^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Dersom jeg kun må velge én bok er det nødt til å bli Harry Potter and the Goblet of Fire. :rødme: Den har jeg lest minst 20 ganger og blir aldri lei.
Brunhilde Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg kan ikke valge bare en, det er så mange gode. Boktyven er god, den kommer høyt opp på listen, men jeg tror den aller beste boken jeg har lest er "Ville svaner".
Gjest Airi Chikako Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Jeg kan ikke valge bare en, det er så mange gode. Boktyven er god, den kommer høyt opp på listen, men jeg tror den aller beste boken jeg har lest er "Ville svaner". Ja, den er virkelig gripende Jeg liker også Isabel Allende, synes hennes bøker minner litt om "Ville Svaner" i utrykksformen.
Brunhilde Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Jeg liker godt Isabel Allendes første bøker, de siste var jeg ikke så begeistret for.
Gjest Airi Chikako Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Jeg liker godt Isabel Allendes første bøker, de siste var jeg ikke så begeistret for. Enig, jeg har vel ikke lest noen av bøkene hun ga ut etter barnebokserien, begynnte på en, men det var liksom noe som manglet...
Konstantin Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Hobbitten av Tolkien. Men liker også veldig godt krim, liker millenium serien veldig godt.
Kjetil S. Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Den om AnneBonny sitt liv som ennå ikke er utgitt. :-)
AnneBonny Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Klarer ikke å bestemme meg for beste bok. Gode bøker forandrer seg stadig, og sånn skal det være! Liker godt Cecilia samartin - hun skriver elskverdig. Jeg får ikke til å legge hennes bøker i fra meg. Den boka som gjorde at jeg fikk øynene opp for henne var "Señor Peregrino" Håper hun kommer ut med flere bøker som Señor Peregrino og Drømmehjerte snart... elsker romanene hennes Endret 17. juni 2010 av AnneBonny
Inger88 Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Vanskelig å velge... Men tror jeg sier "til jeg finner deg"
Rexina Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Klarer ikke å bestemme meg for beste bok. Gode bøker forandrer seg stadig, og sånn skal det være! Liker godt Cecilia samartin - hun skriver elskverdig. Jeg får ikke til å legge hennes bøker i fra meg. Den boka som gjorde at jeg fikk øynene opp for henne var "Señor Peregrino" Håper hun kommer ut med flere bøker som Señor Peregrino og Drømmehjerte snart... elsker romanene hennes Har du lest Salvadorena? Den beste boka jeg har lest i det siste, er "Idas dans". Leste den ut i ett stykke. Stoppet bare for å spise. Heldigvis begynte jeg etter jobb..
AnneBonny Skrevet 18. juni 2010 #14 Skrevet 18. juni 2010 Har du lest Salvadorena? Nei, har hørt om den. Har hørt både godt og vondt - gleder meg til å lese den
cilipili Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Tusen Strålende Soler av Khaled Hosseini er nok den jeg synes er best, men elsker Jo Nesbøs bøker om Harry Hole mest.. Særlig Frelseren og Snømannen.
Gjest Kate :) Skrevet 20. juni 2010 #18 Skrevet 20. juni 2010 Veldig glad i Shopaholiker-serien, men jeg tror en av de beste jeg har lest er "The truth about Melody Brown". Jeg hadde lest en bok av denne forfatteren før(Lisa Jewell) som jeg ikke likte, men denne boken overrasket meg. Den var utrolig trist og jeg kjente det verket i hjertet da jeg leste den. Handler om en kvinne som har glemt alt som hendte før hun var 9, og plutselig kommer noen små, uforståelige minner tilbake. Boken er skrevet i 3.-person, men på en måte slik at du ser det fra en 4-7-årings syn, noe som får en til å sitte på gråten uten å klare å legge den hjerteskjærende boken fra seg. Anbefales på det sterkeste!
virw Skrevet 20. juni 2010 #19 Skrevet 20. juni 2010 Oi! Det er det umuleg å svare på! Det er ein klisje, men Stolthet og fordom av Jane Austen er og blir den boka eg kan lese igjen og igjen, utan at det vert kjedeleg! Sjølv om det nok ikkje er den beste boka eg har lese. Kva som er den beste, kan eg faktisk ikkje svare på Alle gode bøker er jo den beste, rett etter eg har lese dei
Frøken Smilla Skrevet 20. juni 2010 #20 Skrevet 20. juni 2010 Saman er ein mindre aleine, av Anna Gavalda. Nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå