Gå til innhold

Forskjellig str på testikler

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret mor
Skrevet

Er det normalt at testiklene på en ti uker gml gutt har forskjellig størrelse? Den ene ser bare halvparten så stor ut som den andre. Vil den "ta igjen" den andre i vekst senere?

Har glemt å spørre på helsestasjonen når jeg er der til vektkontroll. Han legger forøvrig fint på seg. Er prematur, om det skulle ha noe å si. Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Menn og gutter har testikler som har forskjellige str og den ene henger ofte lengere ned en den andre, men det er lettest å se på voksne menn.

Så det er helt normalt. Testiklene til små gutter er jo ikke ferdigutviklet så det kan godt hende at de blir mer like etterhvert, men helt like blir de ikke, og skal heller ikke.

Skrevet

Takk, det var kjapt svar! Da har jeg lært noe idag også, og slutter å være bekymret for akkurat det :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt at testiklene på en ti uker gml gutt har forskjellig størrelse? Den ene ser bare halvparten så stor ut som den andre. Vil den "ta igjen" den andre i vekst senere?/quote]

Hvis det er snakk om så stor str forkjell, ville jeg sjekket det ut, men hvis testikkelen er bløt, uøm ,ikke smertefullt, er det mest sannsynlig normalt!

Skrevet

Det er helt normalt :)

Gjest Musemor
Skrevet

Det er helt normalt, men de sjekker det når barnet ditt skal til legen på 1 årskontroll. Det er rutinekontroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...