Gå til innhold

Katt vs hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund fra før, og ønsker oss en katt. Hunden er av jakthundrase med sterkt jaktinstinkt, og ha tidligere tatt rotta på både nabokatter, mus, ekorn etc. Hun har tidl. bodd sammen med en hamster, og de kom "godt overens" i den betydning at de ikke drepte hverandre....

Hvordan bør vi gå frem når vi nå vil ha en katt i familien? Hunden er godt voksen, og bor stortsett ute, men går ut og inn som den vil.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om bikkja di har drept katter er det vel kanskje smartest og la være.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt den sjansen..

Skrevet

bør ikke "tidligere tatt rotta på både nabokatter" vasle om at du IKKE bør skaffe deg katt?

Skrevet

Ikke utsett en uskyldig katt for en hund som har drept andre dyr tidligere. Det er egoistisk.

Skrevet

Det er desverre ikke lett å introdusere en voksen hund til katt, man lærer alltid at for å ha begge deler bør hunden introduseres til katt når den er valp, og spesielt med den fortiden så tror jeg det er ganske nytteløst. Hvis dere alikevel velger å gjennomføre det så krever det nok MYE tid fra deres side, om det går an, vet jeg desverre ikke...

Skrevet

Hvis hunden din før har tatt rotta på nabokatter, synes jeg du skal la være. (med mindre du vil gå å passe på katten 24/7!!)

Gjest Trajan
Skrevet

Og ta inn en katt med en hund er ikke lurt

Det kan gå om en hund og katt har vokst opp sammen. Men ellers så ville jeg ha latt det være spesielt når hunden har drept en katt før

Skrevet

Har en hund fra før, og ønsker oss en katt. Hunden er av jakthundrase med sterkt jaktinstinkt, og ha tidligere tatt rotta på både nabokatter, mus, ekorn etc. Hun har tidl. bodd sammen med en hamster, og de kom "godt overens" i den betydning at de ikke drepte hverandre....

Hvordan bør vi gå frem når vi nå vil ha en katt i familien? Hunden er godt voksen, og bor stortsett ute, men går ut og inn som den vil.

Jeg synes ikke det virker som en god ide å anskaffe en katt når dere har en hund med såpass sterkt jaktinstinkt.

Det verste som kan skje er jo at hunden dreper katten, og det hadde ikke værtn oe hyggelig.

Så dere burde kanskje vente til hunden har dratt til de evige jaktmarker?

Skrevet

Nå er pusen på plass. Vært her i to dager, og voffen bryr seg ikke. Heldigvis! De er ikke ferdig introduserte enda, men i dag tidlig drakk de av samme vannskål. Jeg har troen, og jeg tror også den stygge ulven vår bare trengte en "kattevenn" for å forandre seg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er pusen på plass. Vært her i to dager, og voffen bryr seg ikke. Heldigvis! De er ikke ferdig introduserte enda, men i dag tidlig drakk de av samme vannskål. Jeg har troen, og jeg tror også den stygge ulven vår bare trengte en "kattevenn" for å forandre seg!

:filer: forstår ikke helt greia med å opprette en tråd, når du ikke gidder å høre på folk sier.

Skrevet

Jeg ville ha tips til hvordan jeg burde gå frem med å introdusere de to. Jeg kunne sikkert ha utelatt endel opplysninger i første innlegg, for jeg kjenner hunden min såpass godt at jeg vet det vil funke.

Skrevet

Husk bare at de må skilles i hvert sitt rom HVER gang dere forlater dem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tips til hvordan jeg burde gå frem med å introdusere de to. Jeg kunne sikkert ha utelatt endel opplysninger i første innlegg, for jeg kjenner hunden min såpass godt at jeg vet det vil funke.

sier de alle...

Skrevet

Problemet kommer vel, når de er ute sammen. Har hatt hund og katt sammen før ( bikkja bodde ikke hos oss, men jeg passa den.), funka kjempefint inne, men ute jakta bikkja på katta. Når katta sprang, trigga det jaktinstinktet til hunden.

Skrevet

Dette er vel et klart varseltegn for at dere ikke bør få en katt i huset.

Skrevet

Så koselig dere skal få det da.. Jakthund og en søt uskyldig liten kattepus........

Skrevet

Så koselig dere skal få det da.. Jakthund og en søt uskyldig liten kattepus........

Hehe.. ikke alle "kattepuser" er så søte og uskyldige som noen skal ha det til.

Jeg har hørt historier om katter som har jaga både nabobikkja og reven!

Og selv plages jeg av en nabokatt som plager mine katter.

De kan slå fra seg hvis de vil :-)

Skrevet

Bikkja har fått seg et kledelig kloremerke på nesen. Den andre hunden vår er alt bestekompis med katten (han er en blandingshund), mens jakthunden ikke bryr seg, virkelig. De leker ute, og bikkja har oppmerksomheten på noe annet, og viker unna når katten nærmer seg - jeg tror såret på nesen er en liten påminnelse om at man ikke kødder med pus :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...