Sandra Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg er forlover for en god venninne, og i neste uke skal jeg og bruden bruke litt tid på hvordan vi best skal sette sammen en hjemmeside i anledning bryllupet. Derfor prøver jeg å samle sammen litt informasjon i forkant Bryllupet er om 1 år fra i dag, altså juli 2011, og skal foregå i utlandet. Jeg har noe kunnskaper ifht å lage hjemmeside (html, css osv), men det beste hadde vært om noen hadde noen tips om "ferdigpakker" som er enkle å administrere for brudeparet (Gjerne gratis, men inget "must"), så de selv kan styre med siden som de vil før, (under) og etter bryllupet Hjemmesiden skal eksempelvis inneholde informasjon angående reisen og oppholdet. Andre funksjoner på hjemmesiden som er ønskelig er: *Lettvint bildebehandling, for det skal være enkelt for både gjester og brudeparet å laste opp bilder (og også for brudeparet å administrere bildene) fra før, under og etter bryllupet. *En gjestebok hadde også vært fint. Gjerne et nettsted som tillot bred egendefinering av eksempelvis "themes", farger, bilder, knapper (linker) osv. Håååper noen har erfaringer og tips å komme med :) Alt av tips er ønskelig Hilsen forlover-Sandra
Margrethe86 Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Vi laget side hos momentville.com og er veldig fornøyd Mange forskjellige "themes" å velge mellom. Vi skal ha strandbryllup i Thailand og laget en som passer dette. De har veldig enkelt opplegg når det gjelder både bilder, gjestebok osv. Alt ligger klart, så det er bare å redigere slik du vil ha det! Legger link til siden vår, så du kan kikke litt: http://www.momentville.com/StefanogMargrethe/velkommen Det er utrolig enkelt og ser høvelig "profft" ut, i forhold til mange andre vi så på Denne er forresten gratis også Endret 11. juni 2010 av Margrethe86
Basementart Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Vi har laget med wordpress, syns det fungerte ganske bra. Fant en theme som var fin og fikk lagt inn et eget bilde. Har laget det i samme fargene som vi har på invitasjoner og sånn, syns det er supert. Her er det jo css man kan redigere også. Det er veldig lett å legge inn nye innlegg, hvem som helst får det til. Lett å legge bilder og sånn også, man kan velge om man vil skrive html eller om man bruker grafisk variant. Eneste ulempen er kanskje at det ser litt bloggete ut, men vi syns det var overskiktelig og greit
lilleGrethe Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Jeg endte opp med å lage nettsiden vår i dreamweaver. Skulle ha tre forskjellige språk på den, så fant ut at det var det greieste. Det eneste jeg ikke har funnet en god løsning på er bilder - ikke noe problem før etter bryllupet, men skulle gjerne hatt et enkelt album der vi kan legge ut både små og store versjoner, og der folk kan laste ned bilder de har lyst på. Hvis noen vet om et nettsted som har gode løsninger på det, evt et program som gjør at jeg enkelt kan legge det ut på egen nettside, tar jeg imot tips med takk!.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå