Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg er blitt syk, men må likevel ut med hunden. Bil har jeg ikke, men jeg har sett at flere matforetninger har slike bokser som man putter en mynt inni for parkering av hunden. Det ser ikke sunt ut, men brukes de? Rengjøres de og hvordan reagerer hunden? For meg ville det være praktisk å benytte en slik boks, men til nå har jeg ikke gjort det. Er det forsvarlig å benytte de mens man gjør matinnkjøp?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har benyttet de, hunden min er vant til å være i bur og jeg har aldri hatt problemer med å få han til å være i boksen utenfor min lokale daglivarebutikk. Jeg synes det er veldig greit. Sjansen for at hunden blir stjålet er jo betydelig redusert og det er ingen risiko for at fremmede går bort til ham og at noe skjer, f.eks. at han biter etc.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har luftet henne nå, men må i butikken etterpå. Hun er vant til å reise i bur og sover der frivillig, men er skeptisk til enkelte andre hunder og det må jo nødvendigvis lukte hund i en box. Dessuten er de plassert to i høyden og jeg er redd hun kan bli nervøs eller hissig og begynne å bjeffe. I tillegg er jeg bekymret for at det ikke er rent der. Hun er en liten hund og har vært gjennom to omplasseringer så tillit er viktig. Er det da forsvarlig å sette henne i en boks?
Gjest Elfrida Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hvis hunden ikke kan være alene hjemme vil jeg tro det er mer forsvarlig og trygt for hunden og deg å putte den i en boks enn å bare binde den utenfor.
tinamarie Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Hvis det ikke er lov å sette hunden fra seg utenfor butikker så kan jeg ikke skjønne at det er store forskjellen å sette de i bokser. Uansett uansvarlig å sette fra seg hunden uten tilsyn av noen man kjenner.
Sugerøret Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Hvis det ikke er lov å sette hunden fra seg utenfor butikker så kan jeg ikke skjønne at det er store forskjellen å sette de i bokser. Uansett uansvarlig å sette fra seg hunden uten tilsyn av noen man kjenner. Enig Et eksempel fra der jeg bodde,lokale senter hadde bokser for oppevaring av hunder.Boksene stod rett utenfor inngangen,midt i solsteika og med mange barn av utenlands opprinnelse som sparket,dyttet,stakk pinner og kastet steiner mot boksene.En venninne og jeg fikk tak i vaktene som går på senteret og disse jagde ungene. Min hund skal få slippe å sitte i slike bokser.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Poenget med boksene er vel at barn ikke kan komme til hunden og bli bitt, men jeg hadde aldri satt fra meg min hund i en sånn. Plutselig kommer det noen drittunger og stikker inn pinner eller slår i boksen, også blir bikkja nervevrak. Da hadde jeg heller tatt handling og hundelufting i to seperate runder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå