Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert vært hundre tråder før om dette temaet... men hva sier prøvernes oppdaterte kunnskap på området? ;)

Nærmer meg EL, og siden vi har fått klaff på første forsøk før, vil jeg optimalisere mulighetene denne gangen. Er det hver dag eller annenhver dag som gjelder for tiden :)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis sædkvaliteten er god, er det vel hver dag som gjelder. + at mannen bør ha hatt utløsning 3-4 dager før EL/prøving for å optimere kvaliteten på rumpetrollene :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da håper jeg han har hatt utløsning på egen hånd de siste dagene :fnise:

Skrevet

Hvorfor skal mannen ha utløsning 3-4 dager før?

Kan man jo bare ha sex annen hver dag/hver dag fra en uke før EL, eller....?

Annen hver dag for de med redusert, ikke sant?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvorfor anbefaler noen sex ANNENHVER dag, istedefor HVER dag? det må jo være større sjanse ved å ha sex hver dag... eller?

Skrevet

Det skal holde med sex annenhver hver dag. Da får man jo spart opp litt svømmere i mellomtiden også. Annenhver dag er i hvert fall det de anbefaler når mannen har dårlig sædkvalitet, for da får man som sagt spart opp litt (dersom man har få og dårlige svømmere).

Skrevet

hvorfor anbefaler noen sex ANNENHVER dag, istedefor HVER dag? det må jo være større sjanse ved å ha sex hver dag... eller?

Fordi sædceller uansett kan overleve i flere døgn inni egglederne. Har sett en statistikk som viser at om man har sex to dager før EL, er sjansen størst for befruktning.

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg har lest at man skal ha utløsning ofte, så ikke de "gamle" sædcellene blir liggende og vente og fortrenger de nye. Så man "skyller" ut de som er blitt for gamle..

Skrevet

Legen jeg var hos på Ullevål anbefalte annen hver dag. For da rekker mannen å produsere nok nye sædceller til en "real sprut", og ja de kan uansett svømme rundt i flere dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...