Snart Frue Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Vi har ikke vært hos presten ennå og vet ikke hvordan (i hvilken rekkefølge) vielsen skal foregå så vi har ikke laget layout på kirkeprogrammet ennå. Men jeg lurer litt på hvordan dere andre skal lage deres? (de som skal ha). Vi vet jo ikke hvor mange som kommer i kirken feks.. Vi vurderer å bestille hos Decorium men det blir jo fort ganske dyrt da. Er det vanlig å trykke slike program opp selv? (lage selv)
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Vi fikk et hefte med gangen i vielsen for ganske lenge siden (men nå kjenner jeg presten som skal vie oss ganske godt), og jeg lagde kirkeprogrammet i word, sendte det på mail til presten for å forsikre meg om at alt var greit, og printet det ut på lesesalen på skolen for veldig lite penger. Billig og enkelt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Liturgien (programmet) i en kirkevielse er veldig fastsatt, så det kan dere finne på nett. http://www.kirken.no/?event=doLink&famId=207
LimaLama Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Vi fikk et notat av presten med gangen i vielsen og tips.... Så vi lager selv, og trykker opp på kopimaskinen på jobben... (Litt snik må man jo være....) Vær obs på antall salmer, og at det faktisk MÅ være salmer fra salmeboka..... (Dette brant vi oss litt på...)
Lærerinna Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Etter samtale med presten fikk vi mail om gangen i vielsen. Når dette var på plass, laget jeg selv programmet. Jeg valgte å lage dette i Publisher, fordi det der er så greit å dele arket i to. På første ark: siste side (bakside) til venstre, forside til høyre. På andre ark: 2. side til venstre (første side i selve programmet), 3.side til høyre. Deretter printet jeg ut ønsket antall av første ark (på jobben). Så snudde jeg bunken og printet andre ark. Når jeg brettet A4-arket, var alt på riktig plass. Jeg kjøpte litt tykkere og blankere ark på Binders - 500 ark til 200-300kr. Fungerte kjempebra
Lucky? Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har laget selv i word og det ble veldig fint Har printer på jobben som skriver ut tosidig og så er det bare en liten brettejobb igjen Billig og enkelt! Hadde samtale med presten i dag, så får gjøre programmet helt ferdig snart. Man MÅ ikke ha salmer faktisk, så vi går nok bare for solosang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå