Gå til innhold

Jeg er involvert med en mann som er 15 år eldre

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har et stort problem. Selv er jeg 21 år, og har blitt involvert med en mann som er 15 år eldre og har samboer og barn. Vi har ikke hatt ordentlig sex, men mye som ikke er langt i fra for å si det sånn. Han har dårlig samvittighet hver gang vi gjør noe, og jeg tror jeg er forelsket. Men han sier at han bare vil være venner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi møtes veldig ofte i arbeidssammenheng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Holde forholdet på et strengt kollegialt nivå og ligge unna ham privat, kanskje? Hvorfor involvere seg i noe som nesten sikkert vil ende med sorg og fortvilelse?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Holde forholdet på et strengt kollegialt nivå og ligge unna ham privat, kanskje? Hvorfor involvere seg i noe som nesten sikkert vil ende med sorg og fortvilelse?

TS her.

Det er på en måte gått så langt allerede. Det er noe merkelig som gjør at jeg ikke klarer å holde meg unna han. Og når vi møtes så er det en veldig spenning. Vi kan i tillegg snakke om alt sammen, han er en veldig god venn.

Skrevet

Jeg tror jeg ganske trygt kan fortelle deg at, å involvere seg i et forhold til en mann som allerede er opptatt og har barn, vil kunne påføre deg mer sår enn du kanskje skjønner akkurat nå. Du risikerer å bli sveket og såret og havne i en "sone" du ikke vil trives med. Hold deg unna ham, og flytt blikket utover mot andre menn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ganske trygt kan fortelle deg at, å involvere seg i et forhold til en mann som allerede er opptatt og har barn, vil kunne påføre deg mer sår enn du kanskje skjønner akkurat nå. Du risikerer å bli sveket og såret og havne i en "sone" du ikke vil trives med. Hold deg unna ham, og flytt blikket utover mot andre menn.

TS her.

Jeg har nok skjønt dette lenge. Men har du noe konkret jeg kan gjøre for og ikke være så såret og nedfor?

Skrevet

TS her.

Det er på en måte gått så langt allerede. Det er noe merkelig som gjør at jeg ikke klarer å holde meg unna han. Og når vi møtes så er det en veldig spenning. Vi kan i tillegg snakke om alt sammen, han er en veldig god venn.

Selvsagt klarer du å holde deg unna. Du må bare bestemme deg for det. At han er en god venn er helt flott, så lenge dere klarer å holde det på et vennskapelig nivå. I følge ditt hovedinnlegg så vil han bare være venner. Er ikke det god nok grunn til å ikke la det bli med det? Du vil da ikke ha en mann som bare ønsker å være venn med deg, vel?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt klarer du å holde deg unna. Du må bare bestemme deg for det. At han er en god venn er helt flott, så lenge dere klarer å holde det på et vennskapelig nivå. I følge ditt hovedinnlegg så vil han bare være venner. Er ikke det god nok grunn til å ikke la det bli med det? Du vil da ikke ha en mann som bare ønsker å være venn med deg, vel?

TS.

Nei, selvfølgelig vil jeg ikke det. Men det er vanskelig for meg når han begynner å ta på meg, og jeg må stoppe han hele tiden. Til slutt klarer jeg ikke stoppe han. Og da ender vi i sengen.

Skrevet

TS.

Nei, selvfølgelig vil jeg ikke det. Men det er vanskelig for meg når han begynner å ta på meg, og jeg må stoppe han hele tiden. Til slutt klarer jeg ikke stoppe han. Og da ender vi i sengen.

1) Da vil han ikke bare være venner, han vil ha sex.

2) Klarer du ikke få ham til å stoppe, så holder du deg vekk fra hele fyren. (Den utro fanten.)

Gjest Punk77
Skrevet

Moralsk sett ville jeg ikke involvert meg siden det er barn med i bildet. Du er kun 21 år og sannsynligheten for at dette forholdet vil være forbigående for din del, er relativt stor. Det er han som velger å være utro sånn sett, men du kan selvsagt være en bidragsytende faktor til at dette skjer. Og dette er ikke noe kjekt siden han har barn.

Akkurat i dette tilfellet ville jeg ha satt mine egne føleler til side og heller søkt etter en mann som er i lignende livssituasjon som din egen. Jeg ville heller bedt ham om å prøve å få sitt eget forhold på rett kjøl.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS.

Ja, dere har vel rett. Huff. Det er så innmari vanskelig. Vi er studenter begge to, og han bor alene her i byen, familien hans bor en annen plass, han er der i helgene og slikt.

Wræl. Jeg må skjerpe meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS.

Men Oslo er en relativt stor by. Det må finnes andre.

Gjest I Grosny
Skrevet

TS.

Ja, dere har vel rett. Huff. Det er så innmari vanskelig. Vi er studenter begge to, og han bor alene her i byen, familien hans bor en annen plass, han er der i helgene og slikt.

Wræl. Jeg må skjerpe meg.

Han er nok tiltrukket av dere begge to, og hadde nok foretrukket ett muslimsk opplegg med deg som andrekone, men tror du førstekona vil godkjenne det? Som andrekone, på rangstigen under hun som gav han hans første sønn, så får du en ganske underordnet stilling. Det er faktisk mange koner som ønsker å ha ei andrekone under seg. Fint å få hjelp til husarbeid og i kjøkkenhagen.

Dette er jo egentlig helt feil, for det er jo mammaen hans sin jobb å velge ut koner. Hva sier "svigermor" til dette?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han er nok tiltrukket av dere begge to, og hadde nok foretrukket ett muslimsk opplegg med deg som andrekone, men tror du førstekona vil godkjenne det? Som andrekone, på rangstigen under hun som gav han hans første sønn, så får du en ganske underordnet stilling. Det er faktisk mange koner som ønsker å ha ei andrekone under seg. Fint å få hjelp til husarbeid og i kjøkkenhagen.

Dette er jo egentlig helt feil, for det er jo mammaen hans sin jobb å velge ut koner. Hva sier "svigermor" til dette?

TS.

Han vil helt garantert ha henne over meg ja. Jeg akter ikke å fortsette dette. Jeg lurte bare på om noen visste hvordan det skulle gjøre mindre vondt...

Gjest I Grosny
Skrevet

TS.

Han vil helt garantert ha henne over meg ja. Jeg akter ikke å fortsette dette. Jeg lurte bare på om noen visste hvordan det skulle gjøre mindre vondt...

Smerteminimering. Rent , kjapt og kontant brudd. Ingen flere klemmer, maks håndhilsning. Gå ut og mor deg med venner. Hold deg helt unna han, ikke bruk han som venn. Tren, sov og spis godt. Gjør morsomme og interessante ting. Bruk den ledige tiden til ting du har lyst til.

Jeg gikk bananas på Match rett etter mitt siste brudd, og snakket med hyggelig dame annenhver uke, og endte opp med god dame til slutt. Det kan være litt skummelt den første tiden pga reboundfølelsesproblematikk, men jeg syntes det var spennende å bli kjent med potensielle godamer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS.

Men helt seriøst dere, svar ærlig.

Er det virkelig så lett for dere å kutte ut en mann som er herlig, som er eldre og mer spennende og klok. Som holder rundt deg og sier du er deilig. Som smiler til deg. Som bryr seg. Som virkelig bryr seg. Som prioriterer deg, fordi han er glad i deg. Du ser det i øynene hans at han oppriktig talt er glad i deg. Pluss at han ser nydelig ut.

Det ER vanskelig.

Skrevet

TS her.

Jeg har nok skjønt dette lenge. Men har du noe konkret jeg kan gjøre for og ikke være så såret og nedfor?

Tror du bare må sørge for å holde ham på avstand, for følelser som næres blir ikke borte med det første. Følelsen av å være såret og nedfor må du regne med - men hvis du ligger unna ham så blir de borte etterhvert. Den som involvere seg med en opptatt mann har desverre ingen emosjonelle "rettigheter".

Gjest I Grosny
Skrevet

TS.

Er det virkelig så lett for dere å kutte ut en mann som er herlig, som er eldre og mer spennende og klok. Som holder rundt deg og sier du er deilig. Som smiler til deg. Som bryr seg. Som virkelig bryr seg. Som prioriterer deg, fordi han er glad i deg. Du ser det i øynene hans at han oppriktig talt er glad i deg. Pluss at han ser nydelig ut.

Det ER vanskelig.

Å ikke omgås han er viktig. Det er mye lettere å bryte nå, enn om du skulle vært involvert over lengre tid. Kjærlighetssorgen er relativt mindre.

Vanskelig. Ja. Men bare gjør det. Si TYDELIG til han at dere må bryte, og at det gjør vondt, og be han om å holde seg absolutt unna for å ikke rive opp sårene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å ikke omgås han er viktig. Det er mye lettere å bryte nå, enn om du skulle vært involvert over lengre tid. Kjærlighetssorgen er relativt mindre.

Vanskelig. Ja. Men bare gjør det. Si TYDELIG til han at dere må bryte, og at det gjør vondt, og be han om å holde seg absolutt unna for å ikke rive opp sårene.

*Sukk* Du har vel rett. Jeg må vel bare være sterk... :(

Gjest Tanja
Skrevet

TS.

Det ER vanskelig.

Tror du må tenke over det jeg har hevet ut der. Blir du virkelig prioritert? Er du hans førsteprioritet? Er han virkelig glad i deg? Det du beskrev der er en Mann som ikke har noen andre enn deg. En som IKKE er utro. En slik Mann ville nok vært vanskelig å kutte ut, for hvorfor skulle du?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror du må tenke over det jeg har hevet ut der. Blir du virkelig prioritert? Er du hans førsteprioritet? Er han virkelig glad i deg? Det du beskrev der er en Mann som ikke har noen andre enn deg. En som IKKE er utro. En slik Mann ville nok vært vanskelig å kutte ut, for hvorfor skulle du?

TS.

Jeg vet ikke helt om jeg skjønnet hva du mener. Men ja, han prioriterer meg. Ikke over barna sine, så klart, men han sitter heller med meg enn å være med de andre i klassen. Han ringer meg selvom han er hjemme i helgene. Han er sammen med meg nesten hver dag, mange timer etter skolen. Han lytter til meg når jeg har det tungt. Han ser meg inn i øynene og sier han er glad i meg, og at jeg er en av hans nærmeste venner. Jeg vet at det er fryktelig dumt at vi har rotet, men jeg vil IKKE miste den vennen han er. Det er bare et stort problem at vi er så tiltrukket til hveranre. Det går helt fint når det er andre sammen med oss, men det er verre når vi er alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...