Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Å nei! Jeg skal til MR-undersøkelse i morgen. Skal ta bilder av ryggen. Det jeg ikke tenkte på var at jeg jo sikkert må være naken på overkroppen for å ta undersøkelsen??? Jeg er selvskader, og dette vil komme tydelig frem ved en slik avstripping. Hva kan jeg gjøre? Hvordan foregår en slik undersøkelse når man skal ta bilder av hele overkroppen? Får jeg et papirhåndkle jeg kan dekke meg til med før jeg legger meg ned? Ligger jeg på magen eller ryggen?
I.am.me Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg er ganske sikker på at du skal ha på deg sånn sykehus-kåpe greier av papir. Å hvis du må være naken; de har nok sett mange tusen andre selvskadere før deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Hei. Det er blitt en stund siden jeg sist tok MR av ryggen, men da fikk jeg en sykehusskjorte med lange ermer, og jeg lå på ryggen. Du har nok ingenting å frykte. Lykke til!
Piper Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Mener du får ha på deg en sånn skjorte de har på sykehuset, eller en t-skjorte. Kan ikke huske at jeg lå halvnaken da jeg tok MR. Uansett så vil ikke de kommentere skadene dine, så det behøver du ikke uroe deg for.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Du får gå inn i en omkledningsluke/rom og bytte til en sykehusskjorte De gjør det iallefall slik hos oss på jobben når vi får inn pasienter
Gjest bjarne Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Ta av deg smykker og bh med spiler du. behold toppen på. Lykke til.
Gjest SmallTalk Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Du får sannsynligvis en metallfri kjortel/sykehusskjorte til å ha på deg. Og du slipper antageligvis å være naken på overkroppen. Og dersom du skulle måtte ta av deg på overkroppen, så kan jeg garantere at de som jobber der gir blanke i hvordan du måtte se ut. De har garantert sett mer maltrakterte kropper enn din før, uten at jeg vet hvordan du ser ut. Noen tips før undersøkelsen: -Ta ut alt av metall fra kroppen. Alt øredøbber/piercinger. -Ta av alle smykker/klokker -Sørg for at du ikke har metallspenner i håret -Bruk underbukse uten noe metallpynt på seg. -Du kommer til å få utlevert de klærne du kan ha på under undersøkelsen pga at MR bruker ekstrem magnetisme til å lage et bilde av hvordan bløtvevet i kroppen din ser ut. Da kan det ikke være noe metall inne i trommelen. Dvs at du f.eks ikke kan ha på en BH med spiler under undersøkelsen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg vet alt det andre praktiske bortsett fra om man får ha noe på overkroppen. Da jeg tok røntgen for noen år tilbake måtte jeg krangle meg til å kunne ha på meg en sportsbh uten spiler eller hekter eller pynt... Har tatt MR før, men da av kneet, og det er helt greit for meg. Og det er ikke slik at jeg tror jeg er det værste tilfellet de har sett, for det meste av skadene har grodd kjempefint, men det er skammen jeg frykter. Bare kjæresten min vet om dette, og det er skjemmende å skulle vise seg til andre mennesker på den måten. Det er jo faktisk det psykiske som er problemet og grunnen til at jeg gjør det, og føler at de folka kommer til å se rett inn i sjela mi hvis jeg viser meg for dem... Blæhhh... Men jeg tar uansett med meg en topp uten tingeldangel på, så kan jeg eventuelt bruke den. Takk for svar! NÅ ble jeg lettet!
Gjest avbildet Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 vanligvis må du fjerne smykker,bh osv .Ta på deg en vanlig t-shorte,denne beholder du på under MR undersøkelsen.Jeg har tatt mye mr av rygg og kun en gang hadde jeg på sykehusskjorte og da var jeg innlagt på sykehuset. Lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå