Gå til innhold

Voldsom atferdsendring etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bikkja vår på 5 år ble operert for ca en måned siden. Livmoren ble fjernet.

Etter operasjonen har vi en helt annen hund. Før var hun kosete, litt dominant, hatet å leke og spiste normalt.

Nå er hun blitt rene valpen... Leker, herjer, koser, underkaster seg alle i familien (vi har tidvis hatt en dominasproblem med henne og de yngste barna), spiser som en helt og er helt i 120.

Noen andre som har opplevd lignende med sine hunder?? Har spurt veterinr, og det er ikke noe galt med henne, hun fikk liksom bare en ny vår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bikkja vår på 5 år ble operert for ca en måned siden. Livmoren ble fjernet.

Etter operasjonen har vi en helt annen hund. Før var hun kosete, litt dominant, hatet å leke og spiste normalt.

Nå er hun blitt rene valpen... Leker, herjer, koser, underkaster seg alle i familien (vi har tidvis hatt en dominasproblem med henne og de yngste barna), spiser som en helt og er helt i 120.

Noen andre som har opplevd lignende med sine hunder?? Har spurt veterinr, og det er ikke noe galt med henne, hun fikk liksom bare en ny vår...

Jeg har hørt at hunder har skiftet adferd før etter operasjon eller kastrering. Men har aldri hørt at det har gått den veien, har opplevd at mennesker blir for omsorgsfulle og duller for mye med hunden slik at den blir dominant..

Virker jo som dette bare er positivt, og hadde jeg vært deg, hadde jeg bare utnyttet dette, og vært oppmerksom sånn at hunden ikke får sjangsen til å gå tilbake til gamle vaner.. :)

Skrevet

Min har fått mye mer livsglede etter at han var igjennom en operasjon for halvannet år siden :) Så han forandret seg bare til det positive!

Skrevet

Ja, vi har ikke tenkt & gjøre noe med det, for det er jo veldig positivt! Men ble bare veldig overrasket over hvor drastisk hun endret seg.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...