Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg ser en del at folk skriver at manvorfor skal osten på først? skal legge osten før resten av fyllet når man lage hjemmelaget pizza. Jeg pleier alltid å ha osten øverst. H
Amys Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Osten under fyllet mener du? Jeg foretrekker iallfall fyllet under og deilig stekt ost på toppen
Gjest Marlo Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Jeg pleier alltid ha på osten først fordi det smaker bedre, rett og slett. Føler ofte at den gode smaken i kjøttet og alle grønnsakene drukner i ostesmaken om jeg tar østen på øverst.
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2010 Osten under fyllet mener du? Jeg foretrekker iallfall fyllet under og deilig stekt ost på toppen Ja, jeg har sett en del som mener at osten skal på pizzaen før kjøttet og eventueller grønnsaker.
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2010 Jeg pleier alltid ha på osten først fordi det smaker bedre, rett og slett. Føler ofte at den gode smaken i kjøttet og alle grønnsakene drukner i ostesmaken om jeg tar østen på øverst. Ok. Kanskje jeg skal prøve det i dag. Jeg skal lagfe to så da kan jeg lage en med osten først og en med osten på toppen og se hva som er best.
Hinata Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Jeg tar ihvertfall osten underst når jeg skal ha f.eks pepperoni på. Deilig sprø pepperoni på toppen
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg tar ihvertfall osten underst når jeg skal ha f.eks pepperoni på. Deilig sprø pepperoni på toppen Jeg får prøve. Skal ha biffstrimler på pizzaen.
Amys Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Lager dere italiensk type pizza (tynn bunn og små pizzaer), eller "norsk"? Og har dere sausen over osten også? Har aldri prøvd dette før, tror det må testes ut neste gang vi skal ha pizza
Kråkesaks Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2010 Man må vel ha sausen aller først? Lager vel en mellomting mellom italiensk og "norsk". altså med en bunn som er ganske tynn, men ikke papirtynn.
Hinata Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Sausen er underst ja. Jeg har jobbet på peppes, og der er det også sånn at fyllet er over osten, med unntak av Rio Grande der nachosen blir brent hvis den ikke har ost over.
Gjest Emera Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Mulig at fyllet er øverst på pizzarestauranter fordi servitøren skal se forskjell på pizzaene som skal serveres? Men jeg har også gjerne fyllet øverst når jeg lager pizza hjemme. Syns det ser lekkert ut.
O'hara Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Jeg foretrekker å ha osten på tomatsausen, men under pepperoni/skinke/paprika... Dette er fordi da blir resten av fyllet mer stekt enn kokt
yoga Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 Når jeg lager pizza med karbonaddeig, pleier jeg å ha pizzasaus og kjøttet før osten, også grønnsakene på toppen. :namnam:
Alvina Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Ost i bunen over sausen. Pga løk, oliven sopp m.m. som er over kan du fint legge små lag av ost, men å dryppe olivenolje over alt så er det egentlig ikke nødvendig. Men bruker litt ost over løken kanskje bare av gammel vane...
Lykkelitenen Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Jeg varierer etter fyllet. Saus alltid først! Så om det er kjøttdeig skal denne på først og så osten, så krydder, mens annet fyll gjøres i motsatt rekkefølge. Ost først, så fyll og krydder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #16 Skrevet 12. juni 2010 Ja, jeg har sett en del som mener at osten skal på pizzaen før kjøttet og eventueller grønnsaker. Det er inspirert av italiensk pizza! Jeg har de siste 10/12 år alltid laget hjemmelaget italiensk pizza, og da skal det være tynn bunn, tomatsausen på bunnen, så ost, og kjøtt/grønnsaker på toppen. Stekes så på 300+ (jeg har stein neders i ovnen for å få opp varmen) Italiensk pizza er mye mer enn å bare bytte plass på osten og fyllet!
Kråkesaks Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 13. juni 2010 Jeg laget begge med osten først. Det ble kjempegodt. Men jeg vil kanskje tro osten bør være øverst hvis jeg lager med kjøttdeig.
FantasDick Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Jeg varierer etter hvilket fyll jeg bruker, men sausen er alltid nederst/rett på bunnen. Om jeg bruker pepperoni o.l har jeg fyllet på toppen/ost under. Om jeg bruker kjøttdeig, gjerne i/med fyll/saus, har jeg osten på toppen.
fink Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Varierer etter fyll. En del fyll blir så inntørket hvis det ligger på toppen, så da lar jeg det heller putre i sausen under osten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå