Gå til innhold

Hvithaien i Norge

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva om det fortsetter å være glodvarmt på sommeren fremover. F-eks fra mai til begynnelsen av september. Så, hva om hvithaien klarer å komme seg inn i norsk vann om det hadde blitt varmt nok? Hva slags konsekvenser kunne det blitt? Vi har jo ikke hai her så et angrep fra hvithai hadde jo kommet da som en kjempeoverraskelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

ingen fare - her er det pisskaldt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er ingen ekspert på migrasjonen til slike dyr, men tror ikke sommmerens solvarme er nok til å varme opp nordsjøen og de dype strømmene som blir dyttet rundt omkring der sånn og gir oss kaldt vann.

Tror det vannet som er lengre ute fra kysten vår er litt kaldere, og gir oss et slags "kuldeskjold" fra dyr som trenger varmt vann.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Uansett er jo angrep på mennesker noe haien stort sett aldri gjør. Den er mye mer glad i fisk og delfiner :P Drt er i gjennomsnitt bare 5 dødelige angrep hvert år. Oddsen for at et menneske skal bli angrepet er 1 til 11 millioner, og oddsen for at det skal være dødelig er 1 til 264 millioner. Så det er bare å slappe av, både her og i det store landet Syden...

Skrevet

Vi har jo ikke hai her så et angrep fra hvithai hadde jo kommet da som en kjempeoverraskelse.

Vi har hai i Norge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har hai i Norge.

Jepp. Brugde og håkjerring. Den ene er tannlaus og ufarlig (nesten som en hval som lever av plankton), den andre har tenner men har vel aldri angrepet et menneske tror jeg.

Skrevet

Jepp. Brugde og håkjerring. Den ene er tannlaus og ufarlig (nesten som en hval som lever av plankton), den andre har tenner men har vel aldri angrepet et menneske tror jeg.

Nei, det har vel ikke skjedd. Jeg har selv hatt nærkontakt med en håkjærring, fingeren min fikk et ublidt møte med den. Så, den måten de kan "angripe" på, er om man er så uheldig at man får dem på kroken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...