Gå til innhold

BH størrelse

Gjest Bell

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet 70D på både Cubus, Lindex og HM. De finnes, men man må lete litt. Ella May som finnes på Lindex har ganske mange modeller som finnes i denne størrelsen.

Takk for tipset ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri blitt målt av profesjonelle, men i vanlige butikker sitter i alle fall 75C som et skudd. Veldig enkelt å finne bh'er i min størrelse til en grei pris, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70F/G/H. Sliter veldig med å finne BHer som passer, enten er de for små eller så er passformen helt feil. Skulle gitt hva som helst for en 70C!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappahl har mye bra, både i små og store størrelser. Jeg finner alltid mye fint der, de har fra både 70 og opp til 100. Fra A til i allefall E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

70F/G/H. Sliter veldig med å finne BHer som passer, enten er de for små eller så er passformen helt feil. Skulle gitt hva som helst for en 70C!

Agreed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappahl har mye bra, både i små og store størrelser. Jeg finner alltid mye fint der, de har fra både 70 og opp til 100. Fra A til i allefall E.

Finner dessverre ingenting der. :tristbla:

Kappahl gjør den vanlige feilen med godt utvalg av BH'er med stor omkrets, men dårlig med store cup'er og smale omkretser.

Det virker ikke heller som BH'ene i de store størrelsene deres er laget for å gi god støtte til virkelige tunge og store bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal love deg at det er et slit å finne BH'er i str 60F/65E også. Det finnes jo knapt nok i undertøysbutikker til og med, og da som oftest kun i kjipe basic-modeller. Verden er ikke laget for oss med kropper som ikke passer inn i 75B. :sukk:

Bruker størrelsen 65E jeg også og er nå fast kunde hos Change. Har du noen andre butikker som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer en del, men har bh'er i 65E/D og 70B/C/D . Stort sett sitter 65D som et skudd.

Vanskelig å finne bh'er i denne/disse størrelsen(e), synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-d.

Noen er små i str, og andre er ok. Kan lett bruke 40 i bikini-topp.... Så vanskelig å ha små bh'er, det er det værste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om problemet kanskje er at 70B er en så vanlig str at det raskes fort vekk.

For jeg tror fortsatt produsentene lager for mye i 75 og 80, er alltid 75a og 80b o.l. som henger igjen i massevis.

De aller fleste norske kvinner som ikke har riktig bh str tar en for stor i omkrets, når de egentlig burde gått ned i omkrets og opp i cup.

Vi har kanskje blitt flinkere å finne riktig str, og produsentene henger litt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Bruker 75G. Kjøper alle BHer i UK.

Lurer masse på hvorfor man må i spesialbutikker i Norge for å få tak i slike størrelser, mens i UK har de som regel størrelser opp til F/G/H i helt vanlige butikker (M&S, John Lewis), og de er ikke dyrere enn de andre og det er de samme merkene.

Britiske damer er jo ikke større enn norske, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal love deg at det er et slit å finne BH'er i str 60F/65E også.

Du blir jo bare bedre og bedre, ikke bare tar du en flott utdanning og viser på KG holdninger jeg liker, du har tydeligvis også en imponerende figur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler dere å handle BHer på ebay. Gå på en skikkelig undertøysbutikk og bli kjent med merkene (feks la senza, fantasie og freya) og finn ut hva dere liker, for så å handle de til 100-200kr på internett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, så noen nevnte bikini... jeg får ikke bikiner som passer, selv ikke om jeg går på spesialbutikker. Så ender alltid opp med trekantbikini i 42 som er for liten (kanskje 44 eller 46 om jeg er veldig heldig og finner det) og en passende truse i 38.... Men bikiniene gir ikke nok støtte og er vond å gå i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 75a eller 75b. Finner derfor BH-er overalt, kjempegreit. Eneste problemet er at jeg må alltid ta 2-3 forskjellige størrelser inn i prøverommet pga de varierer så utrolig. Klarer ikke at de strammer, så går ofte opp i større omkrets enn jeg egentlig trenger, og sliter med å finne noen som gir meg en liten kløft.

Finner ofte min størrelse på tilbudsstativet på billigkjeder, har mange gode bh-er som har koster kanskje en 50-lapp. En fordel med å ha relativt små pupper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er slanke og bruker 38 eller mindre i klær burde vel helst ha 65 eller 60 i omkrets på BH'er? Det er merkelig at det da er så vanskelig å finne riktig størrelse når det er vanlig å bruke klær i de størrelsene.

Selv er jeg kraftig og bruker klesstørrelse 44/46 og 80 i BH-omkrets. Siden jeg som er såpass stor bruker 80, virker det rart at slanke kvinner bruker 75 eller 70. Det er kanskje bare fordi mange ikke skjønner at en god BH skal sitte stramt rund ryggen?

Selv ikke undertøysprodusenter har greie på forholdet mellom klesstørrelser og BH-størrelser. På nettsiden til Abecita står det at kvinner som bruker størrelse 44 skal ha størrelse 90. Det blir helt feil, iallefall for meg.

http://www.abecita.se/produkter/storleksguide.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65c, men kjøper gjerne 70c og har hempa på den innerste hempa. Kjøper som regel bh'er på la senza, så ikke noe problem å få tak i :)

Dumt La Senza har lagt ned i Norge, håper du har hamstret inn!

Selv bruker jeg 75 C, har ikke problemer med å finne noe brukbart i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Dere som er slanke og bruker 38 eller mindre i klær burde vel helst ha 65 eller 60 i omkrets på BH'er? Det er merkelig at det da er så vanskelig å finne riktig størrelse når det er vanlig å bruke klær i de størrelsene.

Selv er jeg kraftig og bruker klesstørrelse 44/46 og 80 i BH-omkrets. Siden jeg som er såpass stor bruker 80, virker det rart at slanke kvinner bruker 75 eller 70.

Jeg er også 44/46, men kan sjeldent eller aldri bruke 80-str. En 85-str er så trang at den er litt vond når BH'en er ny (og sitter fint etter litt bruk). Unntaket er La Redoute der jeg tydeligvis må ha 80. Og jeg som trodde franske klær var små i str...

Jeg bruker ca 85E og sliter litt med å finne den str i vanlige butikker, men jeg finner nå en og annen BH innimellom. Det hender innimellom at jeg til og med finner BH i den størrelsen på salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...