Gå til innhold

Til dere som har tenåringsbarn

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet

Til dere som har tenåringsbarn

Synes dere det er normalt at en 14 åring er inne på siden med sekualitet, og diskuterer hva en skal kjøpe til en 30 + gammel mann?

Eller som er inne på den siden i det hele tatt

ja jeg er sikkert naiv, men ville dere likt at datteren deres eller sønnen hold seg der inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at en på 14 er svært opptatt av seksualitet. De er proppfulle av hormoner, og har akkurat oppdaget seg selv som kjønnsvesener. Men de liker ikke at mamma snoker! Hvordan vet du hva 14-åringen diskuterer på nett?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ikke mitt barn, men en annens barn, men på den andre siden her hjemme har jeg full kontroll på hva mine barn gjør på nettet. Dataen står i stuen, og jeg er og sjekker flere ganger for å se hva de holder på med. Men her er noen av innleggene jeg har reagert på, som er skrevet av en jente som sier hun er 14 år.

Det er helt normalt at en på 14 er svært opptatt av seksualitet. De er proppfulle av hormoner, og har akkurat oppdaget seg selv som kjønnsvesener. Men de liker ikke at mamma snoker! Hvordan vet du hva 14-åringen diskuterer på nett?

En gutt jeg var sammen med ville ha meg til sengs. han ville slikke meg Der nede, og da jeg sa nei, ringte han og sendte sms døgnet rundt for å "få meg på bedre tanker". jeg gadd ikke dette og ba ham kutte ut. ha ga seg ikke, så jeg dumpa'n.

siden da og fram til nå(2 år) har livet mitt vært et sant h*****e takket være ham og de følelsene ham fikk fram i meg etter bruddet.

var det riktig å dumpe ham? ville det ha vært lettere om jeg vbare lot ham få viljen sin?  :forvirra:

DUH!

jeg ver 12 år den gangen!

dessuten kaller vennene mine meg for en satanist(synes de tar litt i), så man kan trygt si at jeg ikke er kristen. er nærmest anti-krist.

du er kanskje eldre enn meg, men likevel: PASS MUNNEN DIN! :evil:

nå kommer det jo an på hvilket kjønn typen din er, en mann vil sikkert sette pris på kondomer :blunke:  

i mens en kvinne vil nok heller ha sjokolade og klær...

GOOD LUCK!

kondomer er jo det beste man kan gi en gutt på min alder, da!

er jo ikke 30, så jeg vet jo ikke hva 30-åringer vil ha, og bryr meg heller ikke!

Skrevet

Har en jente på 14 år og jeg ville definitivt ikke likt det nei, jeg sjekker også hva hun er inne på på nettet, men selvfølgelig kan jeg ikke fotfølge henne døgnet på tamp. Her inne har hun etter min mening ingenting å gjøre.... :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta en titt på hva jenta skriver.

Om min datter (som ikke er 14 lenger) hadde skrevet et slikt innlegg på seksualitet-forumet som Lillemy144 har gjort her, da hadde jeg vært mer stolt enn uvel.

Jenta ber jo om støtte fra oss!!!

Hun har sagt nei til å ha sex med en gutt hun ikke ville ha sex med. Slik jeg leser innlegget føler hun seg pressa og trenger å få bekrefta at hun gjorde det rette.

Om du leser dette Lillemy144: Stå for det du mener. Ta dine egne valg, og la deg ikke presse til noe du ikke ønsker sjøl.

For øvrig er vel ikke KG det verste stedet å innta litt sex-teori?

Hva mener de yngste brukerne våre tro?

Kira??? andre?

Skrevet

Jeg har ingen spesiell mening om dette ... men Lillemy144 virker da som de "fleste" av de andre tenåringene her til lands.

Hva er så galt med å utforske seksualiteten sin? De fleste er nysgjerrig uansett ... ligger det ikke i vår "natur" å være nysgjerrig? Hvis ikke - må jeg også være temmelig unormal ... :) Var ikke dere nysgjerrig på en alder av 14? Og som Ragnhild sa også, er man på den alderen er man proppfull av hormoner, og vil undersøke litt av hvert - som sagt.

Hva er galt med at en 14 åring "hjelper" med å velge en gave til en 30+ gammel mann? Det KAN hende hun hadde gode idéer, kan jo ikke dømme jenta på denne måten ... :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

jaja naiv jeg da :roll: får krype tilbake der jeg kom fra :oops:

Skrevet

Du er ikke naiv. Foreldre burde ha bedre kontroll på hva særlig døtrene driver med på nett.

Noe annet er jo selvsagt at dette forhåpentlig ikke er en fjortenårings ord. Men mine barn får ingen tilgang på nett uten at jeg sitter ved siden av og ser på.

Her tar vi opp sexuelle spørsmål med mor og far, og det fungerer glimrende.

• Liker 1
Skrevet
For øvrig er vel ikke KG det verste stedet å innta litt sex-teori?

Vi har ikke noen aldersgrense her på KG. Hvordan skulle vi kunne kontrollere alderen til brukerne? I stedet har vi moderatorer og regler mange av dere mener er for strenge. I seksualitetforumet har vi to moderatorer.

