Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil sikre det trådløse nettverket vårt, men finner ikke installasjons-cd-romen fra Netgear. Har forsøkt å sikre via Nettverks-og delingssenter i kontrollpanel, men det funker ikke. Hvordan passordbeskytter jeg nettverket enklest mulig?

Videoannonse
Annonse
Gjest najki
Skrevet

Netgear bruker ip-adressene 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 sier google. Skriv inn dette i nettleseren så kommer du til konfig-sida til routeren. Her kan du passordbeskytte nettet.

Skrevet

Jeg tror denne skal funke?

Steg for steg om kordan man ska sikre det trÂdl¯se nÊttverkÊ..

1. Âpne internettleseren og logg på adressen til ruteren 192.168.1.1 med brukernavn admin og passord admin (standard)

2. Gå inn p wireless for det trådløse nettverket, merk av boksen "enable wireless security" og velg WEP kryptering, de 2 andre kan bare være...

3. På "key 1" kan du velge 64 bits kryptering og 128 bits kryptering.. forskjellen er lengden på krypteringsnøkkelen

som trengs for å logge inn p nettverket...

siden det er et hjemmenettverk kan godt 64 bits kryptering velges.. da m du ha en nøkkel med 10 siffer

f.eks 1357924680

4. velg deretter Save og lukk internett-leseren

5. nede til høyre hjørne p skrivebordet kommer det opp en beskjed om at "nettverk er tilgjengelig, men trenger en nøkkel"

dobbelklikk p koblingen, skriv inn krypteringsnøkkelen 2 ganger.. og trykk ok, du får koblet til nettverket med en

sikker kobling..

6. fullf¯rt.. nettverket er sikret med kryptering

Skrevet

Tusen takk, det var jo superenkelt!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Se til å velge WPA2/PSK krypering. Alt annet er som myggnetting for å sikkre bankhvelv å regne. Mao, totalt ubrukelig.

Gjest Nedfall
Skrevet

Se til å velge WPA2/PSK krypering. Alt annet er som myggnetting for å sikkre bankhvelv å regne. Mao, totalt ubrukelig.

WEP er da veldig brukelig for meg, er så lett å knekke, så.. :sjarmor:

Pre-shared key er man vel nesten nødt til å velge, hvis man ikke kjører en autentiserings server? I heimen er det bare hardcore nerder som kjører en sånn..

Det viktigste er at man holder seg unna TKIP kryptering, når man først tar seg bryet med å skifte til WPA/WPA2. Bedre å bruke CCMP (AES). CCMP er vanligvis default innstilling for WPA2, men jeg hadde sjekket nøye at det faktisk blir skrudd på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...