Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, ting har ofte en naturlig forklaring, og enten så er det en naturlig forklaring ingen har kommet på å undersøke, eller så er det............noe annet :)

Skrevet

Det har gått rykter på bygda om fenomener på det stedet der før... Så jeg er ikke overrasket egentlig (jeg kommer fra en bygd like ved). Men jeg tror ikke på "sånt", og velger derfor å tro at det er tilfeldig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De sier jo at det er blitt gjort tekniske undersøkelser, og at ting bare dukker opp ut av løse luften og blir sendt gjennom luften.

Når skal vi innrømme at det finnes noe vi ikke vet om? Hva med Parallelle universer? Om vi hadde hatt mer informasjon frigjort fra informasjon forskere sikkert har (USA,++) så hadde det sikkert vært noe som kunne blitt diskutert.

Dette er alternativt, vi vet ikke hva det er, og vi kan da ikke forvente at vi har klarhet over alt som eksisterer i universet. Vi vet ikke engang hvordan vi kan kurere kreft, eller hvor stort verdensrommet er eller hvordan vi har endt opp på jorda. Det er mange mysterier.

Jeg synes det er flott at noe slikt skjer slik at vi kan begynne å benekte alt. Frykt for ting vi ikke vet? Ja det er det mange som er.

Jeg tror dette er , som sagt, et magnetisk punkt hvor to univers er paralelle og drar på de magnetiske styrkene, (hvordan ellers forklare at ting bare dukker opp i løse luften?) eller at det er spøkelser =)=)

Skrevet (endret)

Hva med at et par av de ansatte i barnehagen er av den sorten mennesker som godtar den første forklaringen som detter inn i skallen på dem, som den mest sannsynlige, enten den nå er realistisk eller ikke?

Man kan saktens holde muligheten åpen for at det skjer noe som ikke lar seg forklare på naturlig vis (dvs ikke noe naturlig vis som vi forstår). Men å ta det for gitt på bakgrunn av historiene til et par mennesker vi ikke vet noe om, og Dagbladets reportasje, blir litt spedt.

"Eksperter har vært inne og sett etter kraftfelter". Fant ikke noe. Kanskje fordi det ikke var noe å finne, til å begynne med?

Og ingen har tydligvis luftet tanken om at når ting flyr gjennom lufta, så skyldes det at noen kastet dem? Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at noe blir KASTET i en barnehage?

Og ærlig talt: Er ikke sannsynligheten for en prankster, en elsker av practical jokes, uendelig mye høyere enn sannsynligheten for at det er merkelige kraftfelter eller påvirkning fra det hinsidige?

Jeg har litt personlig erfaring med denslags. Søskenbarnet mitt og et par kompiser skremte i sin tid en anseelig del av de andre elevene ved en folkehøyskole med å iverksette et spøkelse. Det gikk i gangene og på loftet (gjennom et sinnrikt system av fiskesnøre ført gjennom små øyebolter og knyttet til sko, som tillot skoene å "gå" over gulvet, styrt fra naborommet, og som kunne trekkes tilbake på få sekunder dersom noen kom for å undersøke. Da lå det bare et par sko igjen på gulvet.) Alle var redde for spøkelset, og det åpnet for nye erotiske muligheter for mitt søskenbarn, som ved flere anledninger fulgte mørkeredde jenter til rommene deres, og sågar overnattet hvis de var redde for å være alene. Særlig hvis spøkelset hadde vært aktivt i deres område de siste dagene.

Endret av Mann 42
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er magneter som flyr igjennom luften.. Ingen som har tenkt på alt det som tiltrekker magneter, som finnes overalt, både inne i barnehagen og utenfor? Det er mange materialer som er magnetiske. Det fleste metaller f.eks.

Jeg regner med, siden det er en barnehage, at magnetene det er snakk om er kjøleskapmagneter, små magneter i leker osv. Det skal ikke mye kraft til før de "flyr".

Skrevet

Det er magneter som flyr igjennom luften.. Ingen som har tenkt på alt det som tiltrekker magneter, som finnes overalt, både inne i barnehagen og utenfor? Det er mange materialer som er magnetiske. Det fleste metaller f.eks.

Jeg regner med, siden det er en barnehage, at magnetene det er snakk om er kjøleskapmagneter, små magneter i leker osv. Det skal ikke mye kraft til før de "flyr".

Øhh, jooo? En kjøleskapsmaget er veldig svak, og naturlig forekommende magetisme er garantert IKKE forklaringen på at den evt flyr gjennom luften. Du kan gjøre et lite eksperiment selv: Ta en slik magnet og før den langsomt nærmere f.eks en kjøleskapsdør. Du merker ikke noe kraft i magneten før den er ganske nære døren.

Dersom det HADDe vært et magnetfelt som plutselig fikk en kjøleskapsmagnet til å fly gjennom rommet, så ville det OGSÅ ha vært sterkt nok til at alle andre mgnetiske gjenstander (de flestes legeringer med jern, f.eks) som nøkler, bestikk, etc, OGSÅ ville flydd gjennom rommet. Noe måtte dessuten SKAPE feltet. Et elektrisk fenomen av et eller annet slag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Øhh, jooo? En kjøleskapsmaget er veldig svak, og naturlig forekommende magetisme er garantert IKKE forklaringen på at den evt flyr gjennom luften. Du kan gjøre et lite eksperiment selv: Ta en slik magnet og før den langsomt nærmere f.eks en kjøleskapsdør. Du merker ikke noe kraft i magneten før den er ganske nære døren.

Dersom det HADDe vært et magnetfelt som plutselig fikk en kjøleskapsmagnet til å fly gjennom rommet, så ville det OGSÅ ha vært sterkt nok til at alle andre mgnetiske gjenstander (de flestes legeringer med jern, f.eks) som nøkler, bestikk, etc, OGSÅ ville flydd gjennom rommet. Noe måtte dessuten SKAPE feltet. Et elektrisk fenomen av et eller annet slag.

Nei, en magnet (som i kjøleskapsmagnet) har et eget magnetisk felt (skaperen, som du snakker om). Nøkler bestikk osv. tiltrekkes av mangetiske felt, altså kjøleskapsmagent og nøkler vil kunne tiltrekkes av hverandre. Du vil ikke få nøklene dine til å henge på et kjøleskap:)

Visst du vil gjøre forsøk så kan du prøve å holde den magneten nære forskjellige stoffer. Tiltrekningskraften vil variere.

Skrevet

Nei, en magnet (som i kjøleskapsmagnet) har et eget magnetisk felt (skaperen, som du snakker om). Nøkler bestikk osv. tiltrekkes av mangetiske felt, altså kjøleskapsmagent og nøkler vil kunne tiltrekkes av hverandre. Du vil ikke få nøklene dine til å henge på et kjøleskap:)

Visst du vil gjøre forsøk så kan du prøve å holde den magneten nære forskjellige stoffer. Tiltrekningskraften vil variere.