Vi forsøker å holde forumet så seriøst som mulig. Generelt. Men også med tanke på at mange av brukerne er veldig unge.

Så er det jo i tillegg dere voksne brukere selv som kan hjelpe til med å gi disse unge brukerne fornuftige svar på deres spørsmål. Det synes jeg dere er flinke til! :)

Skrevet
Her tar vi opp sexuelle spørsmål med mor og far, og det fungerer glimrende.
Håper det fungerer like bra når de nærmer seg slutten av ungdomsskolen...

Hadde vel ikke applaudert hvis det var min datter, men jeg bør vel feie for egen dør først. Kunne mye om slikt i 14-15 års alderen, debuterte da jeg var 15 og 4 mnd-og har aldri angret.

Gjest sexysadie
Skrevet

Madame har ett poeng

Vi vet jo at seksuell overgrep på unge jenter er ett økende problem. og ikke kom med den argumentasjonen om at de kler seg som horer; d er vi de voksne som stter grensene for kontakt)

Hvor er d vi leser de får kontakt med overgriperne på?

Jo, nettet.

Jeg vet fanden ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde fått vite at min 12-åring hadde vært i en situasjon mht oralsex m kjæreste....

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at hvis man legger et godt grunnlag for samtaler med barna sine kan man få til det meste.

Jeg har alltid hatt et åpent forhold til min mamma og kan fortelle henne alt. Slik setter jeg alt inn på å ha det med mine barn også.

Skrevet

Virker som om enkelte her har litt vanskelig for å huske hvordan det var å være 14? Kanskje mor og far tror at de har full kontroll, men det har de helt garantert ikke.

Det viktige er at man hele tida (ikke plutselig når ungen blir tenåring) har lært avkommet å stole på seg selv, ha fornuftige holdninger, og vite hva de skal passe seg for. En har ikke mulighet til å kontrolere alt de gjør!

Skrevet

Jeg husker godt da jeg var fjorten.

Mamma stolte på meg og jeg stolte på henne.

Men kanskje jeg var veldig grei som tenåring......

Gjest Madam Felle
Skrevet
Virker som om enkelte her har litt vanskelig for å huske hvordan det var å være 14? Kanskje mor og far tror at de har full kontroll, men det har de helt garantert ikke.

Det viktige er at man hele tida (ikke plutselig når ungen blir tenåring) har lært avkommet å stole på seg selv, ha fornuftige holdninger, og vite hva de skal passe seg for. En har ikke mulighet til å kontrolere alt de gjør!

Jeg kontrolerer hva mine barn gjør på Internett hjemme, men kan selvfølgelig ikke gjøre det andre steder. På mange måter kan jeg si at jeg er heldig som har barn som trives hjemme, og som tar med vennene hjem der jeg har kontroll på hva de holder på med. Enkelte foreldre bryr seg ikke om hva barna gjør på, barna har dataen på rommet sitt, og foreldrene kontrolerer ikke hva de holder på med, fordi de enten ikke bryr seg eller at de stoler for mye på barna sine.

Jeg personlig har ikke sansen for at en 14 åring er inne på sekualsiden der det blir diskutert om størrelse har noe å si, hvordan en skal få opp igjen gnisten, SM osv, men igjen det er min mening.

Her er det og snakk om en som var 12 år da kjæresten ville ha munnsex på henne. Det var selvfølgelig fornuftig av henne å gjøre det slutt med han, men jeg blir skremt av slikt.

Selv om jeg var slik når jeg var 14 år er det ikke dermed sagt at jeg skal tolerere slikt av mine barn. hva skal en egentlig med foreldre til om de ikke skal sette grenser for barna sine? Det var mange andre ting som jeg fikk lov til av mine foreldre som jeg ikke gir mine barn tillatelse til, emn igjen det er mitt valg. Jeg er meg, og mine foreldre var mine foreldre, og selv om vi en gang har vært i samme situajson må en sette grenser for hva barna får lov til.

Barn i dag har lettere tilgang til ulike ting gjennom Internett, og det kan føre til mange farlige situajsoner. Når en er 14 klarer en ikke å se tingene slik en voksen klarer, og det er der foreldrene kommer inn slik at de kan prøve å lede dem på riktig vei.

Ja det kan fortsatt være at jeg er naiv, men jeg liker ikke at en 14 år gammel jente har tilgang til sekualsidene her på KG selv om de kan lære mye av det, så synes jeg de er for ung for mye av det som blir skrevet der inne, men igjen det er min mening.

Hva om en åpnet en side der tenåringer kan komme med spørsmål?

Skrevet

Har du SETT sekualspørresidene i Mag og andre tenåringsblader...?

Gjest Madam Felle
Skrevet

nei har ikke det, og det er vel derfor jeg er naiv :oops: men jeg liker det ikke at de blir yngre og yngre.

• 8 år senere...
Skrevet

nei det er sykt.. finn ut hva hun driver med og det fort! ta en alvorsprat med henne og hold henne og pcen under oppsikt!!! dette går IKKE an!!!! :nei:

Skrevet

men unnskyld.. så jo nå at tråden er ifra 2003, tenk.. da er hun den unge damen altså 22 år nå!!! oi min feil, beklager tenkte bare jeg skulle hjelpe! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...