Daiquiry Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har truffet en fyr som er 12 år eldre enn meg. Jeg merker ikke noe på aldersforskjellen når vi er sammen, men når vi begynner å prate om hva vi gjorde det og det året, kommer det jo veldig frem hvor mye eldre han er enn meg. Hva er akseptabelt? Jeg er i tredveårene og han i førtiårene. Vil vel kanskje merke det bedre etterhvert som tiden går. kjenner jeg stusser litt på dette med aldersforskjellen. Hva mener dere?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 9 år mellom meg og min kjæreste. Merker det nesten aldri! Vi har de samme verdiene i livet og har ganske lik humor og liker å gjøre de samme tingene. Ja, jeg merker det når vi snakker om fortiden, er sammen med vennene hans og litt forskjellig.... men det bryr meg ikke i det hele tatt. Kanskje litt i started av forholdet, men ikke nå lengre.
Steinar40 Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 12 år i aldersforskjell ligger nok og balanserer på smertegrensen, tenker jeg. Men det viktigste er at personkjemien fungerer, samtidig som det praktiske ligger vel tilrette. Undervurder aldri praktiske problemer.
Ung mamma Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har truffet en fyr som er 12 år eldre enn meg. Jeg merker ikke noe på aldersforskjellen når vi er sammen, men når vi begynner å prate om hva vi gjorde det og det året, kommer det jo veldig frem hvor mye eldre han er enn meg. Hva er akseptabelt? Jeg er i tredveårene og han i førtiårene. Vil vel kanskje merke det bedre etterhvert som tiden går. kjenner jeg stusser litt på dette med aldersforskjellen. Hva mener dere? Hei! Jeg og min samboer har 9 års forskjell i vårt forhold. Jeg er 19 år og han er 28 år. - Men jeg har fått en unge og er da litt mentalt høyere i hodet enn andre på min alder. Jeg syntes at aldersforskjell ikke har så forferdelig mye å si etter man har passert 18 år
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Syns ikke dette er noe å bekymre seg over! Jeg kjenner flere par med stor aldersforskjell, forskjellen er at de er en del yngre enn dere, men jeg tenker aldri over at de ikke er like gamle. 12 år er uansett ikke særlig stor forskjell når du er i tredveårene. Du får trøste deg med at du nok er den yngste og hotteste dama i kameratgjengen, og at vennene hans (og kanskje damene deres) er misunnelige
MissStiles Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg datet en fyr i slutten av 30årene i år en gang. Selv er jeg i slutten av 20årene. Merket aldersforskjellen av og til. Når man snakker om når man gjorde det og det. Men så lenge man liker hverandre og har kjemi så er vel det det viktigste.
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har truffet en fyr som er 12 år eldre enn meg. Jeg merker ikke noe på aldersforskjellen når vi er sammen, men når vi begynner å prate om hva vi gjorde det og det året, kommer det jo veldig frem hvor mye eldre han er enn meg. Hva er akseptabelt? Jeg er i tredveårene og han i førtiårene. Vil vel kanskje merke det bedre etterhvert som tiden går. kjenner jeg stusser litt på dette med aldersforskjellen. Hva mener dere? Jeg synes ikke 12 år er mye når dere begge er voksne.
I.am.me Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Hmm, det er vanskelig å si hva som er akseptabel aldersforskjell. Jeg synes egentlig ikke alder har så mye å si når man har rundet 30, da er liksom "alt" lov. 12 år er ikke så alt for mye, så hvis du har møtt en person du trives godt sammen med og gjerne vil være med, er det ingen grunn for å bekymre seg over alderen. Men hvis du i enkelte situasjoner føler deg uvel p.g.a aldersforskjellen må du jo bare prøve å "fjerne" deg fra situasjonen. Det er virklelig vanskelig å finne den rette, og hvis den rette tilfeldigivis er 12 år eldre enn deg, har det ingenting å si. Er man under 30 derimot, vil aldersforskjellene være større p.g.a at man som regel er i stadig utvikling opp til da. Man kan forandre seg etter 30 og, men ikke like mye. Ei venninne av ei venninne var 15 år da hun ble sammen med typen som da var 40 år - det synes jeg er for mye.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Det er så vanskelig å si ... Jeg er 30, og ble kjent med en mann som jeg først trodde var mellom 40 og 43 et sted. Vi var bare venner lenge og jeg ble mer og mer forelska, og så fant jeg ut at han var 59! Han ser veldig ung ut og holder seg veldig godt, og vi har så mye å prate om, men jeg merker jo at han er ganske mye eldre enn meg på visse ting, og da kan jeg føle meg litt dum. Viss dere hadde sett han, så ville dere aldri trodd at han var 59 ... Så utseende har mye å si når det gjelder hvor gammel man ser ut. Så har det veldig mye med modenhet å gjøre. Så en mann som er litt barnslig (noe de ofte er *kremt*) og en yngre moden jente, kan gå godt sammen.
