Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hallo :)

Jeg er så heldig å få være forlover, og skal nå arrangere utdrikningslag. Har aldri arrangert noe som helst før, og er veeeldig usikker!! Håper noen kan se på den foreløbige planen min og si om det høres ok ut. Føler jeg har så lite på programmet.

Noen henter bruden hjemme, hun får 30 eller 60 minutter å gjøre seg klar på. (Kommer ann på om hun må hjem å dusje etter båttur). Hun har to sønner på 1 og 3 år, så jeg vil ikke at vi skal komme busende inn der 15 damer.

Jeg møter alle på en fin kafe, bruden ankommer etterhvert og vi spiser en koselig lunsj sammen der.

Så drar vi på en 1 times båttur, båttur med litt fart i :)

Tilbake på land må vi finne på noen sprell mot bruden, her er jeg helt blank!

Dersom vi har behov for det så får folk dra hjem og dusje og ordne seg for fest (er dette ok, eller er det rart med en pause på 1 1/2 - 2 timer? Tenkte at vi kanskje blir litt gufne etter en heftig tur på bøljan blå)

Så har jeg fått leie ei slags "hytte", her ska vi være på kvelden. Når deltagerene kommer tilbake har jeg og ei til lagt til for fest, dekket langbord og så skal vi spise god mat og drikke:) Har også noen morsomme aktiviteter på lur:)

Høres dette ok? Det er fortalt i korte trekk. Synes det virker som at i de fleste utdrikningslag så er bruden på en snurr fra hun blir hentet, men jeg tror ikke "min" brud tåler det, og jeg vil ikke at hun skal sovne kl. åtte heller. Så kan hun jo ikke drikke om vi skal på båttur heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dette vært til meg, så hadde jeg iallefall blir superglad :) Det er absolutt ikke nødvendig å drikke ti liter alkohol, særlig hvis personen ikke er en som drikker så mye. På en slik dag skal man gjøre noe som bruden liker, det er hennes dag sammen med venninnene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært til meg, så hadde jeg iallefall blir superglad :) Det er absolutt ikke nødvendig å drikke ti liter alkohol, særlig hvis personen ikke er en som drikker så mye. På en slik dag skal man gjøre noe som bruden liker, det er hennes dag sammen med venninnene.

Det var bra :) Tror det kan bli bra, er så lett å se seg blind på det man har satt opp selv.

Skrevet

Høres helt topp ut :)

Hva med en fotoshoot av alle sammen når dere har ordnet dere? Mange bruker å gjøre det, og jeg personlig hadde blitt kjempeglad for det. Kjekt å ha som minne :D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes dette hørtes veldig greit ut jeg. Er ikke fan av utdriting av bruden, mye kosligere og kose seg sammen...

Skrevet

Dette blir nok bra, men dropp pausen for at folk skal hjem. Det blir nedtur! Hold det gående med koselige ting, dere blir ikke møkkete etter en båttur og dere stiller alle like så det går fint ;)

Skrevet

Eg syns det hørtes flott ut, og syns heller ikkje det gjer noko med ei pause. Kjekt å få freshe seg litt før kvelden!

Skrevet (endret)

Hva med å be alle ta med seg ting så kan de som vil freshe seg opp på hytta? Jeg tror også det er unødvendig. Det var ingen som gjorde det i mitt utdrikningslag :)

Endret av Sunshine
Skrevet

Syns det høres topp ut, men ville droppet pausen. kanskje ikke alle som har mulighet til å dra hjem å dusje, med mindre alle bor i samme by. I tillegg så blir man vel ikke så skitten?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene, setter stor pris på de:) Jeg er litt usikker på denne pausen, for meg går det greit å droppe den, men jeg tror jeg har med en del jålejenter å gjøre :gjeiper: Det er begrenset med fasiliteter på hytta, ikke dusj ihvertfall. Noen bor i området der, og resten bor på hotell. Liker ikke ta avgjørelser på egen hånd, hehe :klø:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man blir da ikke møkkete av en båttur så lenge dere ikke skal sløye fisk. Be de ta med evt skift og sminke. Bryter du opp utdrikningslaget vil det også merkes på stemningen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare vit på forhånd om bruden liker båtturer med litt fart i!

Hadde det vært meg hadde jeg vært redd og ikke nytt turen, men så er ikke jeg så veldig glad i båtlivet heller ;)

Ellers er jeg enig i at det ikke er behov for pause, gjør heller som noen andre over her foreslo og be folk ta med det de trenger på hytta hvis de vil freshe seg opp litt!

Høres ut som dere får en fin dag!

Gjest Stapler
Skrevet

Det høres ut som et veldig fint utdrikningslag. Jeg skal selv arrangere utdrikningslag om to uker og jeg har lagt inn en pause på ca 2 timer. Personlig synes jeg dagen blir veldig lang hvis det er fullt program hele dagen. I mitt utdrikningslag for tre år siden hadde ikke min forlover lagt inn pause og det førte til at noen gikk hjem for å stelle seg under ett par av aktivitetene.

Skrevet

Sikkert greit med en liten pause ja :)

Skrevet

Jeg ble drukket ut i går, og det jeg satte mest pris på var disse tingene:

En totimers ridetur der de som ville fikk ri, og resten fikk sitte i en stor vogn.

En quiz om min kommende ektemann der jeg fikk klistremerkehjerter på et diplom ettersom jeg greide spørsmål.

En pakkelek der alle gjestene hadde tatt med seg en pakke der innholdet sa noe om forholdet vårt. Så måtte jeg gjette mens jeg pakket opp. Masse gode minner!

Introduksjonsrunden der alle fortalte hvordan de kjente meg. Masse gode minner der også, og fint for gjestene å vite hvem som er hvem.

De beste tingene var altså mimring fra gamledager, gode historier og skravling med gode venninner.

Skrevet

Synes det ser veldig bra ut, men ville droppet pausen. Det er en fare for at stemningen forsvinner i mellomtiden, samt at noen kan synes det er langt og styrete å måtte komme seg frem og tilbake selv. Du risikerer også at noen rett og slett ikke kommer tilbake - det ble for mye styr, og man var så sliten, og sofaen var så god... Be folk ta med seg stæsjet sitt isteden.

Skrevet

Man kan jo fint legge inn en felles pause :) I mitt lag satt vi lenge hjemme hos den ene forloveren og slappet av, spiste, skravlet bare avbrutt av noen oppgaver til meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...