Gå til innhold

Greit med uanmeldte besøk?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, er det greit at bekjente, venner og familie dukker opp på uanmeldte besøk?

Hvorfor ikke isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge de har forståelse for at leiligheten kan være rotete og at vi ikke alltid har noe å by på så er det helt greit.

Skrevet

Enig med Het Potet her. En sjelden gang er det ikke greit, men da er det fordi jeg virkelig ikke har tid til besøk.

Skrevet

Egentlig syns jeg ikke noe om det. Sitter ofte med studier og har vanskelig for å fokusere, og når jeg først sitter og har fått det til er det irriterende at det plinger på døren. Jeg gidder sjelden å stelle meg opp med olabukse og ordentlig hår og sminke når jeg sitter med studiene, og heldigvis ringer folk før de spør om de kan kommme.

Skrevet

Nei, synes det skal avtales, gjerne på minuttet. Ikke pga rot, men fordi jeg er vant til det.

Skrevet

Det er greit hvis de ringer/sender mld først og spør om det passer, så jeg har en mulighet til å si ja/nei. Å bare troppe opp på døra er uaktuelt.. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, er det greit at bekjente, venner og familie dukker opp på uanmeldte besøk?

Ja, det er da bare hyggelig. Ikke alltid det passer SUPER-bra, men sjelden jeg har noe så viktig på timeplanen at det blir noe problem. Og da er det jo bare å si nei nå må jeg fyke avsted :)

Gjest redstar
Skrevet

Nei jeg er en av dem som ikke liker uanmeldte besøk. Om dem gjerne sender en txtmelding eller noe om at dem er i nærheten og det passer med en kopp kaffe er det jo bare kjekt, men om familie bare trapper opp på dørene, uten og gi llyd(når dem vet jeg liker å få beskjed i forkant) og samtider forventer å bli vertet opp med kaffi, kaker, mat og det hele... nei det blir for mye for meg.

Men av og til er det jo koselig når venniner stikker innom, kommer egentlig helt an på hvem det er snakk om d:p

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet (endret)

Jeg hater om familiemedlemmer plutselig dukker upp !

Blir skikkelig irritert av sånt !! :nei:

Endret av Seniorita
Gjest Awsome
Skrevet

Nei.

Fordi eg ikkje vil ha besøk når leiligheten er rotete og eg ikkje har fått støvsugd og vasket gulvene.

Fordi eg kanskje er opptatt med andre ting, har besøk allerede, står i dusjen, er i kjelleren, har sex, sover, går rundt i pysjen/undertøy, er sjuk, etc.

Fordi eg rett og slett ikkje gidder gå å åpne døra når eg ikkje vet hvem som står utenfor (er som oftest polakker, selgere, innsamlere, folk som går på feil dør etc uansett).

Skrevet

Nei, jeg synes folk kan si ifra før de kommer :) Trenger ikke være avtalt nøyaktig på minuttet, bare de sier fra minst en times tid i forveien.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen orker å bo slik, at de må planlegge å rydde og vaske før de kan slippe noen inn døra. Usj..

Skrevet

Enig med Het Potet her. En sjelden gang er det ikke greit, men da er det fordi jeg virkelig ikke har tid til besøk.

Den som kommer uanmeldt må selvfølgelig godta at man iser at det ikke passer med besøk.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Ja, så lenge de har forståelse for at leiligheten kan være rotete og at vi ikke alltid har noe å by på så er det helt greit.

Enig med deg, og så syns jeg egentlig det er veldig hyggelig med uanmeldte besøk. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fordi eg rett og slett ikkje gidder gå å åpne døra når eg ikkje vet hvem som står utenfor (er som oftest polakker, selgere, innsamlere, folk som går på feil dør etc uansett).

Godt å høre at det ikke bare er meg som ikke alltid åpner døra når det ringer på! Nå er jeg singel og bor alene, så om det virkelig ikke passer meg med besøk, så lukker jeg ikke opp! hihi!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes folk kan si ifra før de kommer :) Trenger ikke være avtalt nøyaktig på minuttet, bare de sier fra minst en times tid i forveien.

Jeg liker det ikke. Nå har jeg familien langt unna, så er bare venner dette er aktuellt for, og de bruker bestandig å spørre først. Ringer det bare på døren, så åpner jeg ikke, rett og slett fordi jeg vet det ikke er "til meg" :P Var veldig plaget av jehovas vitne en stund, de var på døra 2 ganger i uken i en måned minst, førdi både jeg og roomien min hadde tatt i mot brosjyrer fra dem, så da så de vel en sjanse for nye medlemmer. Så om noen av mine venner bare ringer på døra, så blir de nok desverre stående :P Jeg liker ikke å få uanmeldt besøk fordi jeg ikke liker å vise fram rotet, jeg liker ikke å vise meg uten sminke (pga mye arr etter kviser i ansiktet) så om noen skal komme på besøk, liker jeg å ha det ryddig, og være sminka og stelt :P

Skrevet

Jeg er ikke overbegeistret om det plutselig står noen på døra, vil gjerne ha 15-30 minutters varsel, både fordi jeg selv kan avgjøre om det egentlig passer å ha besøk, og fordi jeg liker å ordne meg selv og hjemmet mitt litt ekstra før noen skal på besøk.

Skrevet

Jeg synes folk kan si ifra, eller spørre på forhånd. Det trenger ikke å være lenge i forveien, for eksempel en tekstmelding om at man er i nabolaget. At det ringer på og plutelig står folk der, synes jeg er litt ubehagelig, for å være ærlig.

Kunne ikke falt meg inn å troppe opp uanmeldt hos andre heller.

Skrevet

Jeg synes folk kan si ifra, eller spørre på forhånd. Det trenger ikke å være lenge i forveien, for eksempel en tekstmelding om at man er i nabolaget. At det ringer på og plutelig står folk der, synes jeg er litt ubehagelig, for å være ærlig.

Kunne ikke falt meg inn å troppe opp uanmeldt hos andre heller.

Det er fint om folk sier i fra at de er på vei, men det treger ikke avtales en uke i forveien. Det er svært sjelden jeg drar på besøk uten engang å spørre om folk er hjemme og om det er greit at jeg dropper innom.

Skrevet

Tror dette var mer vanlig for 15 år +- siden. Husker iallefall da jeg var yngre at en venninne av mamma kom på besøk, mens vi satt på hverandaen "åja, der kommer jo X!" , og at vi også dro ut dit for å se om de var hjemme. Iallefall var det mye sånt med mammas venninner.

Tror folk har mindre tid nå, eller inbiller segdet iallefall, og setter pris på å få litt deilig tid for seg selv, uten at noen skal ringe på døra og forvente kjeks og kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...