Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Kravene jeg stiller til en mann: 1: Jeg må finne han tiltrekkende selvklart. 2: Han må være over 180cm. 3: Han må være morsom, kvikk, ærlig, blid, snill og kjærlig. 4: Han må ha en jobb, men ikke jobbe for mye. 5: Han må ha det godt materielt sett. Ikke fordi jeg er en gold digger, men fordi jeg vil ha en likestilt meg selv. 6: Han må gjerne ha jentevenninner, men ikke for mange og ikke for nær kontakt med de. 7: Han må være etablert. 8: Han må være generøs (fordi jeg selv er det). 9: Han må være frisk både fysisk og psykisk. Ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en som sliter sterkt med angst slik at han ikke fungerer eller har et annet handicap. 10: Vi må ha lik humor, og han må like å finne på ting (liker ikke de som sitter pal foran en PC dagen lang etter en arbeidsdag). 11: Han må helst være fra scandinavia. Tiltrekkes ikke av afrikanere, pakistanere eller lignende. Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 generøs, etablert osv. den snilleste mannen min var arbeidsledig da jeg fant han og ikke stabilt etablert, men ble da folk av han også. du virker ganske overfladisk.
Gjest fireflies Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 du virker ganske overfladisk. Hvorfor virker hun overfladisk? De kravene TS har, er jo krav (eller i det minste ønsker) som de aller fleste av oss har.
Gjest I Grosny Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Kravene jeg stiller til en mann: 1: Jeg må finne han tiltrekkende selvklart. 2: Han må være over 180cm. 3: Han må være morsom, kvikk, ærlig, blid, snill og kjærlig. 4: Han må ha en jobb, men ikke jobbe for mye. 5: Han må ha det godt materielt sett. Ikke fordi jeg er en gold digger, men fordi jeg vil ha en likestilt meg selv. 6: Han må gjerne ha jentevenninner, men ikke for mange og ikke for nær kontakt med de. 7: Han må være etablert. 8: Han må være generøs (fordi jeg selv er det). 9: Han må være frisk både fysisk og psykisk. Ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en som sliter sterkt med angst slik at han ikke fungerer eller har et annet handicap. 10: Vi må ha lik humor, og han må like å finne på ting (liker ikke de som sitter pal foran en PC dagen lang etter en arbeidsdag). 11: Han må helst være fra scandinavia. Tiltrekkes ikke av afrikanere, pakistanere eller lignende. Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. pkt 4 og 5 er selvmotstridende- de må kompromisses ned pkt.8 strider også mot pkt. 5 Kan du slippe nedhøydekravet noen cm? Jeg stilte helt andre krav. - Samtrivsel-samhandling-pålitelighet-respekt-kommunikasjon Det er dumt hvis du filtrerer frierne dine gjennom ei slik liste og går glipp av den beste til fordel for han som passet best til skjemaet.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. Nei, du er ikke for streng. Du er bare en helt vanlig norsk kvinne, totalt uten evne til å ønske en mann på et dypere nivå enn at han er lekker og har masse cash. Mitt krav er at hun må være i stand til å få meg til å tro at hun ærlig og redelig elsker meg.
Gjest I Grosny Skrevet 13. juni 2010 #6 Skrevet 13. juni 2010 Nei, du er ikke for streng. Du er bare en helt vanlig norsk kvinne, totalt uten evne til å ønske en mann på et dypere nivå enn at han er lekker og har masse cash. Mitt krav er at hun må være i stand til å få meg til å tro at hun ærlig og redelig elsker meg. Og mitt første grunnkrav var at hun måtte like at jeg tok på henne, så på første date klappet jeg henne i nakken. Hun besto den testen
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #7 Skrevet 13. juni 2010 Og mitt første grunnkrav var at hun måtte like at jeg tok på henne, så på første date klappet jeg henne i nakken. Hun besto den testen Jeg hadde ingen krav da jeg var singel, hvertfall ingen andre at det ikke skulle være en narkoman eller en yngre enn meg Nå har jeg en kjempeflott kjæreste, som har så mye mer enn jeg noen gang kunne tenkt meg til før jeg engang traff han. Du har mange krav, og er fremdeles singel. En ting er å ha krav, det kan kanskje bare være bra. En annen ting er å ha så mange krav, at du aldri finner deg en mann og forblir singel. Hva med å slakke ned på krava litt? MÅÅÅ han være 180 for at du skal like han?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Bra du har krav! Du minner meg om min venninne som er kronisk singel.