Har du noen gang lurt på hvorfor kjøleskapsmagneter ikke zipper rundt i rommet til vanlig? Det er fordi de er SVAKE. De har ikke kraft til stort mer enn å holde seg selv og et par ark med papir fast på en kjøleskapsdør. Og blir det stort mer enn 4-5 ark, så vil den kombinerte effekten av øket tyngde og avstand mellom magneten og metallet, gjøre at den ikke har kraft til DET engang. Og langt mindre fly gjennom luften. Forøvrig: DERSOM en magnet "tok til vingene" under innflytelse av et magnetisk felt, så ville den ikke fly gjennom rommet og FALLE NED. Den ville fly mot kilden til feltet. Og klistre seg fast til dette. Jeg gjetter at noe som kunne generere et kraftig nok felt til å få en kjøleskapsmagnet til å forlate sin vante plass på kjøleskapet, også ville røske nøklene ut av lommene til folk, og tømme kjøkkenskuffene for bestikk. Men DET er det ingen som rapporterer. Jeg holder en knapp på en kjøleskapsmagnetkastende prankster som den mest naturlige forklaringen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang lurt på hvorfor kjøleskapsmagneter ikke zipper rundt i rommet til vanlig? Det er fordi de er SVAKE. De har ikke kraft til stort mer enn å holde seg selv og et par ark med papir fast på en kjøleskapsdør. Og blir det stort mer enn 4-5 ark, så vil den kombinerte effekten av øket tyngde og avstand mellom magneten og metallet, gjøre at den ikke har kraft til DET engang. Og langt mindre fly gjennom luften. Forøvrig: DERSOM en magnet "tok til vingene" under innflytelse av et magnetisk felt, så ville den ikke fly gjennom rommet og FALLE NED. Den ville fly mot kilden til feltet. Og klistre seg fast til dette. Jeg gjetter at noe som kunne generere et kraftig nok felt til å få en kjøleskapsmagnet til å forlate sin vante plass på kjøleskapet, også ville røske nøklene ut av lommene til folk, og tømme kjøkkenskuffene for bestikk. Men DET er det ingen som rapporterer. Jeg holder en knapp på en kjøleskapsmagnetkastende prankster som den mest naturlige forklaringen.

Du blander to ting her: Noe som har et magnetisk felt, og noe som tiltrekkes av mangnetiske felt.

Gjest Child of nature
Skrevet (endret)

Hvis dere ikke har fått det med dere, så er det ikke bare mangeter som flakser rundt.

Magneter dukker opp i lufta og smeller i bakken, plast og tre flyr.

Plast å tre er kanskje litt vanskligere å forklare!?

Tror nok at de er såpass voksne og fornuftige at de har undersøkt mange mulige forklaringer. Eller er det nå vi skal undervurdere folk igjen?

Dessuten, dette er en barnehage. Små barn i alder opp til 6 år. Hvor lenge og hvordan ville de klare å spøke med voksne uten å avsløre seg, med fnising, latter og bråk?

Klart det kan være en eller annen luring luskende rundt og kaster ting inn i rommet hvor alle ansatte sitter, men jeg vil tro at noen allerede har tenkt den tanken og undersøkt. F.eks satt vakt!

Endret av Child of nature
Skrevet

Du blander to ting her: Noe som har et magnetisk felt, og noe som tiltrekkes av mangnetiske felt.

Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Magneter ikke bare skaper sitt eget magnetiske felt, de tiltrekkes eller frastøtes også av andre magnetiske felter. Poenget var at sånne ting som kjøleskapsmagneter, har så svake felter at DE iallfall ikke kan få magneten til å fly, altså trengs det et ANNET magnetisk felt, og det vil være så sterkt at alt som kan reagere på magnetiske felt, VIL reagere. Det er derfor det ikke er lov å ta med seg metallgjenstander inn i samme rom som en MRI-scanner, f.eks.

Skrevet

Hvis dere ikke har fått det med dere, så er det ikke bare mangeter som flakser rundt.

Plast å tre er kanskje litt vanskligere å forklare!?

Tror nok at de er såpass voksne og fornuftige at de har undersøkt mange mulige forklaringer. Eller er det nå vi skal undervurdere folk igjen?

Dessuten, dette er en barnehage. Små barn i alder opp til 6 år. Hvor lenge og hvordan ville de klare å spøke med voksne uten å avsløre seg, med fnising, latter og bråk?

Klart det kan være en eller annen luring luskende rundt og kaster ting inn i rommet hvor alle ansatte sitter, men jeg vil tro at noen allerede har tenkt den tanken og undersøkt. F.eks satt vakt!

Ja, jeg kan levende forestille meg at du "vil tro".

Vis meg den barnehage som kan ha en person sittende på vakt for å finne ut av "magnetmysteriet". For spøkefuglen som morer seg, er det jo bare å vente til "vakten" ikke er på vakt. vips, instant poltergeist. Herrefred.

Skrevet

Det er klart at man får litt knuter i magen av å se slikt (for de som har opplevd slikt), og da jeg selv har sett lignende velger jeg å ikke tenke så mye på det. Det kan være hva som helst, og sannsynligheten for at magneter tiltrekkes av andre gjenstander er stor. Men dette er som sagt helt naturlig i verden, og det finnes magnetiske felt overalt.

Skrevet

"Ting flyr gjennom luften". Hmmm... la meg komme med en vill hypotese: Ting blir kastet?! Eller kanskje en annen vill hypotese: Noen bestemmer seg for å ha det litt gøy på disses bekostning.

Forøvrig synes jeg at det er religionsdiskriminerende å tilkalle kun en prest, slik skolen gjorde. De burde jo i hvert fall tilkalt en imam og kanskje en samisk sjaman også.

Gjest Child of nature
Skrevet (endret)

Ja, jeg kan levende forestille meg at du "vil tro".

Vis meg den barnehage som kan ha en person sittende på vakt for å finne ut av "magnetmysteriet". For spøkefuglen som morer seg, er det jo bare å vente til "vakten" ikke er på vakt. vips, instant poltergeist. Herrefred.

Ojjaaa....så klart!

Disse voksne er jo selvsagt helt på jordet som andre voksne som opplever uforklarlige ting. De er selvklart litt dumme folk som ikke tenker over å sjekke andre muligheter. De har jo selvfølgelig ikke tenkt på muligheter for rampestreker og andre naturlige forklaringer før de tilkalte prest og gikk ut i media om det.

De er antagelig bare (som millioner av andre) tullebukker som bor i tåkeverden fordi de opplever ting andre kaller svada!

Hehe...dere er fantastisk forutsigbare må jeg si. Ventet helt klart på dette.

Men det gjenstår å vente. Får sikkert en logisk forklaring på dette snart!

Eller ikke!

Hvem vet?

Dessuten så er vi vel to som *tror* Mann42? Du sannsynliggjør, tror og mener du også! :)

Å forsatt sitter ingen av oss på fasiten!

Endret av Child of nature
Gjest Child of nature
Skrevet

"Ting flyr gjennom luften". Hmmm... la meg komme med en vill hypotese: Ting blir kastet?! Eller kanskje en annen vill hypotese: Noen bestemmer seg for å ha det litt gøy på disses bekostning.

Forøvrig synes jeg at det er religionsdiskriminerende å tilkalle kun en prest, slik skolen gjorde. De burde jo i hvert fall tilkalt en imam og kanskje en samisk sjaman også.

Må jammen i meg si at det ikke skal mye til før ting blir kalt diskriminernede.

Hvorfor er det diskriminerende å bruke en prest kontra en iman eller sjaman?

Skrevet (endret)

Må jammen i meg si at det ikke skal mye til før ting blir kalt diskriminernede.

Hvorfor er det diskriminerende å bruke en prest kontra en iman eller sjaman?

Det er fordi jeg vil være så åpen som mulig. Hva om problemet viser seg å ha en opprinnelse som er av en mer muslimsk art? Eller kanskje mer samisk? Ved å tilkalle en kristen prest sender man det diskriminerende signalet at man foretrekker den kristne lære, og dessuten at denne klarer å håndtere gjenferd av muslimsk opprinnelse. Det er ikke nødvendigvis gitt at muslimske gjenferd responderer på kristne resitasjoner. Ideelt sett burde man tilkalt et eliteteam bestående av religiøse djevelutdrivere fra alle religioner. Dersom problemet viser seg å vedvare foreslår jeg at man tilkaller Mullah Krekar.

Endret av ilcrappo
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart demoner.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Noen har for livlig fantasi og elendig forståelse for fysikk. Det er det som skjer. Eventuelt en ren svindel fra a til å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...