Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg holder på å lage et bryllypsalbum. Jeg ønsker å ha med noen om kjærlighet. Gjerne noe fra bibelen, men bibelen min ligger bortpakket i flyttelasset. Så lurer på om noen kan hjelpe meg.
Kråkesaks Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 1. Korinter 13, 1-4. Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle. 2 Om jeg har profetisk gave, kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap, om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell, men ikke har kjærlighet, da er jeg intet. 3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige, ja, om jeg gir meg selv til å brennes, men ikke har kjærlighet, da har jeg ingen ting vunnet. 4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.
ladyluna Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Videre i Korinterbrevet står det også mye fint, særlig vers 4-8. Høysangen er jo bibelens eget kjærlighetsdikt, så der fines det nok mange passende vers. I tillegg sier jo Matteus 19,6 det meste. Dersom du ikke har bibelen innen rekkevidde kan du slå opp i nettbibelen for å få versene ordrett Forøvrig er det flere fine kjærlighetssitater på denne siden. Lykke til med albumet! Jeg må ta meg tid til å begynne på vårt en dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå