Gå til innhold

Har Facebook avslørt mange mennesker for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Elijah
Skrevet

Etter at jeg og resten av verden fikk Facebook, har jeg opplevd å endre totalt oppfatning av enkelte personer.

Karaktertrekk som tidligere har vært godt skjult blotter seg totalt gjennom mediumet vi kjenner som Facebook.

Først og fremst bekjente, men også nærmere venner har virkelig gitt meg noen oppvåknere. Personer som tidligere har fremstått som normale og kanskje til og med intelligente og reflekterte, fremstår i flere tilfeller som nesten evneveike! :)

Det er særlig statusoppdateringene som kan være avslørende.

Har dere opplevd noe lignende?

Diskuter! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Joda, må vel innrømme at enkelte fremstår som mindre smarte i mine øyne, spessielt med tanke på statusoppdateringer og gruppene de melder seg inn i.

Skrevet

Har vel ikke avslørt noen, men har forsterket inntrykket jeg har hatt av dem..

Skrevet

Har vel ikke avslørt noen, men har forsterket inntrykket jeg har hatt av dem..

Sånn er det her og. Jeg har vel kanskje fått en overraskelse eller to, men stort sett så har bare inntrykk forsterket seg.

Skrevet

Njei, egentlig ikke. De som er "evneveike" er det irl også, så...

Gjest Nanette
Skrevet

Har fått forsterka inntrykkene ja. Han som var den oppmerksomhettsyke på skolen, er likedan idag i voksen alder. Hun som baksnakka alle og lagde dårlig stemning, sitter og kommenterer statusoppdateringene til andre med egne statusoppdateringer. A la noe slikt som at en felles venn plutselig ble singel, og så skriver hun slikt som: "Er ikke overrasket..." jeg har vurdert å slette sistnevnte person, fordi hun den dag idag klarer å lage dårlig stemning rundt seg, som om vi ikke fikk nok av det på barne og ungdomsskolen. Og at jeg trodde disse hadde blitt voksne, men enkelte blir bare ikke det. De er iallefall seg selv like.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har fått forsterka inntrykkene ja. Han som var den oppmerksomhettsyke på skolen, er likedan idag i voksen alder. Hun som baksnakka alle og lagde dårlig stemning, sitter og kommenterer statusoppdateringene til andre med egne statusoppdateringer. A la noe slikt som at en felles venn plutselig ble singel, og så skriver hun slikt som: "Er ikke overrasket..." jeg har vurdert å slette sistnevnte person, fordi hun den dag idag klarer å lage dårlig stemning rundt seg, som om vi ikke fikk nok av det på barne og ungdomsskolen. Og at jeg trodde disse hadde blitt voksne, men enkelte blir bare ikke det. De er iallefall seg selv like.

Så hvorfor kaster du ikke henne ut av vennelista.. ?

Det virker som det eneste hun ser noen mening i, er å komme med sårende kommentarer på andres status. Hvis alle kutter henne ut som facebookvenn, har hun ingen å kommentere statusen på.

Case closed. (She had it coming)

Skrevet (endret)

Jeg har faktisk ikke opplevd det enda selv, at noen har skrevet noe på statusen som har fått meg til å endre oppfatning om dem. Men etter å ha lest på nettstedene på linkene under, skjønner jeg jo at ikke alle er like bevisste på hva de skriver:

Failbook

Lamebook

Endret av I.am.me
Skrevet

Ja, det har jeg. Det er blant annet en venn av meg som støtt og stadig kommer med (halv)rasistiske utsagn - noe jeg ikke hadde trodd om ham.

Ellers har det vel bare forsterket et inntrykk, som andre nevner.

Skrevet (endret)

Måtte bare kommentere denne, for jeg tenker noen burde fortelle henne hvordan hun virker på andre. Hun er antagelig ikke veldig bevisst på det selv? Man vil da vel ikke være en drittsekk? Du har i hvert fall ingenting å tape på å være ærlig med henne. Kanskje hun forandrer seg, til eget og andres beste? :)

Jeg har vel ikke direkte opplevd å få endret oppfatning av andre, snarere få bekreftelser på det jeg ante. Jeg registrerte f.eks at en av mine gamle venner fra ungdomsskolen ble med i en gruppe med rasistiske undertoner. Ikke veldig overraskende, men kanskje litt uventet at hun var så åpen om et standpunkt som ikke er særlig stuereint.

Endret av Bodillen
Skrevet

Noen har overrasket meg i å være mindre ufølsom enn jeg trodde. At party-party imaget bare var et image.

Andre igjen har en tendens til å se verden i svart-hvitt, skaprasist, kamuflert som "morro" -melder seg KUN inn i anti-muslim grupper, men stiller aldri spørsmål ved andre grupperinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...