Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Barnet vårt på 2,5 har i en lengere periode hatt mye luft i magen. Hver morgen klager hun på vondt i magen før hun, ganske raskt, får slippet den ut. Jeg synes magen hennes er ganske hard og buler litt utover, men vet ikke hvor vanlig det er for barn at magen ser sånn ut? I tillegg har hun hatt ganske hard avføring i ca 2 uker nå der det kommer ut noen harde små klumper. Vi har prøvd mer fiber, mindre fiber, hun drikker ganske mye(melk, vann og 1glass juice og 1 glass biola om dagen). Jeg blir veldig glad for råd, erfaringer og tilbakemeldinger fra dere!
*Inspiration* Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Min lillebror hadde også problemer med hard mage (nå var jo han litt eldre da, 8-9 år). Vi dro til legen, og da sa h*n at broren min skulle slutte med melk. Han begynte med laktosefri melk. Etter 2-3 mnd skjedde det en forbedring. Nå er han blir mye eldre, og han kan drikke vanlig melk nå. Ofte kan også noen medisiner forårsake luft i magen. Nå går jeg jo utifra at hun ikke tar jerntabletter, men ofte skaper jerntabletter til gassy-mage Syns du skal dra til legen jeg. Barnet deres er jo veldig liten, så det beste er nok å få sjekket opp. Legen vet nok hva som skal til for å få slutt på dette
Gjest fireflies Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Tenkte på det samme, kanskje hun ikke tåler produkter av melk og mel?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Takk for svar! Da ser det ut for at vi tar oss en tur til legen og får sjekket dette. Og prøve laktoseredusert melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå