Gjest walle Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Min mann har lyst på ny bil. Vi har en som fungerer helt fint, men den er gammel, men ikke noe galt, gikk fint gjennom eu-kontrollen. Han ønsker at vi spleiser på en ny. Jeg har ikke lyst til å ta opp lån på huset for å kjøpe ny bil nå, vil heller nedbetale på lånet. Hvordan skal vi møtes på halvveien? Hva om han kjøper bil, og jeg er med på å betale utgifter på den, og eventulet betaler det jeg klarer hver mnd? Blir det dumt? takker for alle råd jeg kan få
Gjest gjest Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Min mann har lyst på ny bil. Vi har en som fungerer helt fint, men den er gammel, men ikke noe galt, gikk fint gjennom eu-kontrollen. Han ønsker at vi spleiser på en ny. Jeg har ikke lyst til å ta opp lån på huset for å kjøpe ny bil nå, vil heller nedbetale på lånet. Hvordan skal vi møtes på halvveien? Hva om han kjøper bil, og jeg er med på å betale utgifter på den, og eventulet betaler det jeg klarer hver mnd? Blir det dumt? takker for alle råd jeg kan få Hvis dere er gift (du refererer til han som "min mann") har dere vel felles økonomi? Dersom han vil ha en ny bil - kjøp ny bil - men legg opp et betalingsløp som ikke løper så lenge som huslånet. Betal den ned over eks 5-6 år. Du kan gjerne bake lånet inn i huslånet - bare betale kjappere ned - slik at det tilsvarer å betale ned et vanlig billån på 5-6 år. Dere bør vel strengt tatt dele kostnaden etter hva dere tjener.. (tjener han mest - betaler han mest). Dersom dere ikke er gift - la han kjøpe ny bil og betale den selv. Så konsentrerer du deg om å betale ned DIN ANDEL av boliglånet. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå