mye lenger nede enn kvinner flest bruker dem. D) For å gi en pekepinn er tommene man bruker i jeans og amerikanske BH størrelser "samme" altså en 30 i jeans er en 30 i BH. (JEg snakker da om at TALLENE betyr de samme, ikke at en som bruker 30 i jeans, BRUKER 30 i BH) Så en svært slank kvinne, som bruker 75B, burde bli målt profft og se om hun ikke passer bedre i 60 i omkrets. Jeg prøvde bare å vise litt perspektiver, ikke irritere på meg hele skokken her... JEG ER PÅ DERES SIDE! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Haha, jeg tror nesten jeg skjønner hva du mener nå. Du har helt rett i at mange bruker feil størrelse, både cup og omkrets (mange som bruker for trange bukser også for den saks skyld ) Jeg har ikke ledd av de som bruker 60, om det var det du mente. Jeg synes ikke det er noe rart i at vi alle bruker forskjellige størrelser, men jeg mener fortsatt det hører til sjeldenhetene å ha nøyaktig lik omkrets rundt midjen som rundt under brystkassen. Poenget mitt med det var bare at du ikke kunne bruke deg selv som eksempel for alle andre, ikke at du måtte være vanskapt, hehe. Min venninne som egentlig er mye tynnere enn meg har større omkrets rundt ryggen og brystkassa. Det er ikke snakk om fett, kun at hun faktisk har større brystkasse og bredere skuldre. Hun bruker ikke feil størrelse, vi merker det når vi byttelåner klær også, at hun kan få problemer med snitt som faktisk passer meg som er større, men sitter for stramt over ryggen/skuldrene hennes). Tror kanskje det er bedre å si at alle kvinner burde måle seg skikkelig, slik at de får en BH som passer, ikke bare de slanke med "stor" omkrets BHen skal ikke skli opp på ryggen, da er den for stor, ja. Men den skal heller ikke sitte rundt midjen. Man må jo måle der BHen faktisk skal sitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oven Skrevet 13. juli 2010 #103 Del Skrevet 13. juli 2010 Størrelsen min er 80G, og da kan jeg bare glemme å finne noe i de vanlige kjedebutikkene. Så godt som alle BH'ene mine er fra merket Freya. De fleste har jeg kjøpt i undertøysbutikker, men det hender også at jeg bestiller på nettet. Ah, Freya er mitt yndlings merke og! Bruker 80E og går en på en skikkelig undertøysbutikk får en BH'er som sitter som støpt. De koster en del, men f.eks. Freya varer og varer og varer... har mine i flere år! Hvilken nettbutikker får du kjøpt Freya på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bantering Spirit Skrevet 13. juli 2010 #104 Del Skrevet 13. juli 2010 Har størrelse 80c, men har gått ned noe i vekt den siste tida og må vel kanskje bytte.. men finner stort sett greit utvalg i kjedebutikkene altså. Og når jeg har lyst på noe mer fancy tar jeg en titt på la senza, de har så mye fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. juli 2010 #105 Del Skrevet 13. juli 2010 Tror kanskje det er bedre å si at alle kvinner burde måle seg skikkelig, slik at de får en BH som passer, ikke bare de slanke med "stor" omkrets Og der tror jeg man har essensen i det jeg prøvde å si! Amazing! *bøyser seg i støvet* (Ref midjemål, jeg bruker midjemålet for å finne BH størrelse, selv om midjen er lenger ned, for da sitter den helt som støpt, også fordi den skal sitte lenger nede enn MANGE tror...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 13. juli 2010 #106 Del Skrevet 13. juli 2010 Ah, Freya er mitt yndlings merke og! Bruker 80E og går en på en skikkelig undertøysbutikk får en BH'er som sitter som støpt. De koster en del, men f.eks. Freya varer og varer og varer... har mine i flere år! Hvilken nettbutikker får du kjøpt Freya på? Du får kjøpt undertøy fra Freya hos Figleaves og Bravissimo. Foreløpig har jeg ikke sett det hos noen norske nettbutikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel84 Skrevet 15. juli 2010 #107 Del Skrevet 15. juli 2010 Svært få, faktisk. Hmm,hva vet du om de andre har silikon eller ikke? Jeg har iallefall ikke, har vurdert å ta brystreduksjon. Det er nok heller du som ikke er oppdatert på hva som er riktige størrelser på helt normale kvinner. Og hva er helt normale kvinner? syns 70 E høres ut som silikon pupper jeg da men.. når man er så liten er det jo unormalt å ha så store pupper da Hvis du tror at 70F-pupper ser ut som silikonpupper, må jeg nok frarøve deg en illusjon. Ja, jeg er smal og har stor cupstørrelse, men med så store pupper på en så liten 'base', blir det et stykke unna "stå av seg sjæl"-pupper. Er jo mange som har 70F som har silikon pupper da:P var bare et spm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 15. juli 2010 #108 Del Skrevet 15. juli 2010 Hmm,hva vet du om de andre har silikon eller ikke? Det vet de fleste av oss myyye mer om enn det du gjør Og hva er helt normale kvinner? syns 70 E høres ut som silikon pupper jeg da men.. når man er så liten er det jo unormalt å ha så store pupper da Keep on dreaming ! Det er helt normalt for damer å ha den størrelsen, like normalt som å ha 85 B eller 75C eller hvilken som helst annen størrelse. Hva du ser for deg i hodet ditt får du nesten svare for selv.... Sikker på det ikke er inne i hodet ditt det er noe unormalt ? Så stort fokus på silikon er jo ikke "helt normalt".... Er jo mange som har 70F som har silikon pupper da:P var bare et spm Nei. Det er ikke mange med 70F som har silikon heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. juli 2010 #109 Del Skrevet 15. juli 2010 Du har viss litt skitten fantasi du Daniel84? Hadde du møtt noen av de damene som skriver her hadde du trolig syntes de hadde sett ganske vanlige ut, og ikke vært noe å drømme om for deg. Ble du skuffa nå? Menn har en tendens til å tro at D-cup er kjempestort fordi kjedebutikkene ofte ikke har større størrelser. Hvis du tar turen innom en ordentlig undertøysbutikk vil du trolig endre oppfatning av hva som er stort og hva som er lite. Men det tør du sikkert ikke... Det er ikke nødvendigvis slik at kvinner med smal omkrets bruker liten cup, det kan snarere være det motsatte. Fordi cupstørrelsen stiger når omkretsen synker trenger ikke F-cup være spesielt stort for en slank kvinne. Kvinner som allerede er store kan bruke mindre cup fordi større omkrets gjør at selve cupen er større. En BH med 70F har like stor cup som en med 85C. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 15. juli 2010 #110 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Og hva er helt normale kvinner? syns 70 E høres ut som silikon pupper jeg da men.. når man er så liten er det jo unormalt å ha så store pupper da 70 i omkrets er ikke "så liten". De fleste bruker alt for stor omkrets fordi de ikke vil at det skal stramme. Jeg trodde selv jeg skulle bruke 85, når sannheten er at jeg egentlig skal bruke 75. Jeg er ikke liten, snarere tvert imot, og puppene er proporsjonale til kroppen min ellers. Jeg brukte altså 85C, men jeg skal egentlig bruke 75E eller F, avhengig av form på cupen. Når omkretsen skal ned må cupstørrelsen opp. Og tro det eller ei, jeg får mindre valker på ryggen når jeg bruker 75 enn når jeg bruker 85. Det var en åpenbaring. Så det er ikke det at folk har store pupper, det er heller det at så veldig mange ikke bruker riktig størrelse. Som påpekt flere ganger her. Og jeg tror at veldig mange unge jenter som bruker 75B gjerne kunne passet mye bedre inn i 65D. Men det får man ikke i de vanlige butikkene, og dermed blir det for dyrt og man velger heller det nest beste alternativet. Endret 15. juli 2010 av Zzyzx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 15. juli 2010 #111 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg brukte 80/85 c tidligere. Jeg fikk målt meg på en undertøysbutikk og det viste seg at jeg var 70 E. Og så mye bedre BH-ene satt når jeg fikk riktig størrelse! Til og med kjæresten kommenterte det når jeg kom hjem "den bh-en der var skikkelig fiiin" - og det er snakk om en helt plain grå bh i bomullsstoff. En venninne av meg fikk målt seg samtidig. Hun er liten (snakker str 32/34)- og jeg påpekte for henne at hun måtte bruke helt feil bh-størrelse. Før brukte hun 75 B og hun fikk byttet over til 65 D. Og det er jo ikke sånn at puppene er blitt større fra når vi gikk inn i butikken. Er ikke akkurat som om jeg har kjempestore pupper. Men når man begynner å snakke om e-cup så blir folk sjokkert... Rart med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puzifina Skrevet 15. juli 2010 #112 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg bruker 80DD, ja det er ikke altid like enkelt å finne BHer, men de selger vel mye fint på h&m, lindex, cubus, også kan jo du finne veldig mye fint på div nettbutikker=) lykke til med å finne deg fine rosa BHer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #113 Del Skrevet 15. juli 2010 By the way, er det noen lagt merke til at bh-størrelsene i forskjellige butikker ikke stemmer med hverandre? Jeg husker jeg så en episode av "Trinny and Susanna.." om dette, at det er faktisk ingen størrelse-standarter imellom forskjellige bh-produsenter! Bare for å gjøre det ekstra vanskelig.. jeg selv lagt merke til at h&m bher er ofte små i størrelser (både omkrets og kopp), mindre enn lindex og cubus. Og at undertøybutikker har "rare" kopp-størrelser, men det ble allerede forklart her, det er fordi de ikke bruker dobbel-bokstav størrelser. trinny and susannah bra size quandry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. juli 2010 #114 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde nylig en diskusjon med søstera min om klesstørrelser og BH-størrelser. Det er egentlig ganske tåpelig å diskutere dette, men fordi jeg selv vet hvor mye det betyr med rett størrelse på BH, og fordi jeg er så irritert på det dårlige utvalget i kjedebutikker, er jeg ganske opptatt av dette. (Noe som synes på alle innleggene mine om BH-størrelser ) Søstera mi og jeg er veldig forskjellige i utseende og størrelse. Hun slank og bruker klesstørrelse 36 mens jeg er kraftig og bruker 44. I BH'er bruker jeg vanligvis 80 i omkrets og noen ganger 85 avhengig av modell. Søstera mi mener 75 er riktig for henne, eller til nøds 70 Jeg mente dette var alt for stort for henne siden hun er så nye slankere enn meg, og at 65 sikkert er riktig for henne. Hun mente igjen at hun ikke kjente noen som brukte den størrelsen, at de fleste venninnene hennes bruke 75 eller 80. Søstera mi sier også at hun har kraftig brystkasse, men hvis hun kan bruke klesstørrelse 36 kan hun neppe være så veldig kraftig? Saken er vel heller at hun som mange ikke har funnet sin riktige størrelse og bare handler på kjedebutikkene. Søstera mi har også nylig hjulpet dattera si på 14 med å kjøpe sine første BH'er. Jenta er liten og spinkel, men de endte opp med BH'er i 75A. Det riktige for henne tror jeg heller hadde vært 65 eller 60. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 15. juli 2010 #115 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde nylig en diskusjon med søstera min om klesstørrelser og BH-størrelser. Det er egentlig ganske tåpelig å diskutere dette, men fordi jeg selv vet hvor mye det betyr med rett størrelse på BH, og fordi jeg er så irritert på det dårlige utvalget i kjedebutikker, er jeg ganske opptatt av dette. (Noe som synes på alle innleggene mine om BH-størrelser ) Søstera mi og jeg er veldig forskjellige i utseende og størrelse. Hun slank og bruker klesstørrelse 36 mens jeg er kraftig og bruker 44. I BH'er bruker jeg vanligvis 80 i omkrets og noen ganger 85 avhengig av modell. Søstera mi mener 75 er riktig for henne, eller til nøds 70 Jeg mente dette var alt for stort for henne siden hun er så nye slankere enn meg, og at 65 sikkert er riktig for henne. Hun mente igjen at hun ikke kjente noen som brukte den størrelsen, at de fleste venninnene hennes bruke 75 eller 80. Søstera mi sier også at hun har kraftig brystkasse, men hvis hun kan bruke klesstørrelse 36 kan hun neppe være så veldig kraftig? Saken er vel heller at hun som mange ikke har funnet sin riktige størrelse og bare handler på kjedebutikkene. Søstera mi har også nylig hjulpet dattera si på 14 med å kjøpe sine første BH'er. Jenta er liten og spinkel, men de endte opp med BH'er i 75A. Det riktige for henne tror jeg heller hadde vært 65 eller 60. Jeg er ganske enig med det du sier, men husk på at det fint går an å ha stor brystkasse/rygg, selv om man bruker 36 i overdeler, siden disse ofte strekker seg veldig. En BH skal jo ikke være like tøyelig som en genser, så det er fullt mulig å ha behov for en større størrelse i BH enn det man vanligvis bruker i klær. Ifølge brystmålet (ikke under bysten) skal jeg bruke noe slikt som 44/46, men da henger jo klærne som en sekk, bortsett fra akkurat over brystene, så det kan like så gjerne gå andre veien også. Dere kan jo bare måle hverandre, så ser dere om dere er helt på bærtur eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarilynM Skrevet 17. juli 2010 #116 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde en nydelig jente innom butikken igår med klassisk pærefasong (små pupper, smal midje og runde hofter). Og kanskje den mest elendige, upassende BH'en i historien.. Cupen var altfor liten (selv om hun ikke var så stor i utgangspunktet) og skviste alt enda flatere, mens omkretsen var altfor stor og satt nesten oppå skuldrene bak. Herregud som jeg måtte kjempe imot trangen til å si noe om det! Men kan vel ikke si sånt til en kunde? Blir GAL av alle gale BH-størrelser der ute!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma85 Skrevet 17. juli 2010 #117 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg bruker 75 H, sliter nesten alltid med å finne meg bh er, bruker å kjøpe mine på change, men nærmeste butikk er ca en times biltur unna. Så det blir ikke kjøpt mye bh er her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 17. juli 2010 #118 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde en nydelig jente innom butikken igår med klassisk pærefasong (små pupper, smal midje og runde hofter). Og kanskje den mest elendige, upassende BH'en i historien.. Cupen var altfor liten (selv om hun ikke var så stor i utgangspunktet) og skviste alt enda flatere, mens omkretsen var altfor stor og satt nesten oppå skuldrene bak. Herregud som jeg måtte kjempe imot trangen til å si noe om det! Men kan vel ikke si sånt til en kunde? Blir GAL av alle gale BH-størrelser der ute!! Oooh, når jeg leste innlegget ditt kom jeg på en annen ting. Ei i familien min har fibromyalgi, og kan ikke lenger bruke BH som har riktig omkrets rundt, det blir rett og slett for smertefullt for henne med en BH som sitter godt. Det er nok det samme med andre, lignende sykdommer. Jeg merker det selv når jeg er syk og har feber, at jeg ikke takler at BH'en sitter stramt da Synes det er greit å si fra om vedkommende selv spør om råd, f.eks om kjole. Da kan du jo bare nevne at kjolen blir flott med <type>BH som sitter godt rundt. Det blir ikke det samme som å bare gå bort til noen og si "Hei, du! BH'en din passer ikke helt", selv om begge deler er godt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 17. juli 2010 #119 Del Skrevet 17. juli 2010 75D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarilynM Skrevet 18. juli 2010 #120 Del Skrevet 18. juli 2010 Oooh, når jeg leste innlegget ditt kom jeg på en annen ting. Ei i familien min har fibromyalgi, og kan ikke lenger bruke BH som har riktig omkrets rundt, det blir rett og slett for smertefullt for henne med en BH som sitter godt. Det er nok det samme med andre, lignende sykdommer. Jeg merker det selv når jeg er syk og har feber, at jeg ikke takler at BH'en sitter stramt da Synes det er greit å si fra om vedkommende selv spør om råd, f.eks om kjole. Da kan du jo bare nevne at kjolen blir flott med <type>BH som sitter godt rundt. Det blir ikke det samme som å bare gå bort til noen og si "Hei, du! BH'en din passer ikke helt", selv om begge deler er godt ment. Tror ikke det var tilfelle her, -BH'en satt jo stramt på alle de feile plassene, men uansett så jobber jeg i en helsekostbutikk.. Blir litt feil å dra den; "vel, vi har en omega3 her, og den blir enda mer effektiv hvis du bruker riktig BH-str!" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå