Gå til innhold

hvor gammel var dere?


{Ane}

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var 30 da førstemann kom, 31 1/2 da andremann kom og venter nr. 3 et par uker før jeg fyller 34. Jeg/vi valgte å vente noen år og har ikke angret på det. Det tar tid å finne rette mannen (den man er sammen med som 19 åring er man sjelden sammen med som 30 åring - det er bare et fact of life) og etablere en god base før barna kommer. Mange skremmer dem som ønsker å vente noen år med fruktbarhetssnakk (nedgang i fruktbarheten etter fylte 25/30), men det syns jeg er tullete. Man bør i så fall også advare mot å få barn veldig ung, eller før man er helt klar. (ALL honnør til dere unge som tar ansvar - dette er ikke ment som spark til dere!) Her har i alle fall barna kommet som perler på en snor når vi først satte i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år, alenemamma til ei jente på 2 måneder. Synes ikke jeg er for ung, men må innrømme at det er litt tøft å være alene. Men når tulla smiler forsvinner alle skyene! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

er forbauset over hvor mange unge mødre det var her, særlig med tanke på at snittet i landet ligger på ca 29 år (noe jeg minner moren min på fra tid til annen icon_wink.gif ). selv er jeg (snart) 26 år, og ingen i omgangskretsen min har barn. kan absolutt tenke meg barn selv en gang, men vil også oppleve en del først, samt ha økonomi til det.

studerer for tiden i england, og her kryr det av tenårings mødre, i følge det jeg har lest kommer det delvis av "gode" støtteordninger* og delvis av mangel på kunnskap angående prevensjon.

* (minimumslønnen i england er svært lav, og forskjellen mellom den og de støteordningene man får som alenemor er minimal. derfor blir det fristende for noen tenåringer å bli mødre, noe jeg aldri har hørt om før jeg kom hit).

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år når jeg fikk min førstefødte jente, mannen min var 20. Når har vi tre hærlige,snille,gode jenter:-)8-9-10 år gamle! Å vi gifter oss 6 Juli:-)Kunne ikke hatt det bedre!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 19 og han 23 da vi fikk førstemann,

vi giftet oss ett år senere.

nå sitter vi i en alder av 22 og 26 år vi har to nydelige barn en på 3 år og en på snart 1 år.vi er fortsatt gift.og har planer om å forbli det..hehheeheh....synes livert har vert generøst mot oss.vi har to hus.jobb med en fantastisk god intekt.foreldre som elsker sine barnebarn.og energien i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemo

Jeg var nesten 31 år når første mann kom og rett over 32 når andre man kom.Det er 17mnd mellom dem.Min mann var et år eldre.

Vi hadde vært sammen i mange år og bodd sammen, men giftet oss rett før min 30 års dag.Så første mann kom 9 mnd etter bryllupet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22 da jeg fikk sønnen min, pappa'n var 24.

De som tror man får masse penger når man får barn, ja de har helt klart ikke barn selv!;)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat blitt 19 og er på vei med førstemann, faren blir 31 om en snau mnd.

Jeg har ønsket meg barn lenge, vet ikke om det er en bestemt grunn til det. Tror jeg alltid har vært en hønemor.

Jeg og barnefaren driver nå og planlegger bryllup, 17.august. Vi har snart vært sammen i tre år, og ting er fremdels bra, selvfølgelig er det tøffe tak innimellom, men sånn er det vel for de fleste.

Jeg ønsker meg ikke barn pga av de "gode" økonomiske fordelene det fører med seg.

Hører mange av de som sier de skulle ønske de ventet litt, og det er så lett og være etterpåklok. Kanskskje jeg også kommer til og høre til den gruppen, men kanskje ikke.

Jeg synes det er helt feil og vente for lenge med å få barn, men det kan være en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Vi var begge 26 år da vår sønn ble født.Da var vi ferdig med utdannelse,var etablert med hjem og jobb. Vi hadde vært gift i 2 år og følte tiden var inne for familieforøkelse.2 1/2 år senere fikk vi ei datter.

Jeg er glad vi "ventet" såpass lenge(lengtet etter å bli mor siden jeg møtte min mann som 22-åring.)Jeg tror alderen har gjort oss mer modne til å takle de utfordringer familieliv med småbarn gir.

Nå er vi begge 33 år og ønsker oss et barn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og venter førstemann om en måned. Min mann er 37 år og har heller ingen fra før. Vi har vært gift i to år og vi har hatt litt problemer med å bli gravide p.g.a. hans sædkvalitet. Så dette er et godt planlagt barn. Vi har faste jobber begge to. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg da jeg var 18 år :D

Fikk ei jente da jeg var 20, nr 2 kom tre år etter :D

Begge jentene var veldig planlagt :D Nå håper vi på et barn til.

Nå er jeg 31 år og fremdeles gift med samme mann

luxhello.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...