Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har jeg vært utsatt for en hushai av dimmensjoner. Skulle åpne en kaffebar i Trondheim sentrum, og lette rundt etter lokaler. Fant til slutt noen lokaler som ifølge annonsen lå i en attraktiv og travel gate, og etter å ha vært på visning, og blitt fortalt om hvor vellykket det hadde vært for de som hadde leid der før, f.eks at forje leietaker flyttet pga at de måtte utvide pga så mye trøkk, så slo jeg til. Hadde også vært cafe i lokalene for noen år siden, så alt skulle ligge til rette med regulering, etc.

Fant ut etterhvert at forje leietaker IKKE flyttet pga at det var så høyt trøkk der så de måtte utvide, men pga uspiselig gårdeier, samt at det ikke finnes folk som går i gata der. Gravde litt, og fant ut mer og mer om gårdeieren. F.eks så fant jeg ut at cafeen som var der før, ble lagt ned pga at lokaler IKKE er regulert til serveringsdrift. Han har også en haug med leiligheter som han så og si konsekvent leier ut til studenter, helst som aldri før har leid noen leilighet selv, så de ikke skal vite bedre om sine rettigheter. Endel av disse leilighetene ligger i samme bygg som lokalene jeg leide, så jeg var jo alltid til stede på dagtid og jobbet når studentene som bodde i leilighetene var på skolen, og titt og ofte så kom nissen og låste seg inn i leilighetene deres og snoka rundt noen timer mens de var borte. Minst engang eller 2 i mnd. Fant også ut at han gjorde det samme med lokalene jeg leide, men da på kveldstid når jeg hadde stengt.

Ja, dette var noe av det.. masse, masse mer... men hva er deres erfaringer med hushaier?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Utleier var vel ikke tilfeldigvis den godeste Torstein Tran? :gjeiper:

Skrevet

Utleier var vel ikke tilfeldigvis den godeste Torstein Tran? :gjeiper:

Nei, han godeste Torstein er bare en pusegutt iforhold til denne nissen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring fra en "hushai" på leilighetsfronten. Nå eide hun bare en leilighet hun leide ut, men var helt gal.

Hun har spesialisert seg på å leie ut til folk hun tror ikke kan sine rettigheter eller folk som godtar det meste. Men i mitt tilfelle tok hun ganske så feil ;)

I kontrakten sto noe helt annet enn hva som var tilfelle etter at jeg flyttet inn. Bl.a. manglende parkeringsplass og hagetilgang. Hele leiligheten var fuktig, og det fantes 2 små panelovner på 7 rom. Fikk beskjed om parafinfyring - funket ikke. Feil og mangler ble ikke utbedret før jeg flyttet inn.

I tillegg skjelte hun konstant ut mine barn. Kom med beskyldninger som ikke stemte. Kjeftet på mine besøkende. Låste seg inn i leiligheten uten at hun tok kontakt med meg først. OG flere slike ting.

Etter at jeg flyttet krevde hun meg for ganske mye penger. Men tapte på det, for jeg lot meg ikke skremme og vant frem mot henne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta å sjekk med kommunen om han har lov til å leie ut disse hyblene. Dersom han ikke har lov til det kan du kanskje anmelde han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...