Gå til innhold

Billige scannere - grei kvalitet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har sett på noen scannere i ulike prisklasser, både med og uten printerfunksjon, mener jeg..

Vi har skriver, så jeg tenkte mest å bruke den til å kopiere dokumenter og bilder - men kanskje jeg heller bør kjøpe en med "alt-i-ett"?

Kan en scanner til 500-1000 være helt grei til amatørbruk?

Noen som har anbefalinger eller tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg på denne.

Har en printer som jeg er veldig fornøyd med til mitt bruk. Den tar ikke kopier og scanner ikke. Trenger en scanner pga gamle bilder mm.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det finnes scannere som kan kan kopiere bilder fra gamle negativ,

noen som vet om dette går an?

Skrevet

Jeg har hørt at det finnes scannere som kan kan kopiere bilder fra gamle negativ,

noen som vet om dette går an?

Jada. For å gjøre det må scanneren ha adapter for å scanne negativer.

Det går greit med feks.HP Scanjet G4010 fotoskanner . Den koster ca 1300kr

Skrevet

Hei!

Jeg har sett på noen scannere i ulike prisklasser, både med og uten printerfunksjon, mener jeg..

Vi har skriver, så jeg tenkte mest å bruke den til å kopiere dokumenter og bilder - men kanskje jeg heller bør kjøpe en med "alt-i-ett"?

Kan en scanner til 500-1000 være helt grei til amatørbruk?

Noen som har anbefalinger eller tips? :)

JA! En canon scanner til snaue tusenlappen holder til amatørbruk.

Ikke kjøp alt-i-ett hvis du EGENTLIG bare trenger en scanner. Da kjøper du heller bare en scanner :)

Skrevet

Men er Cannon den beste?

Jeg og er snart på utkikk etter en alt-i-ett, scanner og printer. Jeg klarer hvertfall ikke finne ut hvilket merke som er best..Jeg vil heller ikke betale mye mer enn rundt 1000lappen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

JA! En canon scanner til snaue tusenlappen holder til amatørbruk.

Ikke kjøp alt-i-ett hvis du EGENTLIG bare trenger en scanner. Da kjøper du heller bare en scanner :)

Jeg må vel ha det in med teskje-metoden, så spør en gang til: Når du sier at jeg "bare" skal kjøpe en scanner, (har printer), kan en "vanlig" scanner både kopiere bilder og dokument? (Som en kopimaskin.):)

Det er ihvertfall det jeg egentlig er på utkikk etter, da jeg har både blekkskriver (som kan skrive ut greie bilder fra pc'n) og en laserskriver som er rask å skrive ut dokumenter.

Skrevet

Men er Cannon den beste?

Jeg og er snart på utkikk etter en alt-i-ett, scanner og printer. Jeg klarer hvertfall ikke finne ut hvilket merke som er best..Jeg vil heller ikke betale mye mer enn rundt 1000lappen.

Her er det ikke slik at et merke er knallbra og de andre dritdårlige.

Du vil ALDRI finne ut hvilket merke som er best på så billige ting. De forskjellige merkene produseres om hverandre på store fabrikker.

Kjøp et kurant merke (Canon eller Epson) og velg den de har best tilbud på. Du kan jo også google etter tester av den du vurderer.

Skrevet

Jeg må vel ha det in med teskje-metoden, så spør en gang til: Når du sier at jeg "bare" skal kjøpe en scanner, (har printer), kan en "vanlig" scanner både kopiere bilder og dokument? (Som en kopimaskin.):)

Det er ihvertfall det jeg egentlig er på utkikk etter, da jeg har både blekkskriver (som kan skrive ut greie bilder fra pc'n) og en laserskriver som er rask å skrive ut dokumenter.

JA. En vanlig scanner til tusenlappen kopierer (scanner) både bilder og dokumenter.

Den scanner alt du legger oppå den - akkurat som en kopimaskin.

Setter du deg naken oppå den, så scanner den ræva di :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...