epsilon Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Du har bare ett krav: 1: Han får deg til å kaste sjekklista di. 2
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Når man forelsker seg som tenåring og begynnelsen av 20 årene, så har man ikke så kjempehøye krav, men kravene stiger i takt med alderen... Og det er du et bevis på Jeg krever ikke mer enn at -Det jeg faller for hos menn, er væremåten, ikke utseende. Så uansett om han er kjekk eller mindre kjekk - personligheten blir avgjørende når jeg blir godt kjent med han! -Han skal ha god personlig hygiene!!! -Like å være litt aktiv -Spise sundt nok og ta vare på sin egen helse -Møte meg på halv-veien Syns du har strenge krav, jeg, det er jo ingen som slipper igjennom nåløyet ditt. Alle mennesker har problemer, og er kommet forskjellig ut i livet, så syns du skulle gi menn en sjanse, selv om de ikke oppfyller alle dine krav. Vet ikke om noen som oppfyller alle kravene dine, med mindre du vil møte Ken ... -Gjør ingenting om han tjener mindre enn meg, eller mer enn meg, hehe... -Etablere seg kan han gjøre med meg. -Høyde er ikke noe jeg tenker på, men som regel møter jeg de som er litt høyere enn meg, og jeg er 177. Kanskje noe jeg har glemt, med disse er de viktigste for meg
Gjest brutal_mann Skrevet 13. juni 2010 #11 Skrevet 13. juni 2010 -Høyde er ikke noe jeg tenker på, men som regel møter jeg de som er litt høyere enn meg, og jeg er 177. Det er et rent instinkt. Du ser rett og slett ikke menn som er lavere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #12 Skrevet 13. juni 2010 Kast den listen din og slapp mer av, så møter du noen som du liker og blir kjent med han. Så tar du det derifra, med alle skavanker som følger en person. ER DU SÅ PERFEKT SELV DA? Det fins ikke noen personer som er så perfekte som den listen din sier, med mindre du vil møte en kontrollfreak, eller psykopat, eller en som må sjekke listen din hver morgen for å tilfredsstille deg, viss ikke kaster du han jo rett på dør. Bruk tiden din på noe(n) bedre.
boyboy Skrevet 13. juni 2010 #13 Skrevet 13. juni 2010 Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Kravene jeg stiller til en mann: 1: Jeg må finne han tiltrekkende selvklart. 2: Han må være over 180cm. 3: Han må være morsom, kvikk, ærlig, blid, snill og kjærlig. 4: Han må ha en jobb, men ikke jobbe for mye. 5: Han må ha det godt materielt sett. Ikke fordi jeg er en gold digger, men fordi jeg vil ha en likestilt meg selv. 6: Han må gjerne ha jentevenninner, men ikke for mange og ikke for nær kontakt med de. 7: Han må være etablert. 8: Han må være generøs (fordi jeg selv er det). 9: Han må være frisk både fysisk og psykisk. Ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en som sliter sterkt med angst slik at han ikke fungerer eller har et annet handicap. 10: Vi må ha lik humor, og han må like å finne på ting (liker ikke de som sitter pal foran en PC dagen lang etter en arbeidsdag). 11: Han må helst være fra scandinavia. Tiltrekkes ikke av afrikanere, pakistanere eller lignende. Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. Du glemte penis strl på 20 cm MINST.. Utifra det du sa på punkt 5 så høres du dessverre litt ut som en golddigger, og er ikke bevisst på det. Så hvis du vil ha en likestilt med deg så må du finne en mann som er golddigger også Men alle har visse krav enten de er bevisst på det eller ikke når de velger ut hvem de liker. Men punkt 5 synes jeg var bare teit. Det er ikke ekte kjærlighet og velge ut folk slik. Jeg tror at når du finner en du forelsker deg i så vil punkt 5 ikke ha noe som helts betydning, hvis ikke du er den syyyykeste golddiggeren ever...
Hapzen Skrevet 13. juni 2010 #14 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Kravene jeg stiller til en mann: 1: Jeg må finne han tiltrekkende selvklart. 2: Han må være over 180cm. 3: Han må være morsom, kvikk, ærlig, blid, snill og kjærlig. 4: Han må ha en jobb, men ikke jobbe for mye. 5: Han må ha det godt materielt sett. Ikke fordi jeg er en gold digger, men fordi jeg vil ha en likestilt meg selv. 6: Han må gjerne ha jentevenninner, men ikke for mange og ikke for nær kontakt med de. 7: Han må være etablert. 8: Han må være generøs (fordi jeg selv er det). 9: Han må være frisk både fysisk og psykisk. Ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en som sliter sterkt med angst slik at han ikke fungerer eller har et annet handicap. 10: Vi må ha lik humor, og han må like å finne på ting (liker ikke de som sitter pal foran en PC dagen lang etter en arbeidsdag). 11: Han må helst være fra scandinavia. Tiltrekkes ikke av afrikanere, pakistanere eller lignende. Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. Haha, typen min oppfyller så og si alle kravene dine! Et lite minus på det med PC'en og han jobber litt mye (men ikke for mye for MIN smak). Så ja, drømmemannen din finnes absolutt =D Min liste er nå slik: *Han må tenne meg seksuelt *Han må kommunisere *Han må være litt intelektuell *Han må ha en jobb (eller plan om en i framtiden, hater trygdesnyltere) *JEG må synes han er fin å se på *Han må behandle meg med respekt *Han må ha tillit til meg *Han må ha god sosial intelligens *Han må kunn vise omsorg, kjærlighet og godhet Endret 13. juni 2010 av Hapzen
Inx Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Kravene jeg stiller til en mann: 1: Jeg må finne han tiltrekkende selvklart. 2: Han må være over 180cm. 3: Han må være morsom, kvikk, ærlig, blid, snill og kjærlig. 4: Han må ha en jobb, men ikke jobbe for mye. 5: Han må ha det godt materielt sett. Ikke fordi jeg er en gold digger, men fordi jeg vil ha en likestilt meg selv. 6: Han må gjerne ha jentevenninner, men ikke for mange og ikke for nær kontakt med de. 7: Han må være etablert. 8: Han må være generøs (fordi jeg selv er det). 9: Han må være frisk både fysisk og psykisk. Ønsker ikke å tilbringe livet mitt med en som sliter sterkt med angst slik at han ikke fungerer eller har et annet handicap. 10: Vi må ha lik humor, og han må like å finne på ting (liker ikke de som sitter pal foran en PC dagen lang etter en arbeidsdag). 11: Han må helst være fra scandinavia. Tiltrekkes ikke av afrikanere, pakistanere eller lignende. Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. Hvem bryr seg om du er for streng, det går jo i så fall bare ut over deg selv. Stå på krava
Gjest Grubler for mye Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Hehe... mange svar her.. fikk bare lyst til å si at jeg forsøke å lage meg en liste over hvilken mann jeg ville ha. Den ble veldig kort. For jeg hadde ikke egentlig peiling! Det jeg visste var at bortsett fra det som er mest innlysende som tiltrekning osv. så måtte han prioritere å tilbringe tid sammen med meg. Og vi burde ha litt samme humor, og lignende mål i livet (eller mangel på konkrete mål i mitt tilfelle, jeg er ikke veldig ambisiøs men flyter mer gjennom livet og tar ting som de kommer). Det at du har så konkrete ting sier egentlig ikke mer enn at du tenker og gjerne vil ha en mann som kommer innenfor dine egne rekker og det er vel ikke så unormalt? Jeg kunne ikke vært sammen med en karrierejeger (been there, done that, never again). Eller en som hadde som mål å reise mest mulig for å se verden før han dør - det er heller ikke meg. En annen ting er om du ditcher mulige drømmemenn fordi de har for dårlig økonomi f.eks. Det er greit nok å ikke ville ha en som roter fælt men det er ikke nødvendigvis noe som ikke kan endres på. Hold på tanken, men ikke vær redd for å hold øynene åpne for andre muligheter selv om de ikke er HELT etter listen
Rosalie Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 Nå har jeg vært sammen med my man i en god del år, men da jeg var singel var det vel tre ting jeg kikket på: Jeg måtte være tiltrukket av han, samtaler måtte flyte lett og han måtte få meg til å le. I tillegg til at samsvarende livssyn er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2010 #18 Skrevet 13. juni 2010 Og mitt første grunnkrav var at hun måtte like at jeg tok på henne, så på første date klappet jeg henne i nakken. Hun besto den testen Leste feil her og trodde et øyeblikk at grunnkravet ditt førte til at du klabbet til henne i nakken!! Det hadde jo vært noe!!
Teriyaki Skrevet 13. juni 2010 #19 Skrevet 13. juni 2010 Du er bra streng, ts. Det er ikke mange som er akkurat slik som det der. Jeg for min del har ikke så store krav. Jeg må finne han tiltrekkende, og han må finne meg veldig tiltrekkende, vi må kunne le sammen, snakke sammen og ha ønske om å finne på ting sammen. I tillegg må vi kunne kommunisere bra. Alle disse overfladiske tingene som materielle goder osv. det er virkelig ikke det viktigste for meg. Jeg går tross alt mot et yrke som sykepleier/jordmor, så min egen lønn vil jo naturlig nok ikke bli den beste, så da blir det jo bra tåpent å ha et krav om at fyren skal tjene så så mye i året selv.
Kråkesaks Skrevet 13. juni 2010 #20 Skrevet 13. juni 2010 Jeg er ingen snobb, men tenker som så at man tiltrekker seg de man selv er lik. På samme måte burde man velge partner ut i fra den man selv er! Hva er deres krav, og er jeg for streng? Hilsen Nathalie. For streng og for streng. Jeg tror det kan være litt "farlig" å ha en lang og detaljert liste. Selvfølgelig er det viktig å være like og ha lik platform, men det viktigste er at man elsker hverandre og har det fint sammen. Hva gjør du om du møter en mann som er så flott at du blir skjelven i knærne, dere prater fint sammen, dere ler sammen og har samme verdier og holdninger, men han er 177 cm høy? Dropper du han da? Hvis du skal være så rigid i forhold til hvilke menn du ønsker som partner så har du utelukket mange som kunne vært drømmemannen. Er det ikke bedre med enn mann med f.eks. nøtteallergi enn ingen mann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå