Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå i ferd med å flytte inn i den nye leiligheten vår i Oslo, og skal selvfølgelig innom IKEA og handle litt. Problemet er bare at vi ikke har noen bil, og må finne en lur måte å få frakta med oss alle møblene. Ingen av oss har lappen, så vi kan ikke leie bil, og akkurat den dagen var det ingen som kunne hjelpe oss av venner og familie.

Er det noen som har erfaring med IKEAs tilbud om å få kjørt varene hjem? Er dette greit? Det virket litt dyrt, men er vel verdt det! Kanskje noen som har andre gode ideer også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått fraktet hjem noen møbler fra ikea. Jeg kunne velge når på dagen jeg ville ha de levert, og de ringte kanskje 10 minutter før de kom. De bar inn møblene også, kjekt hvis man ikke er verdens sterkeste ;)

Skrevet

Jøss det høres jo utrolig deilig ut! Kanskje vi bare skal satse på det! Da kan vi jo ta IKEA bussen inn, hente ut varene, betale og så ta bussen tilbake før vi får de levert på døra! Høres jo helt supert ut! :) Takk for svar!

Skrevet

Har bare positive erfaringer med hjemkjøringen! De bar til og med alt inn til det rommet (og etasjen) møblene skulle. Definitivt verdt det!

Skrevet

Vi har drevet å sett litt på kjøkken på IKEA sine sider, bor selv i Kristiansund, så nærmeste IKEA er i Trondheim (ca. 3-4 timer unna her), og da stod det at det kostet 2500 kr og kjøre varene hit, pluss at de bærer de inn.. Synes det virket veldig billig jeg! :O) Utrolig flott service ;D

Skrevet

Nå bor vi veldig nære IKEA, så hjemkjøringsutgiftene har blitt meget akseptable. Synes det er geinalt greit ,jeg; inn å handle varer, levere i disken for hjemkøring og få de bært inn der de skal være. Slipper å orge lastebil\varebil og slipper å streve med tunge pakker opp gjennom trappene. Vel anvendte penger!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort det, og var veldig fornøyde. Tok bussen ut til IKEA, valgte med oss det vi ville ha, betalte som vanlig i kassen, og leverte på hjemkjøringsavdelingen. Betalte ca 450 kr for det, og de leverte varene ca en halvtime etter at vi kom hjem, selv om dette var kl 22 om kvelden. De bar møblene inn, opp i heisen og inn i ønsket rom. Helt supert :jepp:

Hvis du vil at de skal plukke varene for deg i varehuset før de leverer dem blir det ca en tusenlapp dyrere om jeg husker riktig, så vi synes det var greiest å gjøre det selv, og kun betale for selve kjøringen. Men om man bor langt unna er det ikke sikkert det er like aktuelt å gjøre som oss da, det er fortsatt ganske rimelig å få det hjemkjørt. Spesielt siden IKEA er så billig at man sparer masse på å kjøpe møbler der, uavhengig om man må betale litt ekstra for å få det levert :)

Skrevet

Vi skal handle for over 20 000 nå, så da velger jeg heller metoden hvor vi skriver ned det vi skal ha på et skjema og gir til den snille Ikea-ansatte. Så ordner de alt for oss. Når man handler for over 7000 så er prisforskjellen på de to leveringsmåtene 400 kroner. Handler man for under 7000 er prisforskjellen en tusing.

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/ikea_services/transport.html

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :) Nevnte hva dere syns om det til min kommende samboer, og han likte ideen veldig godt! Så vi ender med å ta bussen inn og få varene kjørt hjem til oss! Supert! :D

Skrevet

Tenkte litt konkret info her ikke skader :)

Lokal hjemtransport:

Du plukker varene og får de kjørt hjem.

Dere avtaler tidsrom, eks 16-22 ved innlevering av varer.

De skal ringe deg 30 min før så du slipper å vente hjemme hele dagen :)

Sjåførene bærer det innenfor døren, om de setter de inn i et rom kunden ønsker er det en avgjørelse de tar på stedet og egentlig bare veldig snilt gjort :)

Total hjemtransport:

Dere sender inn bestilling.

Her må dere være obs på at ikke alle varer er bestillingsvarer da de ikke kommer direkte fra varehuset. Varene blir da plukket i Sverige og kjørt direkte til kunden.

Når man bestiller får man en antatt leveringsdato.

Og husk dette: vi ringer for å avtale en helt eksakt levering. Antatt betyr ikke at de blir levert den dagen ;)

Godt å høre at så mange er fornøyde :)

Skrevet

Vi skal handle for over 20 000 nå, så da velger jeg heller metoden hvor vi skriver ned det vi skal ha på et skjema og gir til den snille Ikea-ansatte. Så ordner de alt for oss. Når man handler for over 7000 så er prisforskjellen på de to leveringsmåtene 400 kroner. Handler man for under 7000 er prisforskjellen en tusing.

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/ikea_services/transport.html

Bare husk at leveringstiden er forskjellig.

1-2 dager levering, forutsatt at varene er på varehuset (dere må plukke selv)

mot ca 2 uker, kommer ann på leveringstiden på den enkelte vare (vi plukker)

Skrevet (endret)

Hvordan funker det med hentelageret og slikt? Må vi hente ting på hentelager og levere dem til hjemkjøring? I så tilfelle er jo hele vitsen borte, i og med at vi ikke har bil og ikke ønsker å leie bil til formålet. Da kunne vi jo like gjerne kjørt det hjem selv.

Endret av Zzyzx
Skrevet

De henter varene på fjernlageret for deg :)

Men mener de _ikke_ henter fra kjøkkenlageret på IKEA Furuset.

Kan dobbeltsjekke i morgen om noen ønsker det. :)

Skrevet

Vi er nå i ferd med å flytte inn i den nye leiligheten vår i Oslo, og skal selvfølgelig innom IKEA og handle litt. Problemet er bare at vi ikke har noen bil, og må finne en lur måte å få frakta med oss alle møblene. Ingen av oss har lappen, så vi kan ikke leie bil, og akkurat den dagen var det ingen som kunne hjelpe oss av venner og familie.

Er det noen som har erfaring med IKEAs tilbud om å få kjørt varene hjem? Er dette greit? Det virket litt dyrt, men er vel verdt det! Kanskje noen som har andre gode ideer også?

Jeg har fått varer levert fra IKEA to ganger. Vi har handlet kjøkken, garderobeskap og bad. Helt utrolig genialt! Virkelig verd 2000,-

De bærer alle varene ut av bilen og inn der du evn. skal ha dem

Skrevet

De henter varene på fjernlageret for deg :)

Men mener de _ikke_ henter fra kjøkkenlageret på IKEA Furuset.

Kan dobbeltsjekke i morgen om noen ønsker det. :)

Er det bare kjøkkenlager som ligger langt borte på Furuset? Finnes alt det andre fremdeles rett over veien?

Jaja, jeg ser for meg at jeg bruker de 400 kronene ekstra på å slippe å dra og gjøre de tingene selv, leveringstiden skal jeg heller tåle. For jeg takler ikke Ikea, det er ingenting i hele verden som gjør meg så mannevond som det stedet der.

Skrevet

Det stemmer. Det er to fjernlagre på Furuset.

Det som ligger rett over veien er den "vanlige" vareutleveringen.

Skrevet

Jeg bestilte en god del varer fra IKEA i Sverige og de ble kjørt helt hit fra Sverige. Varene ble bært ut av fraktbilen og inn i stuen. Frakten tilsammen kostet meg rundt 3000 kr. Fungerte kjempeflott det ;) tok ikke lange tiden heller.

Skrevet

Sist fikk jeg beskjed om at de kun kunne sette varene innenfor den første døren. De fikk ikke lov å bære de lenger... Men nå er ikke min leilighet veldig stor, så det var ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...