Gå til innhold

Brudemarsj

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier det igjen jeg, for jeg er så fornøyd:

Prosesjonsmarsj: Canon in D-Major / Pachelbel

Inngangsmarsj: Trumpet Voluntary / Clarke

Utgangsmarsj: Harøy Musikklags Marsj / Bestefar Tex

Skrevet

Vi hadde Brudeslått fra Øre til inngang og Bruremarsj av Jan Magne Førde til utgang. Begge deler med trompet og orgel.

Skrevet

INN: Mendelssonhn’s bryllupsmarsj fra ”En midtsommernatts drøm”

UT : Brudemarsj fra Lødingen

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har veldig lyst til å ha "Celebration" fra Secret Garden som utgangsmarsj. Har aldri hørt den er blitt brukt i bryllup, men vi mener den passer veldig, veldig bra! Første gang jeg hørte den, tenkte jeg at den ville jeg ha hvis jeg skulle gifte meg en gang (det var før jeg traff min utkårede). Men problemet er at det på CDen brukes mye strykeinstrumenter og trompeter og trommer. Hvordan melodien kommer frem på et kirkeorgel er ikke godt å si... Vi er litt i tvil - den er så vakker på CDen, men mener det er feil å bruke "boksemusikk" når man har kirkeorgel der. :o

K.

Skrevet

Hva er forskjellen på prosesjonsmarsj, og inngangsmarsj?????

Tror jeg vil ha canon i d-dur i inngangsmarsj, og Mendelsohn til utgangsmarsj. Noen prosesjonsmarsj har ikke jeg tenkt til å marsjere til...... :ler:

Skrevet

Inn: Purpose av R. Nordraak.

Ut: Toccata i F-dur av Widor.

Begge to var umiddelbare favoritter hos begge to.

Meget fornøyd!

Skrevet
Hva er forskjellen på prosesjonsmarsj, og inngangsmarsj?????

Tror jeg vil ha canon i d-dur i inngangsmarsj, og Mendelsohn til utgangsmarsj. Noen prosesjonsmarsj har ikke jeg tenkt til å marsjere til...... :ler:

Var ikke du storfan av Brudens far sa du??? DA må du jo vite hva det er...

Når Diane Keaton og junior Culkin vandrer opp mot alteret til Pachelbel blir det spilt prosesjonsmarsj. Når Kimberley Williams og Steve Martin gakker hen, er det inngangsmarsj

Skrevet

Ha-ha!!!gakk gakk!!! :ler:

men jeg trenger da ikke så mange marsjer???det holder vell en gang inn og en gang ut? :ler:

Skrevet

DU skal nok mest sannsynlig gå en gang inn og en gang ut,ja, men vi skal ha en prosesjon på tre og et halvt minutt der forlovere, foreldre, søsken og fadderne skal gå. Så skal jeg og far ha vår egen inngang etter det.

Skrevet

Skal ha akkurat det samme som Pip, jeg - alle korpsvennene kommer til å stå nedover midtgangen og på galleriet og spille mens vi går ut. Det blir så personlig at jeg kommer til å hylgrine...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha:

* Preludium i Ess-dur av J.S Bach

* Bruremarsj komponert for anledninga av komponistven :D

Skrevet

Inn: Preludium i Ess-dur av Bach

Ut: Purpose av Nordraak

Skrevet
Hvilken brudemarsj hadde eller skal dere ha?

Vi hadde "Lohengrin" av Wagner og "Fra en midtsommernattsdrøm" av Mendelssohn, men for å si det ærlig hadde det ikke spilt noen rolle hva vi hadde. (Kunne godt hatt Gun's Roses for min del uten at jeg hadde fått med meg det). Fikk ikke med meg musikken likevel - og i etterkant har vi spurt gjestene om noen husket hva vi spilte... Ingen gjør det...

Et lite råd: ikke bruk masse tid og energi på å planlegge slike detaljer. Prøv heller å nyt dagen mest mulig. Den går utrolig fort :wink:

Lykke til!

Tvilling76

Skrevet
Fikk ikke med meg musikken likevel - og i etterkant har vi spurt gjestene om noen husket hva vi spilte... Ingen gjør det...

Medan eg hugsar det som om det skulle vore i går... Og fleire av gjestene hugsar det faktisk òg... Det kjem vel an på om du er interessert i det òg... Viss ein ynskjer å gjere litt utav det, synest eg ein skal gjere det... Veldig mange som har Wagner og Mendhelsson fordi dei ikkje tenkejr over at det finst andre... Sjølv valde me marsjar som passa 'stilen' vår...

Samd med Tvilling til ein viss grad - ikkje bruk masse tid på detaljar du eigentleg ikkje bryr deg om! Men bryr du deg, så finn dei marsjane du og din kjære likar best! :wink:

Skrevet

9na: Så moro, dere har valgt samme musikk som vi hadde da vi giftet oss - bra valg!! :hoppe:

• 4 år senere...
Gjest Gjest på musikkjakt
Skrevet

Gammel tråd, men....

Noen som vet navnet på de to melodiene som blir spilt i begynnelsen av dette bryllupet:

Spesielt den sangen som spilles akkurat når bruden går opp midtgangen er så utrolig nydelig, og jeg vil også bruke denne! :) Har så lite peiling på klassisk musikk så jeg tenkte jeg kunne høre om noen av dere vet hva denne heter....

Er veldig takknemmelig for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...