Gjest KateW Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Halvparten av den eldstes alder pluss åtte år, er vel en tommelfinger regel fra en eller annen samlivsguru.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Jeg syns såpass mye eldre menn er turn-off.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2010 #15 Skrevet 13. juni 2010 Det er så vanskelig å si ... Jeg er 30, og ble kjent med en mann som jeg først trodde var mellom 40 og 43 et sted. Vi var bare venner lenge og jeg ble mer og mer forelska, og så fant jeg ut at han var 59! Han ser veldig ung ut og holder seg veldig godt, og vi har så mye å prate om, men jeg merker jo at han er ganske mye eldre enn meg på visse ting, og da kan jeg føle meg litt dum. Viss dere hadde sett han, så ville dere aldri trodd at han var 59 ... Så utseende har mye å si når det gjelder hvor gammel man ser ut. Så har det veldig mye med modenhet å gjøre. Så en mann som er litt barnslig (noe de ofte er *kremt*) og en yngre moden jente, kan gå godt sammen. Ja, jeg er enig i at det har mye med modenhet å gjøre. Men å få to individer ifra ulike generasjoner til å fungere i sammen over tid, skal veldig mye til. Og umodne individer bør man generelt sett holde seg lenger enn langt unna.
AngeliqueW Skrevet 13. juni 2010 #16 Skrevet 13. juni 2010 Og umodne individer bør man generelt sett holde seg lenger enn langt unna. Modenhet trenger ikke å ha noe med alder å gjøre. Min nåværende date er mye mer reflektert og moden enn min eksmann noen gang kommer til å bli. Sistnevnte var ni måneder eldre enn meg, førstnevnte er mange år yngre.
Gjest KateW Skrevet 13. juni 2010 #17 Skrevet 13. juni 2010 De mest umodne, selvsentrerte og paranoide mennene jeg har vært på datern med. Var henholdsvis 17 og 12 år eldre enn meg. Varsel-lampene lyste tidlig, heldigvis, fordi de hadde veldig få lange forhold bak seg. Menn som er så "gamle" og aldri har fungert i lengre tid med en kvinne, styrer jeg fort unna. MEN jeg har også truffet yngre og eldre menn som er modne og reflekterte, så alder er for meg i hovedsak ikke en issue.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2010 #18 Skrevet 13. juni 2010 Modenhet trenger ikke å ha noe med alder å gjøre. Min nåværende date er mye mer reflektert og moden enn min eksmann noen gang kommer til å bli. Sistnevnte var ni måneder eldre enn meg, førstnevnte er mange år yngre. Modenhet trenger ikke å ha noe med alder å gjøre, men det vil som regel ha det. Og det er meget betenkelig hvis det ikke har det. En annen viktig faktor er det å ha ansvaret for barn. De fleste modnes raskere av dette.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juni 2010 #19 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har truffet en fyr som er 12 år eldre enn meg. Jeg merker ikke noe på aldersforskjellen når vi er sammen, men når vi begynner å prate om hva vi gjorde det og det året, kommer det jo veldig frem hvor mye eldre han er enn meg. Hva er akseptabelt? Jeg er i tredveårene og han i førtiårene. Vil vel kanskje merke det bedre etterhvert som tiden går. kjenner jeg stusser litt på dette med aldersforskjellen. Hva mener dere? Det høres da helt fint ut! Hadde selv ikke klart å være i forhold med en mann som er yngre enn meg. Når den ene er eldre enn den andre, er det klart dere ikke opplevde de samme begivenheter...noe en må akseptere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Det høres jo helt ok ut.. Så lenge du selv er konfortabel med det, er alder bare et tall!! Selvsagt finnes det grenser, men 12 år i 30 årene er ikke veldig mye så framt man er på samme bølgelengde.. forskjellige erfaringer vil man uansett ha, og ja, de kommer kanskje litt tydligere frem når aldersforskjellen øker, men det er bare noe man må ta stilling til og velge om man kan akseptere eller ikke Hva er akseptabel grense den andre veien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå