Sina Skrevet 23. september 2003 #1 Skrevet 23. september 2003 Hvilken brudemarsj hadde eller skal dere ha?
Gjest Madam Felle Skrevet 23. september 2003 #2 Skrevet 23. september 2003 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=brudemarsj http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=brudemarsj http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=brudemarsj http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=brudemarsj http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ight=brudemarsj
Gjest Tex Skrevet 23. september 2003 #3 Skrevet 23. september 2003 Sier det igjen jeg, for jeg er så fornøyd: Prosesjonsmarsj: Canon in D-Major / Pachelbel Inngangsmarsj: Trumpet Voluntary / Clarke Utgangsmarsj: Harøy Musikklags Marsj / Bestefar Tex
Pip Skrevet 23. september 2003 #4 Skrevet 23. september 2003 Vi hadde Brudeslått fra Øre til inngang og Bruremarsj av Jan Magne Førde til utgang. Begge deler med trompet og orgel.
camie Skrevet 23. september 2003 #5 Skrevet 23. september 2003 INN: Mendelssonhn’s bryllupsmarsj fra ”En midtsommernatts drøm” UT : Brudemarsj fra Lødingen
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #6 Skrevet 24. september 2003 Vi har veldig lyst til å ha "Celebration" fra Secret Garden som utgangsmarsj. Har aldri hørt den er blitt brukt i bryllup, men vi mener den passer veldig, veldig bra! Første gang jeg hørte den, tenkte jeg at den ville jeg ha hvis jeg skulle gifte meg en gang (det var før jeg traff min utkårede). Men problemet er at det på CDen brukes mye strykeinstrumenter og trompeter og trommer. Hvordan melodien kommer frem på et kirkeorgel er ikke godt å si... Vi er litt i tvil - den er så vakker på CDen, men mener det er feil å bruke "boksemusikk" når man har kirkeorgel der. :o K.
Gjest Muppi Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Hva er forskjellen på prosesjonsmarsj, og inngangsmarsj????? Tror jeg vil ha canon i d-dur i inngangsmarsj, og Mendelsohn til utgangsmarsj. Noen prosesjonsmarsj har ikke jeg tenkt til å marsjere til......
9na Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 Inn: Purpose av R. Nordraak. Ut: Toccata i F-dur av Widor. Begge to var umiddelbare favoritter hos begge to. Meget fornøyd!
Gjest Tex Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 Hva er forskjellen på prosesjonsmarsj, og inngangsmarsj????? Tror jeg vil ha canon i d-dur i inngangsmarsj, og Mendelsohn til utgangsmarsj. Noen prosesjonsmarsj har ikke jeg tenkt til å marsjere til...... Var ikke du storfan av Brudens far sa du??? DA må du jo vite hva det er... Når Diane Keaton og junior Culkin vandrer opp mot alteret til Pachelbel blir det spilt prosesjonsmarsj. Når Kimberley Williams og Steve Martin gakker hen, er det inngangsmarsj
Gjest Muppi Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 Ha-ha!!!gakk gakk!!! men jeg trenger da ikke så mange marsjer???det holder vell en gang inn og en gang ut?
Gjest Tex Skrevet 24. september 2003 #11 Skrevet 24. september 2003 DU skal nok mest sannsynlig gå en gang inn og en gang ut,ja, men vi skal ha en prosesjon på tre og et halvt minutt der forlovere, foreldre, søsken og fadderne skal gå. Så skal jeg og far ha vår egen inngang etter det.
Ingeborg Skrevet 24. september 2003 #12 Skrevet 24. september 2003 Skal ha akkurat det samme som Pip, jeg - alle korpsvennene kommer til å stå nedover midtgangen og på galleriet og spille mens vi går ut. Det blir så personlig at jeg kommer til å hylgrine...
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #13 Skrevet 24. september 2003 Vi skal ha: * Preludium i Ess-dur av J.S Bach * Bruremarsj komponert for anledninga av komponistven :D
Lilly16 Skrevet 25. september 2003 #14 Skrevet 25. september 2003 Inn: Preludium i Ess-dur av Bach Ut: Purpose av Nordraak
Tvilling76 Skrevet 25. september 2003 #15 Skrevet 25. september 2003 Hvilken brudemarsj hadde eller skal dere ha? Vi hadde "Lohengrin" av Wagner og "Fra en midtsommernattsdrøm" av Mendelssohn, men for å si det ærlig hadde det ikke spilt noen rolle hva vi hadde. (Kunne godt hatt Gun's Roses for min del uten at jeg hadde fått med meg det). Fikk ikke med meg musikken likevel - og i etterkant har vi spurt gjestene om noen husket hva vi spilte... Ingen gjør det... Et lite råd: ikke bruk masse tid og energi på å planlegge slike detaljer. Prøv heller å nyt dagen mest mulig. Den går utrolig fort Lykke til! Tvilling76
Pip Skrevet 25. september 2003 #16 Skrevet 25. september 2003 Fikk ikke med meg musikken likevel - og i etterkant har vi spurt gjestene om noen husket hva vi spilte... Ingen gjør det... Medan eg hugsar det som om det skulle vore i går... Og fleire av gjestene hugsar det faktisk òg... Det kjem vel an på om du er interessert i det òg... Viss ein ynskjer å gjere litt utav det, synest eg ein skal gjere det... Veldig mange som har Wagner og Mendhelsson fordi dei ikkje tenkejr over at det finst andre... Sjølv valde me marsjar som passa 'stilen' vår... Samd med Tvilling til ein viss grad - ikkje bruk masse tid på detaljar du eigentleg ikkje bryr deg om! Men bryr du deg, så finn dei marsjane du og din kjære likar best!
Christinamor Skrevet 25. september 2003 #17 Skrevet 25. september 2003 9na: Så moro, dere har valgt samme musikk som vi hadde da vi giftet oss - bra valg!!
Gjest Gjest på musikkjakt Skrevet 13. juli 2008 #19 Skrevet 13. juli 2008 Gammel tråd, men.... Noen som vet navnet på de to melodiene som blir spilt i begynnelsen av dette bryllupet: Spesielt den sangen som spilles akkurat når bruden går opp midtgangen er så utrolig nydelig, og jeg vil også bruke denne! Har så lite peiling på klassisk musikk så jeg tenkte jeg kunne høre om noen av dere vet hva denne heter.... Er veldig takknemmelig for svar!
Veslejenta Skrevet 13. juli 2008 #20 Skrevet 13. juli 2008 Sang nr to høres ut som Johann Pachelbel - http://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck, Også gjort kjent av Coolio i "C U when U get there".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå