Shelly Skrevet 25. februar 2002 #1 Skrevet 25. februar 2002 I morgen skal katten min steriliseres. Har noen noe erfaringer med det? Hvordan har katten det etterpå? Den kommer til å få en krage rundt halsen, hvor lenge må hun gå med den?
Catzy Skrevet 26. februar 2002 #2 Skrevet 26. februar 2002 Katten din kommer nok til å være i svime et par timer, siden den vil bli dopet ned. Den kommer til å sjangle rundt og ikke ha kontroll på seg selv... Lurt tips: Legg et håndkle i badekaret eller dusjen (hvis du har dusj med harde vegger) og legg katten der. OK, det høres kanskje litt slemt ut. Men katten din kommer til å være veldig svimete i noen timer. Like greit at den blir på et sted hvor den ikke kan skade seg eller tisse på ting. Den kommer IKKE til å ha kontroll på blæra, er min erfaring med dopa katter. Håndklær og dusjer er lettere å vaske enn sofaer / under bokhyller etc. Dessuten er det ofte godt og varmt på badet, og når den er slapp trenger den litt ekstra varme. Du får heller belage deg på å trøste den på badet, hvis du synes det høres kjipt ut å stenge den inne der. Katten din må ha kragen på til stingene er tatt eller de går bort av seg selv. Ellers kan den slikke eller rive dem vekk, og få infeksjon i operasjonssåret. Og det vil du ikke. Den kommer nok til å være snurt og fornærmet, men det må du leve med. Ellers synes jeg det er bra at du steriliserer den! Catzy
Tyren Skrevet 26. februar 2002 #3 Skrevet 26. februar 2002 Katten min ville opp og gå etter en times tid når hun kom hjem etter steriliseringa, men det gikk heller dårlig, dopa som hun var... Fikk løftet henne på do og holdt henne oppe mens hun tisset - stakkars ungen min...Hun var virkelig ett sørgelig syn. Etter å ha vært uten mat i 24 timer, ville hun veeeeldig gjerne ha litt, men iflg veterinæren skulle hun ikke ha mat før dagen etter, det endte med at jeg vispet sammen ett egg med litt melk (noe hun elsker) så hun ihvertfall fikk i seg noe... Min lille gull "unge" gikk i flere dager rundt i sin egen verden, jeg var utrolig glad det var påskeferie og jeg var hjemme. Når det gjelder kraven, så måtte jeg feste den på halsbåndet hennes, ellers så dro hun den bare av. Jeg skal sterilisere min andre hunnkatt og etter erfaringen med første damen, så kommer jeg nok til å ta meg noen fridager etterpå.. De blir jo veldig hjelpeløse i noen dager, men sover også veldig mye. Lykke til !12
Shelly Skrevet 26. februar 2002 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2002 Takk for svar Har hentet katten min. Hun er litt sløv og ustødig. Vetrinæren sa at Pusen min fikk angst av kragen som hun skal ha rundt hodet, derfor var det ikke nødvendig å bruke den. Jeg er kjemperedd for at hun skal slikke/bite i såret etter operasjonen, da kan hun jo få infeksjon. vet ikke hva jeg skal finne på.. Kanskje jeg burde lage en bukse eller lignende til henne..? jeg vet ikke.. Skal ialle fall prøve å få på henne kragen, men går det ikke, så går det ikke...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 De som sterliserer holder på med dyreplageri Anonymkode: e5b59...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå