Gå til innhold

Alene med barn

Anbefalte innlegg

Gjest Krinoline
Skrevet

Dere som er alene med barn, enten det er på full tid eller ei, hvor god plass synes dere dere bør ha (1 voksen + 1 barn)? Bor nå på god plass med mann og barn, men det går mot skilsmisse mellom oss og jeg må se for meg noen scenarier her og planlegge litt. Jeg vil ikke ha like god råd som før, så jeg lurer på om det kan være aktuelt med en to-roms der barnet får soverommet og jeg lager en hyggelig sovedel til meg i stuen? Vi skal ha barnet en uke hver.

Bor i et av Norges dyreste strøk dessverre, og ønsker ikke at barnet skal bytte skole og omgangskrets. Har råd til en to-roms eller en liten tre-roms her sånn med en gang. Da greier jeg meg uten så fryktelig mye lån.

Hvordan bor dere som bor i by og er alene med barn?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Trist å høre at du blir åleine. Jeg var heldig og fikk hjelp av mine foreldre. Jeg gikk inn med et par hundre tusen i egenkapital og pappa tok lån på resten. De ville at ungene skulle ha litt plass. Vi har 123m2, men det er en veldig praktisk lelighet som går over to etasjer. Har hele 4 soverom, 2 bad, loftstue og 2 boder. Det hadde jeg ikke nå jeg hadde tomanssbolig en gang. Jeg betaler 8000 per mnd inkl komunale utgifter. Dersom jeg skulle leid en lelighet i dette området måtte jeg ut med min 10.000 for en sliten 3 romslelighet. Det billigeste jeg fant såg ikke ut og de fleste fine låg til ca 13.000 per mnd. Vi bor foresten i Bergen.

Dersom du har mulighet så ville jeg kjøpt meg noe. Kanskje har du noen som kan stå som medlånetaker/kausjonist eller snille foreldre som meg :)

Jeg har 3 barn da. Uansett er det greit å ha minst 2 soverom og der kan du bo lenge når det er bare dere 2. Kipt å måtte ligge i stua og greit å ha et rom om du skulle ha besøk som skal overnatte.

Ønsker deg lykke til med alt du skal gjennom og det ornder seg alltid for snille jenter selv om det ikke føles slik nå. Jeg brukte så mye energi på å tenke på hvordan jeg skulle klare meg, men vi klarer oss bra og er kommet godt ovenpå og gjennom sorgprosessen. Klart det er tøfft innimellom og alle vil jo være sammen med faren til ungene og man er plutselig aleine og ingen kjærnefamilie lenger og man har mangen minner og plutselig er alt snudd opp/ned og håpet og drømmene ble knust. Håper du har mangen rundt deg som kan hjelpe deg gjennom den tøffe tiden. :klemmer:

Gjest Krinoline
Skrevet

Takk for svar! Det var fint å høre at det har ordnet seg så bra for deg. Det hørtes herlig ut med så god plass, og snille foreldre.

Jeg har heldigvis en del personlig egenkapital, ca 1,2 millioner, så jeg skal kjøpe. Leilighetene jeg ser på ligger på ca 3 mill. Her er det dyrt, men det er så mye positivt ved å bo her så det er helt greit, alle tre ønsker å fortsette å bo her.

Det jeg lurer mest på er rett og slett plassen, arealet, om en strøken to-roms er like greit for meg, eller om jeg da vil se meg om etter noe nytt etter bare et par år. Umulig å svare på for andre enn meg, men jeg spør dere likevel hva dere byfolk tenker. Jeg er vant til ganske god plass og god råd, så det blir en stor omstilling for meg okke som. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Med 1,2 mill i egenkapital : hva har du i inntekt da? Renta er jo lav, og med rimelig bra inntekt vil vel en leil på 3 mill være overkommelig? Har du mulighet til foskudd på arv eller et lite privat lån fra foreldre?

Jeg ville helt klart kjøpt noe med litt større plass, for å kunne bli boende noen år:)

Skrevet

Jeg har 3 roms med åpen kjøkkenløsning og vi holder på å vokse ut av denne leiligheten. Mye pga. når vi ble alene så blir det mye hjemme på kveldene og etter barnehagetid og da trenger iallefall vi mer plass å være på.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor nå faktisk i en toroms med to barn i barneskolealder, og vi kom fra en femroms (vi alene). Har barna på fulltid, sjelden hos faren.

Det går overraskende bra. Det er en fin planløsning og en meget stor toroms. Foretrekker denne fremfor enkelte tre- og fireroms jeg har sett på.

Skrevet

Eg er åleine med to barn som er hos faren sin annakvar helg. Foreløpig bur me hos foreldra mine, til eg finner eiga leilighet til oss. Reknar ikkje med å ha råd til noko meir enn ein toroms.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da sitter du godt i det og ville heller kjøpt litt større ja. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...