Gå til innhold

Hvor mye hår mister dere?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det sies jo at man mister rundt 100 hårstrå fra hodet hver dag, og at det er normalt, men jeg synes det virker så mye.

Har akkurat flyttet for meg selv, og vet da at de aller fleste hårstråene rundt i leiliheten er mine, og jeg synes det er så masse. Samler seg opp hår i senga, i dusjen, i trappen osv. Bare jeg tar meg litt i håret følger det ut et par hårstrå, og har jeg hatt strikk følger det alltid med 5-6 stk.

Vet jo at vi har millioner av hår på hodet, men holder på å spare til langt hår, så blir litt trist om jeg bare skal miste alt igjen.

Så lurer på om hvor mye hår dere mister, og hvor mye hår dere har på hodet fra før av.. :) Og om jeg burde bekymre meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Hei!

Det sies jo at man mister rundt 100 hårstrå fra hodet hver dag, og at det er normalt, men jeg synes det virker så mye.

Har akkurat flyttet for meg selv, og vet da at de aller fleste hårstråene rundt i leiliheten er mine, og jeg synes det er så masse. Samler seg opp hår i senga, i dusjen, i trappen osv. Bare jeg tar meg litt i håret følger det ut et par hårstrå, og har jeg hatt strikk følger det alltid med 5-6 stk.

Vet jo at vi har millioner av hår på hodet, men holder på å spare til langt hår, så blir litt trist om jeg bare skal miste alt igjen.

Så lurer på om hvor mye hår dere mister, og hvor mye hår dere har på hodet fra før av.. :) Og om jeg burde bekymre meg.

Hei. Etter at jeg fylte 20år begynte jeg å miste mye mer hår enn det jeg tidligere har gjort. Etter tenåringasår med retting, krølling, striping, farging/bleking, extensjions osv så sjønner jeg at håret mitt trenger litt "pause" og har nå ikke gjort noe med håret på et år.

Jeg mistet utrolig mye hår(syntes nå jeg, samt andre komenterte det)overlat i bilen, hjemme, når jeg tok ut hårstrikken osv, så nå tar jeg ekstra tilskudd med B-vitaminer og sink.

Jeg bruker en sjampoo som reparer og skansom for hodebunnen. Jeg masserer også hodebunnen før jeg dusjer, og jeg skylder håret/hodebunnen med kaldt og varmt vann noen ganger for å få blodsirkulasjonen i gang. Dette har faktisk hjulpet veldig på og jeg mistet ikke mye hår nå lenger og jeg føler det vokster "litt" fortere.

Kjøp B-vitamin og sink tilskudd, bruk en skansom sjampoo, masser hodebunn før dusj og varier vannet på håret mellom kaldt og varmt vann!

Håper det hjelper :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for grundig svar!

Håret mitt har en ganske lang historie. Slet mye psykisk og i familien på vgs, noe som førte til hårtap, hadde utrolig tynt hår på et tidspunkt der, og begynte tidlig i 2009 med extensions som ble flettet inn i håret. En veldig halvveis-løsning som førte til at det håret som lå i flette ble røket rett av. Klippet meg da helt kort (5-10cm over hele hodet) i juni 2009. Ettet et par mnd begynte det å komme helt nytt hår ut, dette nye innerste laget er minst dobbelt så tykt som det som var. Siden hodebunnen min har vært litt "død" i lengre tid, vokste dette nye laget sakte, men nå endelig er alle de tynne flisene klippet av, og jeg har bare dette nye tykke laget (som vokser fort nå!). :) Har jo omtrent aldri i denne perioden vært fornøyd med håret, så er livredd for å miste det.

Jeg tar multivitamin + ekstra B-vitamin daglig. Prøver å ikke bruke for mye varmt vann i håret i dusjen pga slitasje. Prøver å ikke vaske det oftere enn 1-2 ganger i uka med sjampoo, bruker bare vann eller hårkur ellers i uka når jeg skyller det. Har fall, så retter det ut innimellom, men maks 1 gang i uka og føhner det skjelden. Har det også skjelden i hestehale pga. lengden, har det mest fritt eller i hårbøyle. Vet ikke om det er så mye annet jeg kan gjøre.. Prøve å ikke ta så mye i det kanskje..

Gjest redstar
Skrevet

Hvilke vitamer tar du? (merke, hvor har du kjøpt det)

Jeg kjøpte først i helsekost butikk men jeg fant en mye bedre på nettet, den inneholder mye mer b vitaminer og etter at jeg skiftet ble det mye bedre. Prisen var også rimeligere(145kr).

Jeg går på Pure Vitamin Power fra NordicPower, og den inneholder alle de 8 essensielle B vitaminene.

Her kan du se innholdet.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...