Gå til innhold

rense kroppen for giftstoffer og tungmetaller

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Friske kropper renser seg selv.

Og er du ikke frisk (det vil si lever og/eller nyrer ikke fungerer- det er de som renser kroppen) så kan jeg love deg at du hadde vært svært syk.

Du kan derimot hjelpe kroppen med å drikke masse vann, unngå overdrevet bruk av medikamenter, alkohol, spise mindre innlandsfisk, tunfisk, gris til en viss grad, kunstige tilsettningsstoffer, spise ren mat som er laget fra bunnen av, unngå for mye salt og hard-stekt mat.

Men de rensestoffene tisser dere nok fortere ut enn det greier å få med seg noe som helst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk mulig å ha organer som ikke fungerer opptimalt. Det er mange nyanser mellom 100% frisk og leversvikt, og mange flere ting som kan påvirke mengden giftstoffer i kroppen enn de du ramser opp her. Jeg gjør allerede alle de tingene, og du verden så mye bedre jeg har blitt bare ved det, men det er forurensing i luft og mat, 8000 helt nye, menneskeskapte kjemikalier som omgir oss hele tiden, og vaksiner, medikamenter man må ta og kremer vi smører oss med.

Jeg er mer bevisst enn de fleste, men det er umulig å ikke bli påvirket av omgivelsene. Og tro meg; det er sinnsykt mange flere belastende stoffer den stakkars leveren vår må forholde seg til nå i forhold til for bare noen 100 år siden.. :sukk:

Så i vår moderne, kjemikaliebefengte verden, er jeg ikke så overrasket over at mine organer trenger litt hjelp til å ta seg av alt. Du kan jo lese litt her for eksempel:

Chlorella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest

Jeg startet med Chlorella for ca en uke siden, startet med 2 tabletter daglig (dagsdosen er 3) og har fått veldig treg/hard mage, er dette vanlig i startfasen? Har fått kviser også, og det vet jeg er et tegn på at kroppen har begynt å rense seg. Første gangen jeg er glad for kviser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med Chlorella for ca en uke siden, startet med 2 tabletter daglig (dagsdosen er 3) og har fått veldig treg/hard mage, er dette vanlig i startfasen? Har fått kviser også, og det vet jeg er et tegn på at kroppen har begynt å rense seg. Første gangen jeg er glad for kviser :-)

Magetrøbbel av div type er vanlig ja, og kan bety at du bør trappe ned dosen litt for å la kroppen tilpasse seg mer gradvis. Hvis du har veldig mye giftstoffer i kroppen bør du ta 1 tablett i en ukes tid, kanskje lenger, for deretter å prøve å trappe opp igjen. Dagsdose på 3 tabletter gjelder etter du har trappet opp. Noe som kan ta uker hvis du har mye å rense ut. Kjenn etter på kroppen, riktig dosert skal fordøyelsen fungere normalt. :)

Endret av MarilynM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

ts her, jeg er skeptisk til disse naturmidlene som påstås å ha disse effektene- det kan det ikke være så lett å bli kvitt tungmetaller? Det er vel ingen av disse som kan fjerne tungmetaller fra vev og andre organer

Pasienter som tar slik behandling får påvist gjennom blodprøver og konkrete målinger at de dårlige stoffene i kroppene utskilles, reduseres og minsker mer og mer.

Men norske fastleger forstår ikke slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen rensekurer eller detox som virker. Kroppen ordner alt dette selv.

Drikk normale mengder vann (overhydrering er heller ikke bra).

Hadde det funnes effektive rensekurer som fikk ut tungmetaller som sitter igjen i fettvev ville nok legemiddelindustrien omfavnet dette og solgt det.

Alger som spirulina og chlorella er gode kilder til antioksidanter. Det kan derfor brukes som kosttilskudd. Det er da viktig at man passer på hvilke doser av andre antioksidanter man får i seg. Noen er fettløselige og derfor vil store doser føler til opphopning i fettvev og risiko for overdose.

Å påstå at disse algene renser kroppen fra tungmetaller og giftstoffer er desverre bare tull.

Det er også viktig å huske at kosttilskudd aldri skal erstatte et sunt kosthold. Du kan ikke bytte ut alle grønnsaker med kosttilskudd.

(Det blir nevnt flere steder at slike alger kan være gunstig som tilskudd for vegeterianere siden de inneholder store doser B-vitaminer som vi normalt får mest av fra kjøtt.)

Pasienter som tar slik behandling får påvist gjennom blodprøver og konkrete målinger at de dårlige stoffene i kroppene utskilles, reduseres og minsker mer og mer.

Alle norske fastleger er onde og inkompetente fordi de ikke omfavner alt alternativt med en gang!

:ironi:

Endret av Supraspinatus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Supraspinatus!

Slike rensekurer har jeg sett mye av. Det er bare bløff, og basert på manglende kundskab om fysiologi.

Det eneste slike kurer kurerer, er en tilstand som heter "monetær adipositas". Dette er faktisk en tikstand de fleste ønsker seg, men slike kurer har en tendens til å redusere slik "økonomisk fedme".

Jeg henviser nok en gang til Dr. Pernille Nylehns blogg, der hun under seksjonen alternativ medisin plukker systematisk fra hverandre en hel del slikt:

www.perpelle.wordpress.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dokumentasjonen vil jeg se. Hvem har udført slike studier?

Norske fastleger forstår hvorledes kroppen fungerer. Det virker det ikke som de som laver disse kurene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Supraspinatus!

Slike rensekurer har jeg sett mye av. Det er bare bløff, og basert på manglende kundskab om fysiologi.

Det eneste slike kurer kurerer, er en tilstand som heter "monetær adipositas". Dette er faktisk en tikstand de fleste ønsker seg, men slike kurer har en tendens til å redusere slik "økonomisk fedme".

Jeg henviser nok en gang til Dr. Pernille Nylehns blogg, der hun under seksjonen alternativ medisin plukker systematisk fra hverandre en hel del slikt:

www.perpelle.wordpress.com.

En annen som plukker fra hverandre alt fra detox, homeopati til kvakksalvere som Gillian McKeith er Ben Goldacre. Han har skrevet en bok som heter "Bad Science".

Anbefales til alle dere som tror på detox!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Kan du vennligst slutte å spamme forumet med propaganda for virkningsløse kvakksalverier?

Holder du på å rote frem samtlige tråder om dette temaet for fire, fem år bakover i tid for å spy ut tøyset ditt?

Det du beskriver har ingen verdens ting med rensing å gjøre - særlig ikke når det gjelder tungmetaller. Tungmetallforgiftning er sjelden, og det eneste som hjelper er chelasjonsterapi på sykehus.

Vær så snill å holde opp med spammingen.

Anonymous poster hash: b1ac3...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...